Beste XTR-eigenaren en berijders,
Ik sta op het punt een nieuwe Citroën te kopen, en twijfel tussen een C4 en een Berlingo XTR.
Vrouw en kinderen hebben hun keuze al gemaakt: de Berlingo.
Zelf twijfel ik nog vanwege de vele negatieve berichten die er, onder andere, op dit forum te vinden zijn.
Ik lees over slechte ophangingen, veel gebonk en gepiep, slechte service van zowel dealers als Citroën NL en BE.
Over mensen die hun Berlingo liefst zo snel mogelijk van de hand willen doen, en nooit meer een Citroën willen.
Dikke misère dus…
Na slechte ervaringen met de C8 was ik eigenlijk van plan mijn merk (BX, XM, meerdere DS’sen, Xantia, C5 en C8) de rug toe te keren.
Op aandringen van mijn vrouw toch nog eens bij de dealer (in Antwerpen) gaan kijken.
Er zijn leuke promo’s om de C4, maar ook op de Berlingo.
De twijfel sloeg toe…
Toch weer een Citroën?
Zoals gezegd hebben vrouw en kinderen hun keuze al gemaakt.
Maar voordat ik iets beslis, ben ik zeer benieuwd naar ervaringen met de Berlingo XTR met 110pk diesel.
Zijn er POSITIEVE ervaringen met de deze auto?
Ik ben benieuwd naar uw ervaringen!
Vriendelijke groeten,
Johan
Ik zelf heb geen XTR versie, maar een Berlingo Multispace van 2009.
Mijn wagen rammelde vooraan ook.
Mijn Citroendealer heeft toen onder garantie de voorste veerschotels vervangen.
Sindsdien vooraan geen gerammel meer.
Ik vindt wel dat een Berlingo wat meer lawaai maakt dan een gewone personenwagen.
Maar voor de rest ben ik van mijne Berlingo best tevreden.
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-
Beste Johan,
Ik ben tot nu toe tevreden van mijn XTR E-HDI, maar ik heb er nog maar 170 km mee gereden.
Geen piepjes of gerammel opgemerkt, ook geen probleem met wegligging. Ik vind dat hij een erg trage gasrespons heeft, maar ik moet er wellicht gewoon nog wat aan wennen aangezien ik uit een sportwagen kom.
In lage toeren is de wagen heel stil, maar boven de 3.000 vind ik de motor nogal lawaaierig. rolgeluiden vallen goed mee.
Tot slot vind ik dat het myway gps systeem niet erg goed communiceert met mijn iphone (noch via bluetooth, noch via de kabel) of andere bronnen (vb. externe mp3 speler).
Dank voor de overweldigende reacties .
Moet ik nu de conclusie trekken dat er maar weinig tevreden XTR-eigenaren zijn?
Vrgrt,
Johan
Ik hoop van niet, maar ik heb wel de indruk dat er weinig leven is op de Berlingo sectie van dit forum
We hebben onze XTR nu 2 jaar en hebben reeds 65000km gereden. Dit met heel veel plezier en zonder noemenswaardige problemen.
Ik denk gewoon dat geen enkel merk nog slechte auto’s maakt. Je kan net zo goed problemen krijgen met een Mercedes als met een Citroën
C4 Picasso 2016 automaat
gebruiksgemak is berlingo beter,
schuifdeuren super
inladen achteraan gemakkelijk(ook hoge dingen)
praktischer dan een c4
omtrent wegligging zal de c4 beter zijn,logisch xtr sta hoog op zijn veren,dan de c4
brandstof zal lager zijn in de c4
het lig wat je zelf verkiest.(comfort of gebruiksgemak of sportief)
prestatie is voor een xtr 90pk niet slecht(al is de mijne nu wel iets verhoogd omtrent pk/koppel )