Totaal aantal Berichten: 10266
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Voor hetzelfde geld hebben ze het niet gedaan…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ja, ik ben het niet zeker, de facturen van over 10 jaar geleden waren nogal onduidelijk, maar dit lijkt mij ook geen gemakkelijke klus. Kan het kwaad als je er nog even mee wacht?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
De klepspeling controleren is heel eenvoudig, deksel er af en meten. Daarna kun je altijd nog beslissen wat je doet.
Citroen Berlingo M49 1.6 16v
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ja, meten lijkt mij ook nog te doen, maar vooral het vervangen lijkt mij moeilijk.
Kan je dan ook niet best ineens de gloeibougies vervangen als die deksels er af zijn of is dat heel iets anders?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Wordt toch tijd dat je eens onder de motorkap kijkt.. Die zitten naast het deksel. Waarom wil je die vervangen?
Citroen Berlingo M49 1.6 16v
als je een werkplaatshandboek neemt, de tijd en alles stap voor stap volgt moet kleppen stellen zeker lukken
maar doe het niet op 1 dag, het kan dat het lukt maar als het moet ga je je haasten en dan loopt het in’t honderd.
gloeibougies is een makkelijk tussendoor klusje van 10 min waar het kleppendeksel niet voor verwijderd dient te worden dus dat hoeft niet samen.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Oke, zal het nog eens bekijken.
Waarom die gloeibougies vervangen moeten worden: omdat alles moet vervangen worden, de auto is verschrikkelijk verwaarloosd geweest en heeft de laatste jaren geen onderhoud meer gehad buiten een paar liters verse olie.
Dat ik er niet veel ken is al algemeen bekend op het forum, maar zo leer ik het ook en het kwam ineens in me op dat die daar ook wel in de buurt kunnen zitten.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Als je geen startproblemen hebt hoef je de gloeibougies niet te vervangen. Je hebt startproblemen, maar niet altijd, je geeft aan wanneer, dan lijken me de gloeibougies niet verdacht.
Of je ze makkelijk kan vervangen hangt er wel van af of er wel/geen verstuiver leiding boven loopt. Als dat wel het geval is moet je die vaak losmaken, dat moet je heel schoon doen, er mag geen vuiltje in de leiding komen.
Citroen Berlingo M49 1.6 16v
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Oke, startproblemen heeft ze nog niet echt dus zal dat dan maar laten voor wat het is.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bij mij moest er behoorlijk wat gedemonteerd worden om de gloeibougie achter de dieselpomp los te maken. Ze zaten allemaal extreem vast, maar bij die laatste kon ik anders de griptang er niet op zetten.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Vanamiddag zullen we de d-riem en waterpomp vervangen, heb ineens een ditributieset besteld. Kleppen stellen zullen we nog laten voor wat het is en zal ik dan over 3 a 4 jaar eens doen als ik in de opleiding autotechnologie zit en al wat meer sleutelervaring heb.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ondertussen was het 17h30, waren alle onderdelen gedemonteerd (dus de dynamoriem, distririem, looprol en spanrol en waterpomp) en was alles uiteraard ook geblokkerd zoals het moet. Ook is de nieuwe waterpomp ook al gemoneteerd.
Wel een gevecht en een zoektocht om dat gat te vinden om die pen in je vliegwiel te laten vallen, zoeken zoeken zoeken, en dna moet je daar eens bijgeraken, maar kom, zover is Thomas dus al.
succes verder met de montage Thomas!
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ben net gestopt en de nieuwe riem zit er op, de motorsteun is ook al terug gemonteerd. Morgen zal ik nog even aan de garagist van over mijn huis vragen of hij snel even komt kijken of alles goed zit, zo ben ik zeker dat het niet allemaal voor niets is geweest.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
BX D riemwissel is echt heel simpel.
Na montage motor 2toeren draaien in de juiste richting, spanner effe terug los en vast en de pennen erin.
Passen alle pennen dan zit je safe!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Heb het laten controleren en riem zat 1 tandje verkeerd aan de nokkenas. Heb het dan samen juist gestoken. Ik heb dan 3 toeren met de motor gedraaid en niets blokkeerde en de pennen pasten er terug perfect in. Dan de kappen, motorsteun, en v-snaar van de dynamo er terug op. Krukaspoelie is vastgedraaid, maar nog niet aan 150nm. Hiervoor zou ik nog even de momentsleutel in de garage moeten gaan vragen. Ik heb ook al het koelsysteem doorgespoeld. Ik vind alleen de ontluchtingsnippels niet. Heb het kraantje gevonden waar de koelvloeistof uit moet aan de radiator maar er komt niets uit als ik het systeem laat doorspoelen met water en waar zijn de andere 2 ontluchtingsplaatsen en hoe zien die er uit? (heb op het forum al een vrouwenuitleg gevonden, maar nog geen kinderuitleg met foto’s )
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.