Moeten we deze dingetjes niet eigenlijk kwijt bij ‘te koop’. Brian heeft al te kennen gegeven, dat hij het liefst z’n DS eerst opknapt en verkoopt. Ik heb de indruk, dat hij alleen voor een buitenkansje eerder zou kunnen zwichten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Robin, je haalt me de woorden uit de mond.
Afgelopen lang weekend alles even goed op een rijtje gezet, en de conclusie is inderdaad dat ik eerst de DS opknap maar eventuele buitenkansjes uiteraard niet zal negeren.
Ik weet van de DS dat die technisch in een goede staat is, maar niet zo lekker oogt. O.a. het plaatwerk op sommige punten en de interieurbekleding verdienen wel wat aandacht. Daarnaast moet de DS weer een beurt krijgen. Dit ga ik dus eerst doen (en deels laten doen) en dan de DS pas verkopen. Ik zal dus goed moeten opletten wat ‘weggegooide’ investeringen zijn en wat investeringen zijn die ik terugzie in de verkoopprijs. Afgezien van een hogere prijs verkoopt een mooie DS gewoon makkelijker. En om eventuele beschuldigingen en/of discussies maar voor te zijn, het is niet mijn opzet om een barrel er mooi uit te laten zien en dan te verkopen aan iemand die niet verder kijkt dan het uiterlijk.
Dus post de ‘nieuwe’ SM’s Te Koop maar in het Te Koop topic, dan blijf ikuiteraard volgen. Mocht één van die SM’s mijn bijzondere aandacht trekken, dan ga ik gewoon in dit draadje verder.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Heel veel succes met de DS ! Want hoe eerder die klaar is, des te sneller, komt er weer een SM bij. Mooi zo’n DS, maar een SM, da’s toch wat aparter .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
600 €? Was dat in ‘t zuiden van France dan??
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Van Antwerpen naar Zeeland (was trouwens ‘slechts’ €520)
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
50 km….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Toch veel vind ik. Voor net geen 600€ heb ik in 2006 mijn SM gaan halen in Limoges met een huur bestelbus met autotrailer achter. Was alles in zelfs payage en brandstof.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Brian schreef:Ik heb de naam en het adres van de eigenaar tot 2002 en ook van de garage die de SM tot dan toe in onderhoud had. Die ga ik komende week nog even bellen.
Vanmiddag heb ik de vorige eigenaar gebeld, en die stond me allervriendelijkst te woord. Ik had het idee dat hij het leuk vond weer oven ‘zijn’ SM en SM’s in het algemeen te praten. Hij wist me in ieder geval te vertellen dat in zijn tijd de motor nooit gereviseerd is, of modificaties heeft gekregen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Hij staat dan ook nog steeds te koop….........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
28,5 K is dan ook erg veel voor een SM waarvan de motor niet gedaan zou zijn.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Even voor de duidelijkheid. Dit gaat over de Riedstra auto bij Van Schaik in Leeuwarden:
Brian schreef:Brian schreef:Ik heb de naam en het adres van de eigenaar tot 2002 en ook van de garage die de SM tot dan toe in onderhoud had. Die ga ik komende week nog even bellen.
Vanmiddag heb ik de vorige eigenaar gebeld, en die stond me allervriendelijkst te woord. Ik had het idee dat hij het leuk vond weer oven ‘zijn’ SM en SM’s in het algemeen te praten. Hij wist me in ieder geval te vertellen dat in zijn tijd de motor nooit gereviseerd is, of modificaties heeft gekregen.
En dit gaat over de SM bij Idée-André-DS:
citroen23 schreef:Hij staat dan ook nog steeds te koop….........
Blooper1963 schreef:28,5 K is dan ook erg veel voor een SM waarvan de motor niet gedaan zou zijn.
Waarmee er wat mij betreft in dit draadje genoeg over deze SM’s is geschreven, ik ga ze allebei toch niet kopen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Even voor de duidelijkheid. Die opmerking van mij sloeg ook op die van Riedstra auto bij Van Schaik in Leeuwarden !! ofterwel: Die staat nog steeds te koop. Ik ga me nu ook maar weer beperken tot de rubriek: Sm’s te koop.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat een slotje voorlopig wel handig is. Brian, als je weer verder wil gaan dan weet je de weg naar een mod wel te vinden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nadat ik door het SM-virus ben besmet geraakt door er een paar keer in te mogen rijden , ben ik begonnen mij te oriënteren. Nog te vroeg voor een eigen ‘zoek’-draadje, want ik weet nog niet of ik echt ga zoeken.
Daarom deze aankooptips sticky maar eens gebruiken voor een paar vragen.
Het hele motorrevisie verhaal en de bijbehorende kosten staan min of meer in dit draadje. Maar er staat weinig in over roest, behalve de hoeken in de kofferbak. Natuurlijk begrijp ik dat de hele auto kan roesten, maar welke plekken zijn het meest roestgevoelig? Met andere woorden, waar zoek je bij een SM als eerste naar roest?
Volgende vraag is: Er zijn diverse verschillen tussen een Amerikaanse en een Europese SM. De neus is uiteraard een duidelijk verschil. Wat komt er kijken bij de ombouw naar een Europese neus? Zijn er nog meer verschillen die weggewerkt moeten worden als je wilt ombouwen?
In dit draadje staat e.e.a. over de verschillende uitvoeringen. Heeft het anti-smog systeem op een Amerikaan gevolgen voor het vermogen? Als een Amerikaanse SM een motorrevisie heeft gehad, zal het er wel af gehaald zijn, lijkt mij.
Zijn in Amerika andere kleuren geleverd dan de Europese kleuren?
Haha, waar een ritje Yorkshire al niet goed voor is….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl