Xsara wielbouten van staal naar lichtmetaal
Wever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 16 december 2011 03:44 PM

Heb zojuist een leuk setje lichtmetalen velgen op de kop getikt voor mijn Xsaartje.
Testritje gemaakt met de wielbouten die nu op mijn standaard velgen zitten. Velgen zijn goed.

Echter begreep ik dat je ook andere wielbouten moet halen ? nu heb ik vrij weinig kaas gegeten
wat dit betreft. Het gaat om een set TSW Velgen, 15 inch 7J.

Weet iemand welke ik hiervoor moet gaan halen ? Ik ga binnenkort bij de bandenboer langs omdat 2
banden zoiezo vervangen moeten worden, maar zou toch graag alvast wat meer info hebben.

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 709

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 16 december 2011 11:10 PM
  [ # 1 ]

Ik had nieuwe bouten nodig omdat ik naar stalen velgen ging (voor de winterbanden).

Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/199213/P60/

In mijn geval waren de bouten die ik heb voor het lichtmetaal te lang. Is logisch omdat lichtmetalen velgen, rond de bouten, dikker zijn dan stalen velgen.

Omgekeerd, moet jij juist voor wat langere bouten gaan omdat nu je nieuwe lichtmetaal waarschijnlijk met te weinig schroefdraad op z’n plek gehouden wordt.

Of je nieuwe velgen bouten met tapse kop nodig hebben of met rechte (90°) kop, dat is afhankelijk van de velgen die je op de kop getikt hebt.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook