40 van de 41
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 Volgende > 
   
De nieuwe Citroën C4 II (2010)
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 16 december 2011 03:13 PM
  [ # 586 ]
traks schreef:

Ik zie de meerwaarde van de DS4 t.o.v. een aangeklede C4 (Ligne Business, Exclusive) ook niet. In de C4 heb ik meer ruimte, een mooier dashboard dan in een standaard DS4, goedkoper in aanschaf, comfortabeler, etc.

DS4 wordt niet gekozen als alternatief voor de C4.
Kopers van de DS4 zijn imo grotendeels extra klandizie voor Citroen. Geen concurrentie voor de C4.
Zelfde geldt voor C3-DS3.
Hoe meer modellen hoe meer (potentiele) klanten. Voor elk wat wils gaat dan spelen.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 16 december 2011 04:34 PM
  [ # 587 ]

Klopt maar ik ben van mening dat de DS4 minder een eigen smoel heeft dan de DS3 en DS5 die veel meer afwijkend zijn van de C3 en C5.
Probleem bij de C4 is ook dat de autojournalisten de auto eigenlijk te gewoon vinden voor een Citroen.
Maar ja, als Citroen iets aparts maakt is het volgens hun ook niet goed, dus het blijft een moeilijke relatie tussen het merk en de critici.

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 16 december 2011 06:47 PM
  [ # 588 ]

DS5 heeft niks te maken met de C5 behalve de 5 in het typenummer waarmee de “positie in de rij” wordt aangegeven. Voor de rest is het een heel andere auto. Behalve motor en transmissie geen overeenkomende onderdelen.

DS4 is genoeg onderscheidend van de C4 om volop bestaansrecht te hebben.
En zonder DS4 had ik nu geen Citroen gereden. C4 is inderdaad “gewoner”. Maar vergeleken bij bijvoorbeeld een Golf is het nog steeds prima keuze.
Wat ik in plaats van de DS4 gekocht zou hebben? Misschien had ik dan nog wel geen nieuwe auto gekocht.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 december 2011 09:06 PM
  [ # 589 ]

Het ontbreken van de C4 break/tourer roep ik al sinds het uitkomen van de C4.

Peugeot heeft wel een 307 SW in dit segment… En zelfs een 207 SW toch?

Als je geen C5 Tourer kan betalen mag je het bij Citroën mooi doen met een Berlingo, veel andere keuze heb je niet voor ruimte. (Picasso modellen vind ik geen vervanging voor een station auto).

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 16 december 2011 09:55 PM
  [ # 590 ]

Ontbreken van een C4 Tourer is idd heel jammer.
Maar Seat Leon heeft ook nooit een station gehad, Mazda 3 heeft er geen, Toyata niet, Honda niet, Nissan, Fiat, BMW, Audi, als je er over nadenkt zijn er helemaal niet zoveel stations in het C segment.
Ford, Skoda, Opel, Peugeot die verkopen hun C stations erg goed. En bij de Golf doet de station het weer niet zo goed.
Maar een C4 Tourer zou toch beslist een aanvulling zijn.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 december 2011 10:00 PM
  [ # 591 ]

De “normale” C4-reeks loopt voor geen meter. Daar zal een tourer of break niet veel aan doen, de C4 berline loopt op vele punten achter in vergelijking met oa de Focus en de Golf.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 december 2011 10:06 PM
  [ # 592 ]

Nou, ik denk zomaar dat als ze van de C4 een goed gelijnde tourer zouden maken, dat dat de verkopen wel eens behoorlijke boost zou kunnen geven. Ik denk dat de vorm tot aan de b-stijl een goede basis is voor een stoere tourer.

Moeten ze natuurlijk wel over de brug komen met een goede bak met dubbele koppeling.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 december 2011 10:08 PM
  [ # 593 ]

Probleem van de C4 is achterhaalde techniek. VW heeft een prachtige Tsi-motor met een geweldige DSG-bak. Psa een astmatische Vti met een bureaucratisch trage egs… om maar een voorbeeldje te noemen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 december 2011 10:09 PM
  [ # 594 ]

Het lijkt mij een belangrijk zakelijk segment. Als ik zie hoeveel er van de concurrentie rond rijden met een bedrijfslogo dan denk ik dat daar best wat klanten te vinden zijn.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 december 2011 10:56 PM
  [ # 595 ]

Die EGS kan inderdaad echt niet meer en v.w.b. die VTi, die is ook achterhaald.  PSA heeft echt hard een vervanger daarvoor met turbo nodig die wat meer pit en koppel heeft.

De thp kan nog wel mee lijkt me.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 17 december 2011 01:04 AM
  [ # 596 ]

Renault heeft met de Megane grand tour wel een succesvolle break versie,
Overigens ben ik niet van mening dat de C4 achterloopt op de VW Golf.
De handgeschakelde HDI is een prima motor en veel goedkoper dan de Golf.

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 17 december 2011 11:46 AM
  [ # 597 ]

De Megane, die was ik vergeten in mijn lijstje succesvolle C stations.
De vorige maar zeker de huidige loopt als een trein.
Een C4 Tourer zou imo ook goed kunnen verkopen.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 17 december 2011 01:29 PM
  [ # 598 ]

Na een aantal Picasso’s wilde ik iets goedkopers wat betreft de bijtelling. De Renault Megane was een mooi alternatief zeker als je een hond hebt. Na een proefrit was ik echter weer genezen en toch de C4 gekozen. Al 25 jaar merktrouw maar ik was toch even aan het twijfelen.

Profiel  
 
Louis de Funes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 20-11-2011

Gepost: 22 december 2011 04:04 PM
  [ # 599 ]

Een vraagje aan jullie: Heb dus net een C4 VTI 1.6 gekocht, januari 2011 met maar 2300 km op de teller.
Ik kom maar niet achter de onderhoudsinterval van deze motor. Is dat om het jaar / 2 jaar? / 30.000 km?
Hij is dus in januari pas een jaartje oud, maar heeft superweinig gereden: zou het toch niet verstandig zijn om de olie te verversen?

Ik krijg er bij de dealer ook maar een vaag antwoord over. En wil het toch graag weten i.v.m de garantiebepalingen/voorwaarden.

Veel dank alvast!

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 22 december 2011 05:10 PM
  [ # 600 ]

Mijn huidige C4 type 1 is om de 30.000 of 2 jaar. Dus dat zal volgens mij voor de type 2 ook zo zijn.

Profiel  
 
 
40 van de 41
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook