Hallo, ik ben nieuw hier op het forum en alhoewel het geen specifiek xsara probleem is hoop ik dat jullie me toch verder kunnen/willen helpen.
Ik heb op de xsara een AG gassysteem met een DGC verdamper die momenteel niet meer werkt. Zodra je overschakeld op gas valt hij direct uit.
Nu wil ik gaan storingzoeken en is mijn vraag hoe ik de stappenmotor en de temp. sensor (deze zitten op de verdamper zelf) na meet/test en welke eventuele waardes moeten daar uit komen?
Vr.gr. Bjorn
Bij deze nog even de oplossing van dit probleem:
Aan het deksel van de AG/DGC verdamper zit een scharnierend stripje met een vorkje aan de ene kant en aan de andere kant een rubbertje wat de gastoevoer kan afsluiten, het vorkje zit verbonden met het membraam.
Dit stripje bleek dus verbogen waardoor hij te veel gas door liet en de motor deed verzuipen.
( Als je het deksel los schroeft trek hem er niet met een ruk af en let er dus op dat het vorkje nog achter het membraam gehaakt zit anders verbuigt hij )
Tevens een nieuw revisiesetje in de verdamper geplaatst en de contactpunten op de printplaat van de gascomputer door gesoldeerd, de solderingen van dit type computer zijn erg slecht en laten soms zelfs helemaal los, vooral als de computer dan warm word geeft hij vaak de meest uiteenlopende problemen.
Ik heb er nu bijna 20000 km bij op gezet en heb er nog geen problemen weer mee gehad, hopelijk heeft iemand iets aan deze info.