Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Hoe is het inmiddels met ee waterlekkage, nog iets kunnen vinden of niet ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Had het verhaal nog niet eerder gelezen! Maar ik ben minstens een half jaar bezig geweest om de lekkage rechtsvoor op te lossen!
Er bleven maar plassen onstaan. Ik heb alle bekleding er uit gehaald, en zo maanden rond gereden.
Bij mij kwam het water ui de A stijl daar zitten een paar ronde gaten, orgineel. Die heb ik dicht gemaakt. Probleem weg!
Het probleem zit onder het spatbord, dat moet je eraf slijpen als het “echt” wil oplossen.
Maar zover wilde ik niet gaan.
Het had niet niets met roest te maken. Heeft altijd gelekt. Alleen de aut komt uit Malaga (SP) dan heb jer niet zon last van…..
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je de gaten aan de binnenzijde dicht plakt,loopt het water je dorpel in.
Kan het daar lekker roesten
Als je de motor kap opend,zie links en rechts bovenaan bij het raam grote gaten zitten in je buiten scherm.
Ter hoogte van het schanier.
Hier kan water door dat dan tussen je buiten en binnenscherm doorloopt.
Maar zogauw het daar is kan het ook naar binnen,je binnen scherm in en als het daar is ,is er een zeer lullig klein gaatje waar het weer uit kan.
Zit deze dicht dan loopt het naar binnen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 82
- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB
Allen,
Drukke tijden voor mij en daarom (helaas) al een tijd niet meer actief op forum geweest…
En het vreemde is dat ik, na al die lekkage, ook de meeste bekleding heb weggehaald en de voetenruimte nu gewoon droog blijft… Rijd nu met een klein matje op de bodem aan bestuurderszijde om e.e.a. beetje in de gaten te kunnen houden, maar wat voor type regen ook, de voetenruimte blijft droog.
Nu heb ik wel eens gehoord over zelf-regenererende eigenschappen van een CX, maar daar wil ik vooralsnog niet aan
Maar ja, het is momenteel nu ook niet écht het type weer om even lekker met een tuinslang aan de gang te gaan om dit, inmiddels minder urgente, probleem op te sporen!
Frank had eerder al foto’s gestuurd en die waren zeer verhelderend omtrent hoe het water z’n weg naar binnen en buiten vindt of hoort te vinden; als ‘t weer een beetje tuinslang-seizoen wordt, ga ik weer verder op zoek.
Nu eerst met andere dingen bezig: op dit moment dus met een anti-roest behandeling (RX5/RX7/RX10) zodat ik met enigszins gerust hart de winter in en door kan rijden. En voor de rest heb ik bijzonder weinig problemen (“knock-knock on wood”...!) ondervonden in de afgelopen 3 maanden waarin ik toch al gauw zo’n 8000 km heb gereden. Dus ik ben een tevreden CX rijder die nog genoeg te doen heeft maar daar wel ander weer voor nodig heeft dan het eindejaarsseizoen te bieden heeft!
Meld me later weer!
Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…
Hoi Barbare,
Ik ben mij een beetje aan het inzlezen op dit forum. Ik ben zelf ook van plan een CX aan te schaffen en heb enorm genoten van je verhalen hier op het forum.
Na het hele draadje doorgelezen te hebben wordt mijn ongeduld steeds groter.
Uit ervaring weet ik dat het iedere keer weer een geweldige uitdaging is om je dame aan het rijden te houden en iedere keer als je zelf weer iets opgelost heb ben je zo trots al een pauw.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”