Hallo,
Ik ga morgen kijken naar een tweedehands Xsara coupé 2.0 16v VTS.
De auto heeft nog maar 26.000 km en is van januari 2002.
Hij is volledig standaard en ik dacht full-option.
Zijn er speciale dingen die ik moet controleren :
Re: waar op letten bij aankoop Xsara 2.0 VTS ?
widebody_xsara schreef:Hallo,
Hij is volledig standaard en ik dacht full-option.Zijn er speciale dingen die ik moet controleren :
Bij die km-stand kan er natuurlijk nog niet zo verschrikkelijk veel verziekt zijn. Ik zou dus vooral letten op standaard zaken: lakwerk (geen schade gehad?), evt. aankoopkeuring en goede garantie als je er weinig zicht op hebt. Je mag gezien die leeftijd wel een onberispelijke auto verwachten.
Veel plezier, het is echt een superkar. Heb er tijdens een vakantie veel plezier aan gehad. Wat een geweldenaar, met deze motor. Ik ben niet zo snel meer onder de indruk van veel vermogen, maar deze wagen heeft “het”.
bedankt voor de snelle reactie
Ik zal er morgen op letten is ik hem ga bekijken.
widebody_xsara schreef:Hallo,
Hij is volledig standaard en ik dacht full-option.Zijn er speciale dingen die ik moet controleren :
Voor een bijna 4 jaar oude auto is 26000 km. opvallend weinig. 6500 km per jaar gemiddeld. Ik zou wel even vragen aan de eigenaar waarom er zo weinig mee is gereden of wellicht heeft de auto een hele lange tijd stil gestaan (en dat kan ook wel eens gevolgen hebben voor een auto). Maar wellicht zijn er veel korte (koude) ritten? ...of in het meest gunstige geval is iemand gewoon erg zuinig op deze auto geweest. En dan is er natuurlijk niets aan de hand.
Informeer ook eens waarom deze auto verkocht wordt?
Leuke wagens, maar let ook op het verbruik! Daarom hebben wij een paar maanden geleden gekozen voor een 1.6 i.p.v. een 2.0-motor. Ze rijden wel heerlijk hoor, die 2 liter blokken. We hebben ook eens een proefrit in zo’n racemonster gemaakt. Veel lol gehad
Dutch Steph schreef:widebody_xsara schreef:Hallo,
Voor een bijna 4 jaar oude auto is 26000 km. opvallend weinig. 6500 km per jaar gemiddeld. Ik zou wel even vragen aan de eigenaar waarom er zo weinig mee is gereden of wellicht heeft de auto een hele lange tijd stil gestaan (en dat kan ook wel eens gevolgen hebben voor een auto). Maar wellicht zijn er veel korte (koude) ritten? ...of in het meest gunstige geval is iemand gewoon erg zuinig op deze auto geweest. En dan is er natuurlijk niets aan de hand.
Informeer ook eens waarom deze auto verkocht wordt?
Leuke wagens, maar let ook op het verbruik! Daarom hebben wij een paar maanden geleden gekozen voor een 1.6 i.p.v. een 2.0-motor. Ze rijden wel heerlijk hoor, die 2 liter blokken. We hebben ook eens een proefrit in zo’n racemonster gemaakt. Veel lol gehad
De verkoop is rond. Ik heb de auto volgende week in mijn bezit
De reden was omdat de eigenaar internationaal vrachtwagen-chauffeur is en dus enkel in het weekend met de auto kon rijden.
De auto is tip-top in orde. Geen fout te bespeuren (op enkele kleine krassen na).
Toch bedankt voor de reacties
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
:photo ?
veel plezier met je Xsara!
Gaaf, Je gaat gegarandeerd veel rijplezier beleven aan dit scheurijzer!
Bedankt voor de reacties
Pics zal ik volgend weekend plaatsen, als ik hem eindelijk heb.
ps: Het is een blauwe
- CX 25 GTi Turbo 2
zo’n lichtblauwe?
volgens mij had ik die te koop zien staan op de auto websites
wij hebben zo’n lichtblauwe break
GEFELICITEERD!
Lijkt me echt een hele mooie auto!
Kom je hem in januari showen op de meeting?
Xsara_Coupe
Gefeliciteerd met de aankoop. Daar zul je een leuke auto aan hebben!
- CX 25 GTi Turbo 2
dat is ook een gave kleur ja
die zie je ook niet zoveel op de Xsara type 2
Hier zijn de foto’s dan eindelijk.
Ik heb ook al enkele pictunes gemaakt, om te zien welke velgen er het best onder staan. Welke vinden jullie de beste :
1= onbekend
2= König E-Racer
3= OZ Superturismo
4= Schimdt TH-Line
EDIT: Er is blijkbaar een probleem. De foto’s komen er niet goed op.
Ik heb er de [img] -tags voor -en achter gezet, maar het Forum zet ze om naar [url]-tags Is dit wel normaal : Of ligt het aan de grootte van de foto’s ( +200kb en 800x600 )
- CX 25 GTi Turbo 2
mooie Xsara hoor!
dak spoiler is ook wel netjes
is dat niet iets?