Totaal aantal Berichten: 242
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Oke dankje! Was ik even benieuwd naar.
(voorpret he.. )
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Het leukste komt nog: de rijpret.
Volautomatisch systeem had nog wat prettiger geweest, ware het niet dat er ook nog volkstammen mensen zijn die a) een auto in de wasstraat wassen (raar he?); b) vergeten dat ze het systeem dan uit moeten zetten; c) als ze het niet vergeten zijn gewoon geen benul van hebben waar de ‘uit’-schakelaar zit.
Als (o.a.) ex-Renaultrijder moet ik daarbij opmerken dat het automatische systeem aanmerkelijk minder goed werkt dan op de DS3. In de Renaults begonnen de ruitenwissers soms nog niet wanneer het zicht al volledig weg was….
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Dat klopt inderdaad. Ik zat af en toe in de Clio van; hallo, wis alsjeblieft!!
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
als je myway hebt dan geeft het scherm ook: Automatisch wissen geactiveerd” aan.
weet niet of dit met de kleinere schermen ook zo is?
Heb nu 7000km met de auto gereden. Aanvankelijk schakelde de bak wat stroef, maar dit is helemaal verdwenen. Totaal geen enkel probleem gehad tot nu toe. Gemiddeld verbruik 1 op 21, iets zuiniger dan in het begin. Omdat ik vr ij veel stadsverkeer rijd en de motor daardoor sneller vervuilt tank ik zoveel mogelijk V Power en vermijd ik B merken diesel. Dit heb ik bij mijn vorige wagen ook gedaan, in ruim 7,5 jaar en 105.000km nooit problemen met het brandstofsysteem gehad daarmee. De extra investering aan de pomp verdient zich denk ik zo makkelijk terug. Ik weet dat de meningen hieromtrent verdeeld zijn, maar de common rail techniek is iets anders dan de oude dieseltechniek die veel goedkoper in onderhoud/reparatie is dan de huidige techniek. Bovendien heb ik ervaringen met dieselmotoren in ons busmuseum die dusdanig vervuild waren dat kleppen niet goed meer afdichtten door sterke roetvorming.
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Frosty85 schreef:als je myway hebt dan geeft het scherm ook: Automatisch wissen geactiveerd” aan.
weet niet of dit met de kleinere schermen ook zo is?
Oke super. Ik krijg ook MyWay dus dat komt mooi uit.
Op het kleine scherm wordt dit volgens mij niet getoond (d.w.z.: ik heb het nog nooit gezien maar ik heb er ook nooit specifiek op gelet). Wel staat er altijd in de rechter-klok een verklikker-symbooltje als de automatische stand ingeschakeld is.
Het systeem werkt vrij goed als hij ingeschakeld wordt tijdens het rijden. Als je ‘s ochtends vroeg de wagen start en dan de regeldruppels weg wil vegen van de voorruit, dan staat het ding vervolgens ook in automatische mode. Het lijkt er op dat het systeem dan soms niet helemaal lekker werkt als je (langzaam) wegrijdt - ik heb al een paar keer gehad dat ik na een paar meter toch nog even aan die hendel moest trekken om de automaat “op gang te krijgen” (net alsof de software niet ziet dat je bent gaan rijden en dus de langzame interval af moet schakelen). Dit kan echter best exemplarisch zijn of inherent aan oude software.
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Dank voor de opheldering! Weet ik in ieder geval waar ik op moet letten.
Tijd lang niet in een andere auto gereden, vandaag weer even in een golf 6. En dan merk je wel hoe fijn licht het stuur van de citroen is. Waar anderen over vallen, vind ik het juist wel prettig een licht stuur bij lagere snelheden.
Toch grappig hoe gewend je aan je eigen auto raakt en dat je dan helemaal weer moet leren wennen in een andere auto.
Wel blijven die korte slagen zoooo heerlijk in een VAG auto. kunnen ze bij citroen nog wel wat van leren.
- DS 3 E-HDI Airdream
Ik rijd voor mijn werk met regelmaat in auto’s van VAG, weliswaar met DSG. Nooit zal ik zo’n auto willen hebben.
Ze rijden prima, afgezien van de (elektrische) storingen.
Daarintegen zal ik er nooit 1 kopen omdat ik zeker weet dat ik binnen 2 maanden op de auto ben uitgekeken.
De saaiheid straalt ervan af en ik zou me er dood aan ergeren.
In het kleine scherm wordt de melding van de ruitenwissers ook weergegeven, tenminste als je het hifi-systeem en het bijbehorende scherm hebt. Ik weet dus ook niet hoe het zit met het andere kleine scherm.
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Welke kleine schermen bedoel je nu? Ik heb het MyWay Navigatiesysteem dus heb een groot scherm!
En een klein scherm in de rechterklok van de drie (waar de benzine-indicator etc. zit). Daar zal het wel in weergegeven worden.
Ik heb het over het kleine scherm van de ‘radio’. Dus waar bij jou de navi zit.
- DS 3 E-HDI Airdream
De meest rechter digitale “klok” laat een symbooltje zien bij het automatisch wissen
Als je geen myway hebt, zijn er 2 andere varianten.
Als je alleen het hifi pakket hebt genomen is het kleine scherm meer uitgebreid dan het standaard scherm, en laat het dus meer functies zien.