de bumpers hangen terug recht en de bx is klaar om naar de technische controle te gaan , ik ga dit volgende week doen (oldtimerkeurring om mee te beginnen) Ik laat nog weten wat het resultaat hiervan was
knop van 4 pinkers is ook geplakt
gat boven deur is gedicht
Hey,
Je bent er lekker mee bezig, ik hoop echter dat dat gat in de A stijl niet alleen met plamuur is dichtgesmeerd.
Plamuur is een stuk minder sterk als staal namelijk
heb er wat aan gelast ook , maar het is eigenlijk maar een tijdelijke oplossing , want de vooruit zou er eigenlijk uit moeten ; maar hij staat wat in de weg , moet er dus zo snel mogelijk ene plaat opzetten
BX is er op de keuring doorgeraakt als oldtimer en is dus gered van de sloop voor nog vele jaren
Gefeliciteerd!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
bedankt! ben echt blij , vooral dat daar waar hij staat op de fotos , hij niet langer kon staan , nu kenteken op komst is , geen probleem meer
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat!
Nu nog orginel wieldoppen?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
wieldoppen gaan verdwijnen
kan het zijn dat dit model verkocht werd zonder wieldoppen , toen mijn ouders hem in 98 kochten had hij maar 25000km en waren er geen doppen op , enkel een witte ronde kap waar je de bouten doorsteekt
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Deze?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
BX’en zijn nooit geleverd zonder wieldoppen. Dus: op zoek naar een mooi stetje wieldoppen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gefeliciteerd met de goedkeuring!!!
Misschien dat het naafdoppen waren? Die bedekken nl. enkel de bouten, en de naaf. En niet de gehele velg zoals bij andere types.
zijn ongeveer 10cm diameter , heb er nu wel geen foto van…
kan er anders ook ineens white walls opzetten
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gezien de zwarte raamstijlen is het geen basismodel, of de Belgische versie zou moeten afwijken. Maar alleen het allersimpelste basismodel had van die kleine dopjes, de rest had volledig bedekkende wieldoppen of eventueel lichtmetalen velgen. Rond 1987 hadden de meeste BX-en de doppen zoals ze op de foto hieronder staan die eerder werd gepost:
GWHENDRIKS2 schreef:
Deze?
Alleen zijn die ovalen vlakjes op de dop dan zwart. Dit type wieldop is op verreweg de meeste BX-en type 1 en 2 geleverd, er moet dus nog wel aan te komen zijn, en het type 3 model zoals op de foto misstaat ook niet. De GTi en de Palmares uit die tijd hadden afwijkende modellen wieldoppen, hoogstwaarschijnlijk vergeet ik nog wel een model maar in dit verhaal doet dat niet ter zake.
volgens mij is mijn bx het allersimpelste model , er ziet nu eens echt niks op van opties , geen stuurbekrachtinging , geen toerenteller , er is een vorm voorzien voor digitale klok , maar die is er niet , ...
Volgens mij is het ook een basismodel omdat het een type2 is met een 150c motor in , of vergis ik mij ?
op de foto zien mijn wielen achter de doppen zwart , dit was echter oorspronkelijk niet…de banden die er int begin opzaten waren 145 banden , als het nat was in de bochten schoof de bx nogal gemakkelijk weg… waren bijna 2cv banden…