![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 9
- Xsara Picasso 2.0 16v exclusive automaat
Krijg de laatste maanden steeds vaker de melding storing automatische versnellingsbak in display. Gaat soms gepaard met een schokje. Bak schakelt dan niet meer op of neer. Kan ook niet in manual stand. Na afzetten contact en herstart is melding weg en komt storing ook niet meer tijdens die rit terug dn schakelt weer normaal. Uit laten lezen bij citroen dealer. Hadden storing opgeelost en als mogelijke oorzaak werd een sensor ABS systeem geopperd. Bij weer verschijnen van de melding moest die vervangen worden. Sinds het uitlezen weer 2 x deze melding gehad. Mij is echter niet duidelijk wat ABS met automatische bak te maken heeft. Kent iemand dit probleem? Zelfde melding had ik ook sporadisch bij mijn vorige auto, C5 met automaat, maar dit was hooguit 3 x per jaar. Door uitzetten van contact en opnieuw starten loste dit zich toen ook op. Bij mijn Picasso wordt het echt hinderlijk
Ik heb een picasso 2.0 aut. exclusive 2004 70.000km, dus zelfde karretje.
Heb ook de zelfde melding, meermalen naar de dealer geweest maar nog niet opgelost.
De storing ontstaat bij koude motor doordat het toerental dan tijdens het overschakelen tussen 1 en 2 erg hoog oploopt, dus alleen bij koude motor, warm is er niets aan de hand.
Ik heb er mee leren rijden, dat wil zeggen ik “dwing” de automaat (bij koude motor/bak)om eerder naar de 2 te schakelen door gas weg te nemen of schakel handmatig naar de 2.
Storing treed dan niet op.
Als de boel warm is loopt de auto en bak als een zonnetje.
Door de citroen dealer zijn 2 elektrokleppen van de drukmodulatie vervangen. Ook een ABS sensor vervangen. Olie is vervangen en de bak schakelt weer als nieuw zonder storingen
Blue Knight schreef:Door de citroen dealer zijn 2 elektrokleppen van de drukmodulatie vervangen. Ook een ABS sensor vervangen. Olie is vervangen en de bak schakelt weer als nieuw zonder storingen
Goed te lezen dat alles weer oké is.
Van welk bwj. is jou auto? En wat koste jou deze reparatie?
Ben bij een dealer geweest die had allerlei oplossingen/vervangingen tot aan bak revisie toe, maar niet die kleppen.
Mij lijkt het ook echt een electronisch probleem in combinatie met oliedruk.
Mijn auto is van 2006. Kilometerstand ong 125.000. Reparatie bak €410,—reparatie ABS sensor € 102,—
Was het bij jou ook alleen bij een koude motor?
Dus binnen de eerste 3km bij wegrijden?
Bij welke dealer heb je dit laten doen?
Mijn dealer (bedrijf is nu opgeheven) zei dat vanaf bwj 2004 dit euvel niet meer voor kwam, mis dus.
Bij mij was het inderdaad bij koude motor na enkele kilometers. Reparatie uitgevoerd bij citroen dealer Bertens in Tilburg.
Ik heb een C4 grand picasso 2.0 automaat van 2008 54.000km. Kreeg ook problemen met het koude weer. Schokkerig schakelen van 1 naar 2 en storingsmelding binnen 2km na vertrek. Nav dit topic contact gezocht met de garage. Onder coulance opgelost door mijn garage door het vervangen van de elektrokleppen. Super geregeld door auto Oosterhof in Grijpskerk.