Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ikkelaurensz schreef:Zoals deze bijvoorbeeld:
Da’s niet bepaald het platteland waar je het net over had
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op zich heb je daar een punt hoor, maar ik vind het altijd een goed criterium voor aankoop als de auto naar huis kan rijden. En je moet natuurlijk een auto hebben die het kan en mag trekken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook weleens een ambulance achter mijn toenmalige BX heb gehad, maar is niet echt aan te raden natuurlijk. Achter een XM of CX gaat dat een stukje beter…
Als DeGaulle zijn leven aan een Citroën dankt, wie durft er dan nog te beweren dat een Citroën niet goed zou zijn?
Ex-auto’s: 12 BX-en, 3 x CX, 1 x Visa, 1 x ZX
Nu: XM 2.1 D 12 Berline 1991, GS 1220 1978, Ami 8 Break 1978
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het grote probleem met trailers/ambulances is dat je ze als er een bx of cx op staat eigenlijk met geen enkele personenauto meer mag trekken…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Precies! Een Ford Scorpio (aaaargh!!!) mag 1800 kg trekken en een oude Volvo 1500 of 1600. Dus dat gaat net. BX weegt rond 1000 kg en ambulance zo’n 550 a 600 kg.
Nou hebben ze bij mij nog nooit moeilijk gedaan. Als je combinatie er netjes uitziet, het zit allemaal goed vast en je kijkt serieus dan moet je wel een flauwe agent hebben.
Maar niet met een Suzuki Swift Sedan 1.6 een ambulance gaan sjorren met een Volvo 144 erop, zoals een vriend van mij laatst deed onder het motto: dat trekt ie wel. Trekken deed ie prima, remmen iets minder. Enkeltje sloop voor Swift, aanhanger en 144. Beetje jammer…
Allemaal redenen waarom ik mijn importbakkies dus lekker naar huis terugrijd.
Als DeGaulle zijn leven aan een Citroën dankt, wie durft er dan nog te beweren dat een Citroën niet goed zou zijn?
Ex-auto’s: 12 BX-en, 3 x CX, 1 x Visa, 1 x ZX
Nu: XM 2.1 D 12 Berline 1991, GS 1220 1978, Ami 8 Break 1978
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Het bovenstaande is heel nuttige info, zou eigenlijk in het Te Koop draadje niet misstaan… of misschien ergens een algemene Tips & Trucs topic voor degenen die op handelsavontuur willen in het buitenland, als dat nog niet bestaat.
Maar nu ben ik wel benieuwd hoe het met Allochteun z’n startprobleempje gesteld is.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Een oprijwagen huren is ook een mogelijkheid. Misschien wat duurder dan een ambulance, maar heeft ook weer diverse voordelen.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
M’n bx 900 kg, autoambulance van 600 kg, M’n C5 mag 1500 kg trekken, geen probleem
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Dan moet je ook nog kijken naar de maximum toegestane massa en niet naar wat er daadwerkelijk geladen is. Dus ook al heb je een C5 die 1500kg mag trekken en je hebt je bx op de ambulance staan en dat totaal gewicht blijft onder de 1500kg moet je nog kijken of die ambulance niet per ongeluk een max toegestane massa heeft van boven de 1500kg anders mag je er alsnog niet mee rijden..
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Met alleen B mag je er sowieso niet mee rijden en voor BE is de MTM van de aanhanger niet van belang
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
je hebt inderdaad gelijk, waarom al die regels? haha. back on topic nu maar
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Zo.. Back on topic inderdaad.
Heb er afgelopen week weinig aan gedaan, feestdagen en zo, maar heb inmiddels de gloeispiralen getest. Werken alle 4 prima, dus daar zit het probleem niet.
Iedereen met verstand van auto’s had het volgende wellicht direct geprobeerd, maar aangezien ik géén verstand van auto’s heb, kwam ik nu pas op het idee om voor het starten dat handpompje eens te gebruiken…
-5 keer pompen.
-1 keer gloeien.
-Starten binnen 2 slagen.
Lucht?
Edit: Ja dus… Zie nu pas dat Winnetoe ook al met die optie kwam, alleen het werd ineens een beetje druk in dit topic
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Hoe heb je de gloeibougies getest? Bij mij is het starten echt abrupt slechter geworden. Na twee keer flinke rookwolken tijdens het starten was hij helemaal niet meer aan te krijgen. Met nieuwe gloeibougies start ‘ie weer absurd snel. Ze vroegen bij mij nog behoorlijk wat stroom, dus ik dacht niet dat ze kapot waren, toch waren ze blijkbaar overleden/versleten.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
jantje1948 schreef:Je kunt ze er ook op laten zitten en de draden er af halen. Dan doormeten tussen + aansluiting en blok. Ongeveer 0 ohm is goed. Veel ohm is slecht.
Ik heb hetzelfde gehad met een cx. 3 van de 4 waren slecht.
Heb een multimeter aangeschaft en daarmee bovenstaande metingen verricht.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Allochteun schreef:.....kwam ik nu pas op het idee om voor het starten dat handpompje eens te gebruiken…
Ik zei het toch? Luister dan toch eens… Check dan in elk geval je brandstofslangen. Maar ook het filterhuis waar dat pompje op zit kan op den duur wat brak worden omdat dat pompje normaliter zelden wordt gebruikt, dus kijk ook of daar na het oppompen geen diesel uit loopt. Gelukkig is de oorzaak vrij simpel.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ga ik doen, maar wordt komend weekend. Tis zo belachelijk vroeg donker nu, overdag wil wat beter.
Vrijdag als het goed is wel naar de RDW, dan zijn ze eindelijk weer open daar…