Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een citroen xsara picasso van 2005 ,als ik de deur linksvoor wil openenen dan gaat dit niet het slot draait dan door,iemand enig idee hoe dit kan oplossen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10123.jpg)
Totaal aantal Berichten: 40
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Ik heb eenzelfde probleem bij mijn Xsara 1.6i Break uit 1998 die ik sinds vorige week heb. Heb er al even overdadig WD40 ingespoten. De rechter kant wil de sleutel niet makkelijk draaien, het is meestal wat morrelen voordat de sleutel kan draaien. De afstandbedieningsleutel werkt ook niet meer. Enig idee?
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
ik heb eenzelfde probleem. mijn xsara picasso (2002). werkt nog wel gewoon met afstandsbedening maar de rechter deur opent dan niet en er komt ook geen signaal vd alarmlichten bij openen. wd40 werkte even, maar nu ook niet meer. slot rechter kant gaat moeilijk tot niet open met de sleutel, maar als het lukt (na veel wd40)werkt het wel geheel dus met alarmlichten en alle deuren gaan open.. iemand een idee wat het kan zijn?? Om nou iedere dag met die spuitbus te klooien is ook weer zo wat he..
Beste,
De aandrijving van de centrale vergrendeling moet vervangen worden, dus eigenlijk het gans sluitmechnisme. Dit komt doordat de kooltjes op het aandrijfmotortje van de centrale vergrendeling (bijna)op zijn. Om het zelf te vervangen moet je al een redelijk goede mechnieker zijn. Ganse binnenbekleding moet van de deur, alsook waterscherm en botsschuimblokken moeten er ook uit. Pas daarna kan je via een kleine opening bij het slot mechanime.
Ik heb er destijds twee vervangen en steeds open gemaakt om te zien wat er scheelt binnenin.
Dit zijn toch de zwakke punten van Citroën.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later