Vorige maand mijn nieuwe auto in ontvangst mogen nemen en daardoor dus afstand moeten doen van mijn C4GP.
Ik heb even gegoogled op kenteken en ik kwam mijn oude liefde weer tegen. Waar ik van schrok is de afschrijving, zo’n 650 euro per maand. Hoe doen mensen dat prive? en dan heb je nog geen km gereden.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/penguin.gif)
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Volgens mij staat Citroen daar wel een beetje om bekend, in de lease zijn ze ook altijd erg duur vanwege de afschrijving. Het feit dat je er al 180.000 op hebt zitten in 3 jaar, telt ook zwaar in de prijs mee. Volgens mij rijdt de privé rijder over het algemeen niet zo veel kilometers. Ik ben geswitcht van lease naar privé, rijd nu bijna 2 jaar in een xsara picasso en ben op zoek naar een tweedehands C4GP, laat de eerste afschrijving maar door een ander betaald worden
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_22239.jpg)
Totaal aantal Berichten: 83
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Volgens mij is een afschrijving van 68% bij 180.000 km niet uitzonderlijk (12 cent per km). Zie ook de volgende link: http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/33471-autokosten-afschrijving-gemiddelde-waarde-na-5-jaar.html
Ik denk dat dit nog wel mee valt. Mijn C4GP BL 1.6HDI is na 3 jaar en 180k in keurige staat van de site van RDW verdwenen. Ik vermoed dat deze geëxporteerd is. Volgens mij is de waarde dan veel minder dan € 10.000,- Aanvankelijk wilde ik weer een C4Gp, echter deze was leasetechnisch niet echt interessant meer.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9824.jpg)
Totaal aantal Berichten: 205
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
donald schreef:Waar ik van schrok is de afschrijving, zo’n 650 euro per maand. Hoe doen mensen dat prive?
Nog harder schrikken
Ze is verkocht, en het kenteken is niet meer optevragen bij de RDW, dus maakt ze de rest van haar kilometers in het buitenland. Ik heb toch altijd de gewoonte om naar het kenteken te kijken als ik een type auto zie waarmee ik zelf heb gereden. Is nu dus overbodig.