1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Andere autoradio in Berlingo 2007 met behoud stuurbediening en display
TheFoxBerlingo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

- Berlingo Citroen Berlingo 1.6i 16V Multispace Caractère
Gepost: 26 december 2011 04:30 PM

Ik heb een paar weken geleden een 2e-handse Citroen Berlingo II gekocht (type Citroën Berlingo Citroen Berlingo 1.6i 16V Multispace) uit 2007. De standaardradio hierin is een affabriek Clarion radio (zie bijlage). Deze radio speelt helaas geen MP3 CD’s af. Nu wil ik een andere MP3 radio overwegen met hierbij graag behoud van de handige stuurbediening en display (ik ben geen techneut mbt aansluiten e.d.).

Is dit mogelijk?

Zo ja: moet het merk dan specifiek Clarion blijven of kan ik elk ander merk kiezen?

Moeten er speciale (tussen)stekkers/connectoren komen?

Kun je de affabriekradio er zelf uithalen of moet de Citroen dealer eerst iets
afmelden/uitschakelen?

Afbeelding Bijlagen
radio.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 26 december 2011 04:47 PM
  [ # 1 ]

er komt inderdaad heel wat bij kijken. indaad moet ie worden afgemeld ivm storingen, en heb je een stekker nodig om de berading om te zetten, en als je de stuurbediening wilt behouden dan is daar ook weer een bedrading’s zet voor nodig, deze vind je bij site’s van grote auto radio’s shop’s, die op het internet staan, de kosten voor afzetten systeem 50euro, en kabel set ongeveer 100euro,ALS je de stuurbediening wilt behouden, een optie is om op de cd wisselaar-aansluiting een ipod/aux/usb te zetten/aansluiten, maar hier zit je ook gauw aan de 150euro, een tip als je een andere radio kiest neem er dan een met bleutooth, zodat je telefoon over de radio gaat, scheeld 200euro per gesprek very good

Profiel  

TheFoxBerlingo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 december 2011 05:11 PM
  [ # 2 ]

Die USB aansluiting via de CD wisselaar vind ik zeer interessant, muziek draaien via sticks is eigenlijk nog handiger, dan behoud je ook de stuurbediening en display, kun je dan ergens een USB connector op de middenconsole (laten) plaatsen?

Profiel  

jantje-b
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 07 januari 2012 11:01 AM
  [ # 3 ]

goedemorgen,

Ik ben zelf nu ook bezig met een orginele berlingo radio en daarbij kan je dus inderdaad via de aansluiting voor een cd wisselaar mp3 afspelen, als mijn geheugen nog goed is staan er op conrad wel kabeltjes die dit mogelijk maken. Maar ook de lokale auto zaak met een beetje een audio afdeling kan je helpen.

groet Jan

Mooie maar gecompliceerde auto’s

Profiel  

TheFoxBerlingo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 januari 2012 10:25 PM
  [ # 4 ]

@jantje-b via een kabel vanuit de CD wisselaar: dit is dan een AUX aansluiting?
Hier zou je dan een MP3 speler op moeten aansluiten want een alleen MP3 stick gaat, via een AUX naar USB, denk ik, niet werken.
Moet dit dan perse een iPod zijn? je kunt toch ook een simpele goedkopere MP3 speler op aansluiten als die via AUX kan?

Profiel  

jantje-b
< 100 berichten
Rank

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 12 januari 2012 01:51 AM
  [ # 5 ]

goedenavond,

Achterin de radio is een aansluiting voor een mini iso stekker daar gaat normaal de cd wisselaar in, sommige citroen radio’s zijn hier al op voor bereid en dan kun je gewoon een kabel bij conrad bestellen van mini iso naar 3.5 plug. Dan kan je dus alle mp3 afspelen en het mooiste is dan natuurlijk om er een dokkingstation bij te maken waar je de mp3 zo in klikt

groet jan

Profiel  

TheFoxBerlingo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2012 10:11 PM
  [ # 6 ]

Het idee van @jantje-b spreekt mij het meest aan. De CD wisselaar aansluiting is nu vrij en schijnt mini iso te zijn. Nu vond ik de door @jantje-b genoemde kabel (een mini iso naar 3.5 mm plug (AUX) kabeltje) bij Conrad, zie http://shop.conrad.nl/auto/multimedia/autohifi-toebehoren/autohifi-kabels-en-stekkers/autoradio-iso-stekkers-en-adapters/378292.html (kost € 10,00).

De AUX plug gaat dan naar een mp3 speler die via USB oplaadbaar moet zijn en een AUX aansluiting moet hebben (99% van deze spelers hebben dit dus dat moet wel lukken). Dan kan ik deze mp3 speler opladen via de 12V aansluiting in de auto. Een 12V naar USB zag ik al plenty bij Halfords voor ca. 5 a 10 euro. Bij Conrad zag ik ook dit: http://shop.conrad.nl/auto/onderhoud-en-pechhulp/elektronica/auto-12v-splitters/855671.html (is misschien ook overweging).

Hoe zit het met volume en geluid, klinkt dit goed geleverd door een mp3 speler?
De AUX (male) plug moet dus ergens langs de bestaande radio uitkomen (die ruimte is er voor de kabel?). Op de Clarion zie ik zie ik aan voorzijde 4 ronde gaatjes in de hoeken, heb je speciaal gereedschap nodig om deze radio tijdelijk te demonteren?

