Olie verbruik C4 GP
JBNE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 11 december 2011 12:09 PM

Goedendag beste Forum leden,

Eerder ( bijna een jaar geleden ) heb ik deze vraag ook gesteld.
Toen verbruikte de C4 GP 1,6 VTI bouwjaar 2010 1 liter op 20.000 km.
Mijn garage zei toen dat dit heel normaal is voor een auto op LPG.
En ook andere forum leden bevestigde dat.

Afgelopen woensdag kreeg ik de melding “olie peil op niveau brengen”
16 maart van dit jaar is de C4 nog voor een beurt naar de garage geweest en tot heden bijna 12500 km mee gereden. Dit betekent 1 liter olie op 12.500 km.

Ik begin me nu zorgen te maken. Ik rijd al een tijd nieuwe auto’s maar nog nooit hoefde ik tussen de beurten
olie bij te vullen.

Iemand hier ervaringen mee met een zo’n hoog olie verbruik?
En wat is de beste motor olie?

Alvast bedankt voor de reacties.

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 11 december 2011 12:37 PM
  [ # 1 ]

je koeft je pas zorgen te gaan maken als het olieverbruik hoger word dan 1liter op 2000km. en maak er een gewoonte van, om 1x per maand de moterkap omhoog te doen, en alle vloeistof pijlen te controleren, dit voor komt dat je onderweg komt stil te staan, oke tegenwoordig is dan alles wel electronies, zodat bij laag peil er een lampje gaat branden, speciaal gedaan voor mensen die vergeten erop te letten, welk merk olie de beste is, dat zijn veel verschilende meningen over, over het algemeen is het zo, olie is olie, alleen het ene merk gooit er meer addititieven in dan een ander, waar door de prijs stijgt, dus een goedkope olie, heeft dus ook weinig addititieven, en dient vaker te worden ververst. het enige wat echt belangrijk is dat als er een voll syntheet olie in zit dan moet je hier ook mee bij vullen, je mag nooit een multigrade/halfsyn mengen met volsyntheet, dus een olie van een goed bekend merk is voldoende.

Profiel  

aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 205

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 11 december 2011 01:32 PM
  [ # 2 ]

Een beetje olie verbruiken is normaal bij onze 1.8 GP op LPG al een tijd (100.000km) stabiel op 1 liter per 10000km christmas

Profiel  

MrOlafk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Gepost: 22 december 2011 08:37 PM
  [ # 3 ]

Maak je misschien veel korte ritjes en/of trap je het gaspedaal flink in bij koude motor? Dit kan ook van invloed zijn. Verder mogelijk ook het rijden in de bergen met een caravan. Ik noem maar wat factoren waardoor het niet altijd makkelijk is de cijfers te vergelijken. Overigens mis ik op mijn Picasso wel een koelwatertemperatuur aanduiding.

Groeten, Olaf

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook