Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Op verzoek maar even een update, hoe ‘t ermee staat. Zal mijn ervaringen van de afgelopen week precies omschrijven.
Om positief te beginnen is het rijden fantastisch. De nieuwe achterbollen zijn goed merkbaar.
Gisteren moest ik even tanken. Toen ik weer uit de tankwinkel gelopen kwam, zag ik haar zo staan, met haar mooie neusje. Wat een fantastische ervaring, dat je dan naar die auto mag lopen ondertussen te beseffen dat je écht mag instappen omdat ze bij jou hoort!
Voor wat betreft het hydraulische…. tijdens het rijden is er geen probleem (merkbaar). Maar als ik bijvoorbeeld wil fileparkeren (jaja, ik ben wel een vrouw, maar ik kán dat toevallig) en ik gebruik tegelijk het stuur intensief en uiteraard de rem, dan zakt de wagen aan de voorkant in. Plus het sturen gaat ineens heel zwaar. Door de verkeerde stroming krijgen deze zaken dan natuurlijk geen genoeg druk.
Of, als ik de auto geparkeerd heb, trap ik altijd eerst op de rem om haar op de plaats te houden. Dan zet ik de wagen in 1e versnelling en dan de motor af.
Als ik de rem dan loslaat, voel ik haar ineens achter ineen zakken.
Gisteren stond ik half op een drempel, met iemand de praten. Dus ik had de rem ingetrapt. Wilde ik verder rijden…kgggg, was de wagen aan de voorkant ingezakt. Raakte de bodem de straat toen ik de drempel afreed.
Al met al inderdaad simpelweg niet in orde. Hoewel ik nog geen enkel signaal bespeurde van remmen of stuurinrichting die mij in de steek laten tijdens het normale rijden (behalve parkeren dan dus).
De vorige eigenaar rijdt hier naar eigen zeggen overigens al jaren mee rond. Zijn garage had nooit kunnen vinden waar het precies verkeerd zat, ofwel ze hebben de moeite niet genomen, ofwel ze hebben hem verteld dat het veel werk zal zijn om het te vinden en te herstellen (wat ik absoluut bevestig).
Voor ons is het uiteraard geen enkel probleem, er zal alleen veel tijd in gaan zitten. Maar dan moet dus mijn CX eerst klaar en pas dán kan Magali plaatsnemen in het ‘hobbyhoekje’ van de werkplaats.
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Right.
Ik de WPH’s staan mooie plaatjes met hoe de flow moet lopen. En in de Piece de rechange boeken ook. Met die schema’s gewoon beginnen bij de pomp, dan HDregelaar, Tstukje, Vanne priorite, ( heeft ie een remaccubol?) enz enz. Kan niet lang duren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik zie dit topicje nú pas ‘Tien; wát een prachtige voiture!
Kan me helemaal voorstellen dat je ermee in je nopjes bent, dat doet een IDDS nu eenmaal met je (bij sommigen valt die bril opeens af als er toch wat blijkt te mankeren, maar da’s charme)...
Mijn Witte Dame hangt nu alweer een jaar of vier in de beugels, en iedere keer dat ik er langs loop of haar zo zie knaagt het: ze moet nu toch echt eens klaar!...
Rijden met een DS is in geen geval te vergelijken met een CX, maar dat heb je intussen zelf wel door dunkt me.
Veel zweefplezier in je laatste aanwinst!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@La Léo: Zijn de hogedrukregelaar en -bol al gecontroleerd? Daar zou ik mee beginnen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hoe zit het eigenlijk met Magali eind 2011?
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Goeie vraag!!
Ze staat voorlopig nog altijd lekker droog in de stalling te wachten. Ik kan helaas maar één ding tegelijk en wil nu eerst de SM ‘afmaken’ in de zin dat ik daar toch wel een heel eind mee wil komen voor de zomer van 2012.
Tja… veel auto’s bezitten heeft zo z’n nadelen.
Wel jammer, want ik had graag afgelopen zomer al met Magali willen toeren. Ik durf het echter niet aan met de gare kabelboom en de hydrauliek die niet klopt. Ook kan ik mij herinneren dat lelijke roestplekken zich begonnen manifesteren op de voorportieren.
Maar goed, dat laatste zou me niet weerhouder ermee te toeren natuurlijk.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Al een tijdje te koop. Iemand die haar weer in ere wil herstellen ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.