Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Daar is weinig aubergine meer aan

Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ja, maar het is wel een originele NL auto, dus dan klopt het plaatje wel. Hier moet je nu eenmaal veel kilometers draaien om een diesel qua kosten te rechtvaardigen. In het Gepost & Gespot-topic werd al geroepen dat Nederlandse turbodiesels vrijwel uitgestorven zijn op o.a. Marktplaats. Dus wie er nog eentje wil kan nu zijn slag slaan.
Ik vind die schuifdak trouwens wel bijzonder: hij lijkt zo vanuit het interieur bezien origineel te zijn, maar de dakconsole ziet er uit standaard uit. Oftewel: dit is een aftermarket dak, maar dan wel een vrij dure versie. Als dit destijds netjes was ingebouwd is het een leuke extra, hoewel niet iedereen ervan houdt.

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
lijkt op een hollandia dak. Die ben ik wel eens eerder tegen gekomen. Wel fijne dakjes,
Ik denk dat als hij een keer gepoetst wordt hij al erg anders lijkt.
Wie koopt mijn Saxo?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Totaal aantal Berichten: 3197
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
neen is zeker een origineel dak ( in België toch )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Lijkt mij ook een elektrisch schuif-kanteldak van Hollandia/Websto.
Zo’n eentje heb ik er ook in de XM zitten.
En eigenlijk zijn die kwalitatief gezien nog beter en fijner dan een fabrieksdak.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 735
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Wel speciaal, maar niet mijn kleurtje…
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Totaal aantal Berichten: 2107
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik heb wel eens zitten denken aan een dieseltje (rij 20-25000 km per jaar) maar ik heb al 2 bx’en op de weg en ik heb totaal geen ervaring met diesel. Prijs lijkt me voor deze redelijk in orde
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

- BX 16V MK2
Goede diesel-BX-en beginnen echt schaars te worden, dus je kunt je afvragen of je onderaan de streep echt goedkoper uit zult zijn. De wegenbelasting is flink wat hoger.

Totaal aantal Berichten: 128
- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Te koop GTI in Vlaardingen.
http://link.marktplaats.nl/515561183
weinig kilometers. Staat bij de dealer te koop voor 500 + 395 afleveringskosten
http://www.leeuwekeur.nl/Voertuigdetails?voertuig=391997
Zou dat wat wezen?
Dirk D

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Hij is van 1987 en dus in 2013 belasting vrij.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Poekoek schreef:Goede diesel-BX-en beginnen echt schaars te worden, dus je kunt je afvragen of je onderaan de streep echt goedkoper uit zult zijn. De wegenbelasting is flink wat hoger.
MRB = ± 70 euro p/m
verbruik ligt tussen de 1/17 en de 1/19
1 liter diesel kost rond de 1.35 euro
Reken zelf maar je voordeel uit…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- BX Sport MK2
- AX GT chic
omslagpunt ligt rond de 10.000km

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
MRB is in Zuid Holland rond de 75 euro per maand. Ik heb voor mezelf dit in de loop der tijd een aantal keren berekend, omslagpunt komt steeds rond de 12000 km per jaar uit, dus ongeveer 1000 km per maand. Als je regelmatig rijdt kom je daar toch wel vlot aan, dus een dieseltje is helemaal zo gek nog niet. Alleen loopt het voordeel niet zo snel op. Ik rij gemiddeld ongeveer 17000 km per jaar prive (werk is een ander verhaal, maar dat doe ik niet met de BX), en als ik dat vergelijk met een 14TE (die heb ik een tijdje erbij gehad) op benzine of LPG is het voor-/nadeel slechts een tientjeskwestie. En dan moet je dus wel die kilometers maken, met stilstand krijg je toch te maken met de hogere vaste lasten. Een dieseltje voor erbij is dus alleen een optie als je je dit kan veroorloven, tenzij die belastingvrij is.
Maar in absolute zin is een BX diesel natuurlijk helemaal niet duur vanwege het lage gewicht. En die blokken zijn retebetrouwbaar.
Dirk D schreef:Te koop GTI in Vlaardingen.
Zou dat wat wezen?
Dirk D
Echt wel! Dat is samen met een 16V zo’n beetje de leukste BX om mee te rijden. Ik heb er precies zo eentje gehad, ook dezelfde kleur en bouwjaar. Ik had er helaas wel een beetje pech mee omdat er steeds weer dingetjes kapot gingen, ondanks dat de GTi bij de dealer onderhouden was. En het was mijn eerste BX, ik had er dus weinig ervaring mee. Maar god, wat was dat een lekker fel ding om mee te rijden!! Een beetje nerveus in de omgang, maar trekken als een beer vanaf 1500 t/min. Ik heb menig petje met tupperwarebak daarmee flink te kakken gezet bij een stoplichtsprintje. Desondanks kwam het verbruik gemiddeld uit op 1: 11,8 over de periode dat ik haar in bezit had. De leukste auto die ik ooit heb gehad, zij het niet de meest betrouwbare!
Als je het wat vind moet je gewoon eens gaan kijken. Peugeot dealer Eigenraam staat vrij goed bekend in die regio, maar het zegt natuurlijk niets over het verleden van deze GTi. Gezien het kenteken is het een import auto. Ze is al een keertje eerder in deze topic voorbij gekomen, toen stond ze voor een flink bedrag te koop bij garage De l’Est, een klein stukje verderop in Vlaardingen. Misschien dat een van de medewerkers deze BX heeft gekocht en ‘m nu zat is…..

- BX 16V MK2
winnetou schreef:Dirk D schreef:Te koop GTI in Vlaardingen.
Zou dat wat wezen?
Dirk D
Echt wel! Dat is samen met een 16V zo’n beetje de leukste BX om mee te rijden. Ik heb er precies zo eentje gehad, ook dezelfde kleur en bouwjaar. Ik had er helaas wel een beetje pech mee omdat er steeds weer dingetjes kapot gingen, ondanks dat de GTi bij de dealer onderhouden was. En het was mijn eerste BX, ik had er dus weinig ervaring mee. Maar god, wat was dat een lekker fel ding om mee te rijden!! Een beetje nerveus in de omgang, maar trekken als een beer vanaf 1500 t/min. Ik heb menig petje met tupperwarebak daarmee flink te kakken gezet bij een stoplichtsprintje. Desondanks kwam het verbruik gemiddeld uit op 1: 11,8 over de periode dat ik haar in bezit had. De leukste auto die ik ooit heb gehad, zij het niet de meest betrouwbare!
Als je het wat vind moet je gewoon eens gaan kijken. Peugeot dealer Eigenraam staat vrij goed bekend in die regio, maar het zegt natuurlijk niets over het verleden van deze GTi. Gezien het kenteken is het een import auto. Ze is al een keertje eerder in deze topic voorbij gekomen, toen stond ze voor een flink bedrag te koop bij garage De l’Est, een klein stukje verderop in Vlaardingen. Misschien dat een van de medewerkers deze BX heeft gekocht en ‘m nu zat is…..
Deze GTI is geïmporteerd door De L’Est en kostte toen krap 4000 euro meen ik me te herinneren. De auto was destijds in absolute nieuwstaat en gezien de niet al te flinke stijging qua kilometers (50k als ik het goed herinner) verwacht dat het nog steeds een erg nette auto.
Wat houden die afleverkosten in? Wellicht dat je de auto zelfs gewoon voor 500 euro mee kunt nemen?
Het is dat ik net mijn MK2 gekocht heb zeg, dit is echt een spotprijs voor een vuile GTI die binnenkort belastingvrij wordt

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Nou, ik weet niet wat De l’Est er uiteindelijk voor heeft gevangen, maar ik verwacht niet dat deze GTi voor het spreekwoordelijke appel en eitje weg gaat. Je zegt het al, de belastingvrije status is niet zo ver weg meer voor deze BX, en een GTi in een mooie staat met een lage kilometerstand is best wel wat waard. Ik gok dat de vraagprijs wel zo richting de 2000 euro zal gaan, en dat de uiteindelijke verkoopsom minimaal rond de 1500 euro zal liggen.