Even voorstellen.. en een vraag
jmta
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 132

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 21 december 2011 09:27 PM

Beste allemaal,

Ik ben al jaren ds rijder en sinds kort ben ik eigenaar van een citroen gs 1220 pallas van 1978! Ik vond de gs al jaren een erg leuke auto. Op marktplaats stond er een te koop en nadat ik ben gaan kijken was ik verkocht. Het duurde nog even voordat ik en de vorige eigenaar het eens waren over de prijs, maar dat kwam goed. Ik woon zelf in arnhem en heb gestudeert op de HTS autotechniek, Dago Langen ken ik dan ook goed en met PMD heb ik contact gehad over de mail. Moest iedereen van hem de groeten doen, dus bij deze!

De gs had werk, hij liep niet lekker. Na kleppen stellen, ontsteking en de bougies vervangen heeft hij er al meer zin in. Droogmaken van de motor komt er ook aan, heb al onderdelen gehaald bij het magazijn van de gs vereniging. Dat komt ook goed, heb al veel kunnen lezen over hoe dit allemaal in zijn werk gaat. Ook distributie riemen en spanrollen heb ik gehaald.

Uitlaatpot heb ik reeds gelast, daar zaten wat gaten in en ook de dashboard verlichting is reeds in orde. Wist overigens niet dat de lampjes met houdertjes van het dashboard van een peugeot 205 ook passen, maar bij deze, het past perfect!

Ook bestuurders stoel heb ik van nieuwe rubbers voorzien, zodat deze weer lekker zit.

Het volgende heb ik een vraag over: Er zit bij mij nog een oude uitgelubberde marchal casette ontsteking op, en daar wil ik graag van af, want ik heb er steeds storing mee, en zoals ik las al op het forum is een Ducellier ontsteking met conventionele punten de beste oplossing.

Weet iemand waar ik deze kan krijgen? Ik heb het hele web al doorkruist maar zonder resultaat. De club is pas weer open in maart, maar dan wil ik allang weer rijden. Heeft iemand er misschien een te koop?

Alvast Dank,

Met vriendelijke groeten,

Joris Mulder

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 december 2011 09:55 PM
  [ # 1 ]

Gefelciteerd met je aankoop. Erg leuke GS.
Ik heb nog wel een ontsteking voor je, p.b. maar even.

Profiel  

jmta
> 100 berichten
RankRank

- C5 Exclusive tourer v6
- HY H78
Gepost: 21 december 2011 10:32 PM
  [ # 2 ]

citropower bedankt! je hebt pb.

Hierbij nog wat foto’s:

En voor de oplettende geest, inderdaad de vorige eigenaar heette ook joris! Was vooral grappig aan de telefoon. Joris is een aardige vent met ook een groot GS hart.

Met vriendelijke groeten,

Joris Mulder

Afbeelding Bijlagen
gs pallas3.jpggs joris klein.jpgCitroen GS Pallas 1978 -2 (3 van 7).jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 december 2011 03:35 AM
  [ # 3 ]

Mooie GS!

Qua ontsteking zou je een elektronische uit een 1299 kunnen overwegen. Bij mijn 1129 werkt dat prima (beter dan analoog) dus bij een 1220-blokje zal dat ook wel goed gaan.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

jmta
> 100 berichten
RankRank

- C5 Exclusive tourer v6
- HY H78
Gepost: 22 december 2011 09:16 AM
  [ # 4 ]

Bedankt!

Ik heb al een tijd zitten zoeken, maar naar ik begreep kan dit wel, maar dan krijg je minder koppel omdat de kromme anders is. En dat is juist zo fijn aan dit motortje. Ik weet niet of je het substantieel merkt. Ik had graag 123 ignition gehad, maar die maken ze niet voor de gs. Jammer.

Profiel  

jmta
> 100 berichten
RankRank

- C5 Exclusive tourer v6
- HY H78
Gepost: 22 december 2011 07:17 PM
  [ # 5 ]

Nu zit ik nog met een vraag:

Ik had een probleem met mijn ruitenwissers, ze gingen niet terug in de neutraal stand, dit bleek gelukkig een stekkertje te zijn. Maar.. bij nader onderzoek blijkt van de ruitenwisser in het midden het kunststof huisje waarin het asje draait, helemaal kapot te zijn.. zat vast met houtjes en tiewraps.

Moet het hele dashboard eruit, om de 2 boutjes los te kunnen draaien, zoals het haynes zegt, of is er een makkelijkere manier?

Profiel  

Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 461

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 24 december 2011 05:26 PM
  [ # 6 ]

Of het dashboard eruit moet weet ik niet. Wel weet ik dat Joris (die ik ken) wel nieuwe (metalen) huisjes heeft gekocht destijds. Die zitten dus vast bij de onderdelen die je erbij hebt gekregen.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 24 december 2011 10:10 PM
  [ # 7 ]

Dashboard moet eruit maar is niet zo’n grote klus.

Profiel  

jmta
> 100 berichten
RankRank

- C5 Exclusive tourer v6
- HY H78
Gepost: 26 december 2011 11:41 PM
  [ # 8 ]

Mach 2,

Die metalen huisjes had ik inderdaad gevonden. Zijn waarschijnlijk van GSA? Dat ruitenwisser systeem is wel anders, dus ik zet denk ik alleen de huisjes over. De pennen van het oude systeem zijn wel iets dikker, dus ik denk dat ik de huisjes iets op boor zodat het past en ik dus het ruitenwissersysteem dat er op zat kan gebruiken.

citro-power bedankt, dan zal ik binnenkort het dashboard uitbouwen en het zaakje weer netjes maken. Morgen ga ik beginnen met de uitbouw van de motor.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook