Beste C4 eigenaren,
Recent heb ik een nieuwe set van 3 ruitenwissers gekocht. Via internet bij Wipex.
Inclusief bezorgen was ik 43,22 euro kwijt. Lijkt me redelijk. Ze voldoen goed.
(Het zijn geen originele Citroen wissers.)
Mvg,
irab
Totaal aantal Berichten: 182
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
prima bericht, ik vond de originele erg duur (€ 70 voor twee? ik weet’t niet meer precies).
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Ik wil ook wel die ‘moderne’ wissers op mn picasso… Volgens de dealer moet ik dan ook de armen vervangen… Zijn er misschien nog andere opties ?
Ik heb eind vorig jaar op mn xsara picasso nieuwe ruitewissers laten zetten door de dealer, maar dan de goedkoopste variant. Twee weken geleden tijdens regen en met normale snelheid op de snelweg ging de linkerwisser spontaan in een knik. Met mijn 2 linkerhanden niet recht te krijgen, dus zonder de wissers aan te zetten verder gegaan en bij aankomst besteming maar een nieuwe dure wisser gekocht.. Dat is toch niet zo handig, dus voor mij de volgende keer gewoon de dure wissers….
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX
Ze waren een prikkie.
Maar helaas blijkt maar weer: goedkoop is duurkoop.
De goedkope wissers stuiteren op de voorruit bij weinig regen.
Bij hoge snelheden is de grip op de voorruit een stuk slechter. Dus ook het wiseffect is veel slechter.
Verder piepen ze als je ze gebruikt bij weinig regen, en knikken ze om.
Ik heb nu weer een nieuw origineel Citroen setje van 3 gemonteerd (77 euro). Een genot.
mvg,
irab
Totaal aantal Berichten: 83
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Attent van je om dit aan ons te laten weten Irab, bedankt!
Groeten, Olaf
gewoon eens op de duitse ebay kijken…
de wissers voor de c5 kosten ook 80 euro bij de dealer…
heb nu org bosch ruitenwissers gekocht voor 30 euro..
voor de C4P
Momenteel in de aanbieding bij de CarGlass: op vertoon ANWB lidmaatschap 50% korting.
nu C4 Grand Picasso II 1.6 Bluehdi Business (zwart, 10-2015)
toen AX 1.0 (wit), AX 1.1 First (groen), Xsara Picasso 1.8(grijs met.), Xsara Picasso 1.8(rouge lucifer), Opel Zafira 1.6 Business, Renault Megane Bose estate 1.5 Dci C4GP 1.6, Hdif EB6V Ligne Business (Icare paars)
Totaal aantal Berichten: 212
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
alwins schreef:Ik wil ook wel die ‘moderne’ wissers op mn picasso… Volgens de dealer moet ik dan ook de armen vervangen… Zijn er misschien nog andere opties ?
Ik heb eind vorig jaar op mn xsara picasso nieuwe ruitewissers laten zetten door de dealer, maar dan de goedkoopste variant. Twee weken geleden tijdens regen en met normale snelheid op de snelweg ging de linkerwisser spontaan in een knik. Met mijn 2 linkerhanden niet recht te krijgen, dus zonder de wissers aan te zetten verder gegaan en bij aankomst besteming maar een nieuwe dure wisser gekocht.. Dat is toch niet zo handig, dus voor mij de volgende keer gewoon de dure wissers….
De dealer monteert een set wissers voor je waarvan eentje doorknikt en jij koopt dan weer bij hem een nieuwe set? En jij pikt dit van de dealer?
Weet je dat je als consument bepaalde rechten hebt binnen de EU?
Ik heb wissers gewonnen op E-bay voor maar €15,- (ex verzending); zouden van bosch moeten zijn.
Je vind er best veel op Ebay.de (duiste ebay); als je er wilt bestellen en bent niet zo goed in Duits laat het me weten en ik help je
Ik hou jullie op de hoogte!
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
wittereus schreef:
De dealer monteert een set wissers voor je waarvan eentje doorknikt en jij koopt dan weer bij hem een nieuwe set? En jij pikt dit van de dealer?
Weet je dat je als consument bepaalde rechten hebt binnen de EU?
Zeker weet ik dat wel nieuwe wisser begaf het ook bijna, bleek dat de armen niet meer goed stonden, eea is gratis gefixt incl nieuwe set wissers.
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX
OKay, goed geregeld Alwin!
Ik heb zojuist €19,50 overgemaakt en als alles goed gaat worden de wissers naar mijn collega in Duitsland gestuurd en heb ik ze dus ergens eind deze week/ begin volgende week