









Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Klik op ‘smileys’:





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
25trd schreef:fluidphreak schreef:Zo, even 5000 euro aan arbeidsloon aftikken c.q. afschrijven…
Als ik reken met 50 euro ex per uur, kom ik eerder aan 4 dan aan 5 mille
(incl, dat dan weer wel!)
Tja, als ik 79 euro ex per uur reken, wat voor sommige CX-specialisten gebruikelijk is, kom ik op ruim 6500 inclusief…
Gevind!
Maar wat is tegenwoordig een normaal uurtarief?
Ik doe altijd al het onderhoud zelf dus ik zou het niet weten.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:
Tja, als ik 79 euro ex per uur reken, wat voor sommige CX-specialisten gebruikelijk is, kom ik op ruim 6500 inclusief…
Dat zijn dealerbedragen. Dat gaat helemaal nergens meer over. Kijk, dat je voor een lastige klus aan een sm 7 tientjes ex rekent: prima. Maar 80 ex voor een vrij simpel hok als een cx zou mij doen besluiten een andere garage te zoeken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maarja de CX was dan ook voor niks,plus een beetje onderhoud.( 3500 euro )
Heb je toch een aardige auto.
En er komt bij er zijn een aantal dingen al bij voorbaat vervangen ,hier wordt het opstarten ook duurder van.
Het is prima dat je dat doet en het komt er toch van ,maar niet altijd nood zakelijk om het meteen te doen.
Maar veel rijplezier met de zoute dame
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
waterman schreef:fluidphreak schreef:
Tja, als ik 79 euro ex per uur reken, wat voor sommige CX-specialisten gebruikelijk is, kom ik op ruim 6500 inclusief…
Dat zijn dealerbedragen. Dat gaat helemaal nergens meer over. Kijk, dat je voor een lastige klus aan een sm 7 tientjes ex rekent: prima. Maar 80 ex voor een vrij simpel hok als een cx zou mij doen besluiten een andere garage te zoeken.
Eensch












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom eigenlijk pekelteef?
Een belastingvrije diesel kan je toch ook prima in de zomer gebruiken?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nou, ik rijd in de zomer met de CX 20 Pallas. Deze Break heeft Turbo velgen met winter-TRX’en en is daarbij toch iets minder prachtig qua uiterlijk dan de Pallas, vandaar…
Maar ik sluit niet aan dat we in de zomer de caravan eens aankoppelen en gaan kamperen met de Teef hoor. Moet ‘ie wel eerst een beetje beter glimmen en wat porseleinen beeldjes op het dashoboard, anders is dat geen gezicht op het kamp de camping.
P.S. Wij rekenen € 60,00 ex BTW per uur. Specialistentarief, immers: er is jaaaren aan (zelf)studie, werk, ervaring opdoen en pionieren aan vooraf gegaan dus die ‘opleiding’ mag zich best terugverdienen vind ik dan. Plus het feit dat je als specialist veel onderdelen op voorraad hebt om mee te testen of snel uit te wisselen.
Er zijn ook (oldtimer)garages waar € 45 wordt gerekend, maar lager lijkt me sterk (in de CX-branche zeker).
€ 79,00 is wel gortig….
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
60 euro ex BTW. Dat vind ik aardig wat.
Maar nogmaals ik heb er geen verstand van dus voel je niet aangevallen.
Specialistentarief betaal je dan ook voor de simpele dingen. Zoals een rondje bollen wisselen.
Ik weet weer waarom ik het zoveel mogelijk zelf doe altijd…
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
waterman schreef:fluidphreak schreef:
Tja, als ik 79 euro ex per uur reken, wat voor sommige CX-specialisten gebruikelijk is, kom ik op ruim 6500 inclusief…
Dat zijn dealerbedragen. Dat gaat helemaal nergens meer over. Kijk, dat je voor een lastige klus aan een sm 7 tientjes ex rekent: prima. Maar 80 ex voor een vrij simpel hok als een cx zou mij doen besluiten een andere garage te zoeken.
Check!
(die smiley slaat op de dealer)





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
La Léo schreef:Maar ik sluit niet aan dat we in de zomer de caravan eens aankoppelen en gaan kamperen met de Teef hoor. Moet ‘ie wel eerst een beetje beter glimmen en wat porseleinen beeldjes op het dashoboard, anders is dat geen gezicht op
het kampde camping.
Glamping dus…






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wolfman schreef:Specialistentarief betaal je dan ook voor de simpele dingen. Zoals een rondje bollen wisselen.
Klopt en laswerk reken ik € 120 per uur want daar heb ik een schijthekel aan!
NB: Rondje bollen wisselen is echt zo ‘simpel’ niet als de leiding van de achterste veercilinder afbreekt en daarna de wartel niet uit het schroefdraad blijkt te willen komen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Leuk topic, Léo! Enne, pekelze met de Break
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:Wolfman schreef:Specialistentarief betaal je dan ook voor de simpele dingen..
Klopt en laswerk reken ik € 120 per uur want daar heb ik een schijthekel aan!
Ik heb zo’n hekel aan CX’en dat ik 240 euro per uur reken. Dan blijven ze wel weg
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
La Léo schreef:Klopt en laswerk reken ik € 120 per uur want daar heb ik een schijthekel aan!
Haha nou in dat geval wil ik jouw auto best wel wassen hoor…....voor 120 per uur, want daar heb ik nou echt een hekel aan….
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”