Benzinedruk te laag
Visàvis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 01 december 2011 03:07 PM

Mijn Visa 11RE rijdt vaak een beetje schokkerig, start (koud) slecht en warm ook niet altijd even snappy.
Een vriend bood aan hem te testen met een manometer. Resultaat: een druk van 150 terwijl 300 normaal schijnt te zijn. ‘Mijn’ druk is dus duidelijk te laag.
Wat kan er mis zijn, resp. wat moet ik nu doen? Membraam vervangen? Pakking?
Na het stoppen van de motor bleef de druk wel in stand, het ligt dus niet aan de terugslagklep.
Bedankt vast weer!
Ton

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 01 december 2011 07:38 PM
  [ # 1 ]

Ik zou de hele pomp vervangen, ik denk niet dat je zo 123 nog aan een membraantje komt Wink

Ben je wel eens bij garage ruimzicht geweest?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

Visàvis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 01 december 2011 07:45 PM
  [ # 2 ]

Ha Maurice
Als ik tenminste aan een pomp kan komen. Ik geloof niet dat ik die van mijn sloper afgehaald heb, afgelopen zomer…
Ruimzicht ken ik zeker wel! Maar Johan doet geen Visa’s. Dat vindt hij maar niks, geloof ik.
Ton

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 01 december 2011 07:55 PM
  [ # 3 ]

Da’s jammer…
De brandstofpompen zijn nog leverbaar via de onderdelenhandel.
Kijk maar even op http://www.hbase.nl , kies mijngrossier en toets je kenteken in en kijk bij brandstofsysteem.
De code is een Renault code.

Profiel  

rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 28 december 2011 01:20 PM
  [ # 4 ]

Het lijkt een beetje op het probleem met onze Visa (1100 Leader 1986).
Koude start slaat de auto (haast) niet meer aan. Of de choke nu helemaal uit staat, voor de helft of zonder choke, het maakt niet uit. Alleen na een flink aantal startpogingen zonder choke en zonder gaspedaal te gebruiken, wil hij soms aanslaan, maar tegen die tijd is de accu leeggestart.
Het probleem is er vrij geleidelijk ingeslopen. Het omschreven betreft de koude start. De warme start gaat typisch: Met warme motor contact uitgezet en binnen ca. 2-3 min weer gestart, gaat in een keer. Warme motor, contact uit en laten we zeggen na 15 min weer starten is het behoorlijk doorstarten voordat de motor aanslaat.

Ik wil komende zondag eens kijken of ik wat vind. Dus kijken of de bougies vonken en kijken of de brandstofpomp benzine “uitspugt”. Alleen in dat laatste geval: Als ik geen meetinstrument heb, zoals hierboven beschreven, kan ik dan op een andere manier zien of de druk te laag is?

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 28 december 2011 06:33 PM
  [ # 5 ]

Fris pompje monteren, zijn niet zo duur en via de reguliere handel nog te krijgen als ze het boek/systeem er eens op naslaan.
Neem voor de zekerheid ook even een kentekencombinatie van een peugeot 205 van voor 1987 mee…
De renaultdealer verkocht ze zelfs voor een paar jaar terug nog gewoon Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook