Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
Werd tijd Wouter werd tijd , ah ik ben nog blij dat ze in west vlaanderen is gebleven .
Allez ik kijk al uit mss , feb of in april dat ik ze zie, op een meeting van citrosfeer hé.
En als je vragen hebt stel ze hier of via email hé .
De man met een puit in zn keel op de jaarvegaring kijkt al uit naar de komst van de rooie snoek.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Voila, een mens moet er bijna een hele dag rijden voor over hebben, maar het is zover, la DS rouge is thuisgekomen in Koekelare. Na wat papieren bij de RDW voor de uitvoer, en nog een lekker bakkie koffie bij de vorige eigenaar, zijn wij tijdens een kleine 3 uren durende rit huiswaarts gereden. Hieronder al enkel foto’s van de ‘intocht’. Ze rijd alleszins zeer soepel en stil, zowel op LPG als op benzine. Het was zelfs niet echt koud in deze DS!?
Morgen bij klaarlichte dag de dame nog eens grondig inspecteren.
1 vraagje heb ik al ivm de LPG installatie (BELGIË!!) er zit nu dus een installatie in van 12 jaar oud, in NL geplaatst, kan ik deze gekeurd krijgen in BE?
groeten, en meer nieuws en vragen volgen zeker!
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een sieraad in de straat! Gefeliciteerd. En dat LPG - da’s niet zeker. In het verleden weken de inbouw-eisen en de vereiste keurmerken af ... Een kennis van me heeft in het verleden wel dingen moeten aanpassen en vervangen. Geen idee hoe het nu is.
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij mag een tank van 12 jaar oud sowieso niet. Die moet in NL elke 10 jaar gekeurd worden door het stoomwezen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
demuywo schreef:
1 vraagje heb ik al ivm de LPG installatie (BELGIË!!) er zit nu dus een installatie in van 12 jaar oud, in NL geplaatst, kan ik deze gekeurd krijgen in BE?
Nee!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
jantje1948 schreef:Volgens mij mag een tank van 12 jaar oud sowieso niet. Die moet in NL elke 10 jaar gekeurd worden door het stoomwezen.
wordt in NL die installatie niet mee gekeurd met de APK dan??
ondertussen na veel zoeken een artikel van goca (belgische keuring etc) gevonden, in 2001 zijn er strengere regels gekomen, maar… een installatie van voor 2001 moet hieraan voldoen:
Een installatie die geplaatst werd vóór 01.07.2001 moet voldoen aan bepaalde
overgangsbepalingen.
Deze hebben betrekking op de LPG-reservoirs. Om alle ontploffingsgevaar uit te
sluiten moet elk reservoir voorzien zijn van een automatische vulbegrenzer zodat
deze maximaal tot 80% gevuld kan worden. Deze vulbegrenzer verhindert dat
gas uit de tank ontsnapt wanneer de tank opgewarmd wordt en het gas uitzet.
Eveneens dient elke LPG-installatie met een elektrisch gestuurde dienstkraan te
worden uitgerust die, bij problemen, het gas automatisch afsluit.
nog één belangrijke noot natuurlijk, ze moet bij een door belgië erkende installateur geplaatst zijn, dus als ik nu nog een LPG boer vind die op papier wil zetten dat hij de installatie geplaatst heeft, dan zou het eigenlijk gekeurd moeten raken?!
ben benieuwd (heb eigenlijk gewoon geen zin om heel dat circus eruit te halen )
ondertussen de bekleding van de C stijlen langs binnen eraf gehaald, roestvrij, mm, das al goed, de rubber langs de binnenkant van de dakrand eraf gehaald, en als eens rondomrond gevoeld en gekeken (voor zover je dat deftig kan doen) en dat ziet (voelt) er allemaal goed uit, ik zag zelfs dat ik zo’n originele watertemperatuurmeter in mijn dashboard heb! (en hij werkt ook!)
ook zoek ik nog 2 witte plastieken ruitendraaiers (er zijn er twee afgebroken), moest iemand dat liggen hebben? (pm’tje dan hé)
vanmiddag nog snel de nieuw gespoten velgen van de grijze op de rode leggen, gele lampen erin, en dan zal een bezoekje aan ‘de put’ nodig zijn om ze eens grondig te bekijken onderaan.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
demuywo schreef:jantje1948 schreef:Volgens mij mag een tank van 12 jaar oud sowieso niet. Die moet in NL elke 10 jaar gekeurd worden door het stoomwezen.
wordt in NL die installatie niet mee gekeurd met de APK dan??
In NL kijkt men enkel naar de werking van de installatie en of deze gasdicht is. De leeftijd van de tank is niet belangrijk, hier kijkt men enkel naar bij de eerste in gebruikname van de installatie, ergo bij inbouw mag de tank niet ouder dan 10 jaar zijn en moet deze van een certificaat voorzien zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
dat was vroeger in BE dus ook zo, met zo’n snuffelmeter overal tussen en langs, om te zien of er geen gasontsnapping was, en de tank moest gekeurd zijn op zijn dichtheid (toen mochten ze zelfs nog vol vol!)
nu is het een hele papierwinkel in BE, en weet je waarom??? ‘om op LPG rijden te bevorderen’ !!!??? het aantal lpg rijders daalt hier sinds 2001 spijtig genoeg alleen maar door! nuja, ik zie wel hoe het afloopt met mijn lpg boeltje
alvast bedankt voor de info!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
voila, naar een keuringscenter geweest, en ik (en ook de man van de keuring) zijn weer wat wijzer geworden, na 4 uitzonderingen ed komt het erop neer, dat ik niets moet aanpassen, ik moet enkel kunnen bewijzen dat op ‘een apk’ van de DS, en op de papieren van de RDW , lpg of gas vermeld staat als brandstof, en dan is er geen probleem.
nu nog alleen het roemruchte gelijkvormigheidsattest… (en een mistlicht achter)
dus, heb je een lpg installatie van voor 2001 en na 1996 uit NL die je in BE wil brengen, is er geen probleem!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vraag mij af of er op de apk papieren iets over lpg hoort te staan eigenlijk. Nooit echt op gelet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
op de apk papieren niet, rdw papieren wel (was misschien wat onduidelijk getypt dor mij), op de papieren van de rdw van mijn ds staat bijvoorbeeld bij brandstof: G , naar ik mag vermoeden zal dat Gas zijn hé
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klopt. Je bedoelt toch op het kentekenbewijs? Bij de apk wordt dat als het goed is gecontroleerd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb even een apkformulier(keuringsbewijs) van een Nederlandse LPG auto gepakt: hier kon ik niets over de aanwezigheid van het LPG systeem vinden. Enkel op het kentekenbewijs staat een “G” vermeld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nu jullie het over gas hebben,als je de gas tank verwijderd.
Moet je dan weer naar de RWD?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ja Frank.