E.e.a. ga ik ook nog wel even checken bij een Citroen dealer of dit een optie is.

Profiel  

TheFoxBerlingo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2012 11:10 PM
  [ # 7 ]

Ik zag dat onder de middenconsole (bij de bekerhouder e.d.) een plaatje kunt wegschroeven. De AUX plug zou daar dus weggetrokken kunnen worden. Zou ook via het handschoenenkastje kunnen zag ik.

Profiel  

TheFoxBerlingo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2012 11:51 PM
  [ # 8 ]

De Clarion radio qua connectors gevonden op Internet: http://www.forum-auto.com/automobile-pratique/annonces-auto-accessoires/sujet214976.htm (3e foto). Ik heb niet het idee dat deze mini-ISO adapter van Conrad hierop past: http://shop.conrad.nl/auto/multimedia/autohifi-toebehoren/autohifi-kabels-en-stekkers/autoradio-iso-stekkers-en-adapters/378292.html ?

Zijn er toch weer verschillende soorten mini-ISO adapters?

Profiel  

jantje-b
< 100 berichten
Rank

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 13 januari 2012 05:49 PM
  [ # 9 ]

als je acher de radio kijkt aan rechterkant dan zit daar een aansluiting (geel als ik het goed heb) en daar kan deze in.

om de radio er uit te halen is het makelijkst om een stuk steving ijzerdraad rond te buigen en aan elke kant deze in de gaten te steken tot je een klik hoort dan is de vergendeling er af en trek je hem er zo uit.

Profiel  

Gsa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 16 januari 2012 11:49 AM
  [ # 10 ]
jantje-b schreef:

als je acher de radio kijkt aan rechterkant dan zit daar een aansluiting (geel als ik het goed heb) en daar kan deze in.

om de radio er uit te halen is het makelijkst om een stuk steving ijzerdraad rond te buigen en aan elke kant deze in de gaten te steken tot je een klik hoort dan is de vergendeling er af en trek je hem er zo uit.

Om radio te demonteren gebruik ik gewone spijkers,in elk gaatje een spijker,beetje naar buiten duwen en trekken!

Profiel  

TheFoxBerlingo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 januari 2012 02:20 PM
  [ # 11 ]

@Gsa Dat heb ik geprobeerd met spijkers, niet gelukt, de radio wijkt niet echt van zijn plaats en heb geen zin om ‘m te mollen.

Profiel  

Gsa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 16 januari 2012 05:23 PM
  [ # 12 ]
TheFoxBerlingo schreef:

@Gsa Dat heb ik geprobeerd met spijkers, niet gelukt, de radio wijkt niet echt van zijn plaats en heb geen zin om ‘m te mollen.

De spijkers moeten net even dik zijn als de gaatjes,dan gaat de vergrendeling naar binnen en kan je hem er zo uittrekken!
Het gaat normaal makkelijk zonder hem te mollen!

Profiel  

Lex8
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 18 januari 2012 06:42 PM
  [ # 13 ]
Gsa schreef:
TheFoxBerlingo schreef:

De spijkers moeten net even dik zijn als de gaatjes,dan gaat de vergrendeling naar binnen en kan je hem er zo uittrekken!
Het gaat normaal makkelijk zonder hem te mollen!

Als je een klein beetje op de radio zelf duwt, kan de vergrendeling makkelijker losspringen.
De nagels er niet recht uittrekken. Anders komen alleen de nagels zelf eruit. Je kunt de nagels best een beetje naar binnen/buiten duwen terwijl je eraan trekt.

Profiel  

AdjevE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51

- Berlingo 1.6 16v Multispace
Gepost: 30 januari 2012 01:28 PM
  [ # 14 ]

Is het nog gelukt met die aanasluiting ?

Ik heb onlangs ook een Berlingp 1.6 16v multispace (2006) gekocht en mijn zoon wil z’n I-Pod aansluiten op de radio.

Ad

Profiel  

TheFoxBerlingo
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 januari 2012 02:27 PM
  [ # 15 ]

@AdjevE

Ben hiermee bezig. Ga binnenkort een Yatour Digital Music Changer (mp3 wisselaar) aanschaffen:

http://tinyurl.com/729teb4

of via (is goedkoper):

http://www.ebay.nl/itm/USB-Adapter-MP3-Citroen-C3-C5-C8-Berlingo-Xsara-Picasso-/250834458999?pt=CE_Auto_Hi_Fi_Autoradios&hash=item3a66e61977

Je iPod kan via het bijgeleverde AUX kabeltje dan aangesloten worden op deze Yatour.
Ik zou echter eerder gaan voor een USB stick of SD card, dan werkt nl ook je display en radiostuurbediening.

De radio heb ik inmiddels los, type is Clarion RD3-01, PU-2859A(F). Volgens de leveranciers is de Yatour hiervoor geschikt. Je radio is waarschijnlijk een affabriek Clarion of VDO (type beide RD3), zie foto in mijn eerste bericht. Misschien moet de CD wisselaar poort via een Lexia (kan via Citroen dealer) nog opengezet worden. Zodra ik het spul binnen heb kom ik terug met de resultaten.

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook