ok, dan heb ik t dus toch goed begrepen, jammer…. (maar wel te verklaren)
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
http://www.autoblog.nl/oldtimers-belastingvrij-dit-zijn-de-spelregels
Geen verklaringen meer nodig!
maar er waren al meer van dit soort links geplaatst geloof ik
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die informatie is al behoorlijk vaak langs gekomen ja..
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Robin Visser schreef:Pascal schreef:@Ron: heb je al vrijstelling nu dan?
Ik heb, ondanks een ‘geboorte-certificaat’ van het Conservatoire, nul op request gekregen van de jongens van de blauwe envelloppes..
Mijn CX is gebouwd op 09-12-‘86 en een dag later vrijgegeven voor commercie.
Kenteken is van april ‘87 en dát wordt als wettelijke datum gehanteerd.En dus bezwaar maken ! De belastindienst zit er volgens mij gewoonweg naast. Iemand die ik ken via het Jaguarforum en belastingambtenaar is, deelt die mening. Met uitwisseling van informatie zijn we met een paar proceures bezig. Er zijn er nu 3 bij de rechtbank, wachtend op de zittingsdatum.
Duidelijk verhaal dus Pascal ....
Mijn GTI is van febr 87. Benzine. Wow.
C5 1.6 2005
CX GTI (20-ste Citroen sinds 1975)
C1 2011
Totaal aantal Berichten: 210
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
@ mod. zit ik in juiste topic?
hoe zit het als ik nu een 86er cx uit het buitenland ga halen voor eind dec. en daar in de loop van 2012 een lpg tank en de rest in laat monteren? M’n gevoel zegt me dat het betalen wordt maar staat het ook ergens? of maar de jurisprudentie afwachten.
mia macchina è presto per rubare
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Wou ik dat leuke persbericht hier plaatsen, zijn jullie me voor. Maar hoe dan ook: het lijkt goed nieuws. Wel heel benieuwd naar de precieze uitwerking van die glijdende schaal qua leeftijd en zo (edit: die staat hierboven al, goed lezen!). Het wel moeten betalen van diesel- en lpg-toeslagen is natuurlijk bedoeld om gebruik van de klassiekers als dagelijkse auto, dus buiten de ‘hobby-sfeer’, te ontmoedigen. En als mijn buurman ‘s ochtends met veel geweld en rookpluimen zijn MB uit 1982 start om in een wolk van dieseldamp naar het werk te gaan, begrijp ik dat wel
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Begrijpen wel, leuk is anders… Als je een BX TRD hebt
Op zich is het terecht dat men de diesels voor dagelijks gebruik wil ontmoedigen, maar ik vind persoonlijk een diesel ook gewoon veel lekkerder rijden dan een benzine. Waarom dan niet een maximaal aantal kilometers per jaar, zodat je er als liefhebber toch met weinig kosten een oude diesel op na kunt houden…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Allochteun schreef:Waarom dan niet een maximaal aantal kilometers per jaar, zodat je er als liefhebber toch met weinig kosten een oude diesel op na kunt houden…
Omdat dat niet te controleren valt…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
niet te controleren? zal toch ? De verzekering geeft toch ook de optie om een max aantal kilometers te rijden per jaar ? Hoe zien die dan dat je idd nog onder de max 5k km zit en niet stiekum al op 6 ?
Niet, pas bij een aanrijding als ze dat uberhaupt gaan controleren.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zien ze niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Bij een eventuele taxatie komt het ook aan het licht.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
citrohanxm schreef:@ mod. zit ik in juiste topic?
hoe zit het als ik nu een 86er cx uit het buitenland ga halen voor eind dec. en daar in de loop van 2012 een lpg tank en de rest in laat monteren? M’n gevoel zegt me dat het betalen wordt maar staat het ook ergens? of maar de jurisprudentie afwachten.
Hoef je niet af te wachten, hoor, dat wordt niet betalen (behalve voor de inbouw). Vanaf 1-1-1987 geldt de datum eerste ingebruikname/tenaamstelling, en die blijft bij jouw CX van vóór 1-1-1987, en dus hoef je ook het toeslagdeel voor LPG straks niet te betalen.
Het beste nieuws is eigenlijk nog wel dat de mensen die met een produktiebewijs voor elkaar hebben gekregen om auto’s van na 1-1-1987 eerste tenaamstelling toch al eerder belastingvrij te krijgen, niet langer per 1-1-1987 weer terugvallen in de regeling en dus dan weer belasting moeten gaan betalen. Zij worden blijvend vrijgesteld, en dan dus ook voor de toeslagen voor diesel en/of LPG.
Zo kan de aktie door een geboortebewijs aan te vragen en op te sturen naar de belastingdienst uiteindelijk toch nog behoorlijk wat knaken schelen?! Las op een ander forum al iemand die alleen al met de toepassing van de produktiedatum voor zijn diesel € 865 aan wegenbelasting had bespaard, en die teller blijft dus doorlopen omdat hij straks ook niet de brandstoftoeslag hoeft te betalen, waar hij dat als hij op zijn handen was blijven zitten allemaal wél had moeten betalen…!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
oudelut schreef:Het beste nieuws is eigenlijk nog wel dat de mensen die met een produktiebewijs voor elkaar hebben gekregen om auto’s van na 1-1-1987 eerste tenaamstelling toch al eerder belastingvrij te krijgen, niet langer per 1-1-1987 weer terugvallen in de regeling en dus dan weer belasting moeten gaan betalen. Zij worden blijvend vrijgesteld, en dan dus ook voor de toeslagen voor diesel en/of LPG.
Dit is voor mij nu weer even nieuw! Ik ben gek op CXen uit ‘87/‘88/‘89 (op diesel) en zou dus voor een ‘87er eventueel nog een volledige vrijstelling kunnen krijgen! Ik heb er geen moeite mee om voor een oldtimerdiesel-CX 5 tientjes in de maand af te moeten tikken, maar als het niet hoeft…....
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa