Totaal aantal Berichten: 67
- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
ja klopt maar de hoogteregeling moet zich eigenlijk automatisch afstellen aan de wagen hoogte
DS3 Thp 155 sport chic
remap 190 pk 300 nm-forge induction kit-xenon 6000K-Korte antenne
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
DS3-Black schreef:Hoogte regeling zit al op de auto en de xenon verkopers hoor je vaak roepen dat in de wet niet expliciet staat dat deze automatisch moet zijn. Koplamp sproeiers zijn lastiger en dit lijkt me de auto ook niet mooier te maken. Maar iemand hier ervaring met goede xenon ?
Heb zelf een goedkoop setje van smart eye, heeft al in drie auto’s en 2 motoren gezeten en nu in mn aygo.
Werkt nog steeds goed.
In de auto van mn moeder heb ik een setje van pilot gemonteerd, ze heeft een smart roadster en veel licht kwam er niet uit de kleine koplampen.
Wilde geen risico nemen om rotzooi te kopen en hier zitten meteen kastjes bij die storingen tegengaan
Is zo’n Pilot xenon set eigenlijk oude lamp er uit en in stekkeren, of moet je zelf vanaf de ballast de voeding maken naar de accu?
nee is plug and play zeg maar
DS3 Thp 155 sport chic
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way
- DS 3 E-HDI Airdream
Idd oude lamp eruit, nieuwe erin. Mooi plekje voor de starters en eventueel kastjes zoeken.
De voeding krijgt de set gewoon via de originele bekabeling van de auto.
Makkelijker kan niet
zo vandaag de auto opgehaald in barneveld en hem naar woudfenberg gereden
oooo wat rijd het toch lekker
volgende week de auto klaar maken zal dan ook wat foto’s maken
gr wesley
DS3 Thp 155 sport chic
- DS 3 E-HDI Airdream
Ik dacht dat jij ook tot januari zou wachten, scheelt later wel weer iets als je een 2012 kenteken hebt
Die van mij is ook binnen maar heb nog even geduld
ja dat doe ik ook
maar ik doe hem zelf klaar maken want ik werk bij het garage bedrijf waar ik hem gekocht heb
en aankomende zaterdag heb ik nog tijd en dan gaat hij een weekje de showroom in
en dan in januari rijde
DS3 Thp 155 sport chic
Nog even een nieuwtje met betrekking tot Xenon verlichting. Er komt een wetwijziging aan welke 1 april 2012 in zal gaan. Het gevolg van deze wetswijziging is (onder andere) dat voor Xenon verlichting welke minder dan 2.000 lumen produceert, geen koplampreinigingsinstallatie of automatische hoogteregeling verplicht is. De lampen die pilot bijvoorbeeld nu aanbiedt zijn wel 3.200 lumen, maar mocht je je graag aan de wet houden dan is dit het overwegen waard…
Originele tekst:
N en UUU onder 16 (wijziging van de artikelen 5.2.51, 5.3.51, 5.3a.51 en artikelen 116 en 118 van bijlage VIII van de Regeling voertuigen) Met deze wijzigingen worden een tweetal permanente eisen geschrapt die worden gesteld aan dimlichten met gasontladingsbronnen, omdat deze niet langer van toepassing zijn bij de typegoedkeu-ring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen die meer produceren dan 2.000 lumen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie. In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten. Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen welke minder produceren dan 2.000 lumen en derhalve geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling koplampreinigingsinstallatie – gasontladingslampen is niet langer actueel. Om die reden wordt artikel 116 van bijlage VIII uit de Regeling voertuigen geschrapt. Voorts worden inmiddels typen voertuigen die voorzien zijn van gasontladingsbronnen goedgekeurd zonder automatische hoogteverstelling voor zover deze dimlichten een lichtstroom van minder dan 2.000 lumen hebben. Om te voorkomen dat voertuigen die aan de toelatingseisen voldoen op grond van artikel 118 van bijlage VIII aangepast zouden moeten worden, wordt deze eis met betrekking tot een niveauregeling geschrapt uit de Regeling voertuigen.
Bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2011-19193.pdf
das handig om te weten
DS3 Thp 155 sport chic
Totaal aantal Berichten: 25
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gaaf man,ziet er TOP uit,heel veel plezier dr an zal ik maal zeggen.
op ds3club zijn er mensen minder tevreden met xenon in de behuizing van de ds3. Het lichtbeeld is niet goed waardoor je minder ziet als met halogeen en je loopt de rest te verblinden.
zelf zal ik hierom dus geen xenon erin bouwen
Afgelopen zaterdag de auto klaar gezet staat nu in de showroom
winter wielen geplaatst 15’’ past wel op een thp ookal zeggen ze van niet
xenen verlichting geplaatst echt appleltje eitje bij de ds3 was in de 207 moeilijker
en de led stads lichten geplaatst
dashbord met carbon effect
DS3 Thp 155 sport chic
- DS 3 E-HDI Airdream
Heel erg mooi, geeft de BC een storing als je xenon hebt gemonteerd of is dit een set met kastjes voor Canbus?
Dash heeft mn vader er ook in, heel erg mooi en je ziet er ook nog eens 10 keer minder op
Ben benieuwd naar je rijervaring met de Xenon of dit veel meer en beter licht geeft. En ben ook wel benieuwd naar wat de tegenliggers er van vinden.
Maar op de foto ziet het er mooi uit.