Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Sinds Maart dit jaar reed ik geen Bx meer. Ik had mijn rode TGI break op gas ingeruild op een fijne luxe Xsara 1.8 16V exclusive. Ik was erg blij met de komst van de Xsara. Een goede luxe dagelijkse auto. Ik had het Axje er nog naast dus genoeg karakter en sleutelmomentjes. Daarnaast wilde ik graag mijn Bx prepareren zodat ik met mijn 25ste verjaardag daar weer mee kon rijden (en via de Bx club oltimer kon verzekeren).
Ik ben ondertussen wel bezig geweest met mijn Sport maar eigenlijk was ik niet blij met het resultaat. Tenslotte wil ik het liefst mijn Bx volledig aanpakken maar daar mist nu tijd en geld voor. Mijn voorkeur ging uit om hem nog even in de stalling te laten.
In augustus kreeg ik werk 30km van mijn huis af. Heel wat anders dan de 6km die ik verwacht had. De ax had ook onderhoud nodig en was geen goedkope auto om te rijden. Mijns inziens had ik een goedkoop kmter vretertje nodig. Endus had ik een saxo diesel gekocht. Goedkoper rijden kan volgens mij haast niet.
Vanwege het wennen aan fultime werken (voorheen altijd nog student geweest) en alle drukte geen tijd om met mijn hobby bezig te zijn. Echter nu ik eenmaal in het ritme zit mis ik een karaktervolle auto. Daarnaast reden wij bijna niet meer met de xsara (lees 500km per maand).
Het rijden in een Bx bleef jeuken. En ik hield marktplaats in de gaten. En toen kwam er een donkerblauwe 19 TZI break automaat voorbij.
Eigenlijk wilden we al een tijdje een keer een automaat. En deze TZI was voorzien van allerlei luxe. We zijn bij de Bx gaan kijken en hebben besloten hem te kopen. Als we de Bx via de club zouden verzekeren zijn we nog goedkoper dan de xsara uit ook. Daarnaast heb ik natuurlijk aardig wat Bx onderdeeltjes op voorraad.
Tot nu toe een heel verhaal. Maar jullie zijn natuurlijk allemaal benieuwd naar de Bx.
Specs:
Kleur: Donkerblauw
bouwjaar: 1990
type: 1900 TZI break
km stand: 279.000
transmissie: automaat
opties: Orginele airco, ABS, armsteun voor en achter, elektrische ramen voor en achter, centrale vergrendeling op AB, Stuurbekrachtiging en de rest van de standaard uitrusting.
Interieur: Grijs interieur met Tweed bekleding. (zitzakken met die stevige stof)
Vandaag (zaterdag 10 december 2011) heb ik hem opgehaald en bevalt me erg goed. Het voelt voor ons allebei erg vertrouwd. En die automaat rijd natuurlijk wel erg prettig. Hij schakeld ook lekker vloeiend door zonder hokken en stoten. Al moet ik wel even de kickdown nakijken. De bakolie wordt nog wel ververst, want dat kan nooit kwaad.
Verder heeft de Bx net in het voorjaar een grote beurt gehad, waarbij het nodige is gedaan, onder andere nieuwe bollen en draagarmlagers.
Foto`s houden jullie nog even tegoed. Toen ik thuis kwam had ik hem eerst gewassen en toen was het al donker. Morgen zal ik wat plaatjes schieten.
De Bx heeft ook nog wel een todo listje:
- km teller kabel vervangen
- roest bij de C stijlen behandelen zodat het vertraagd wordt.
- linker buitenspiegel vervangen (geen fijne)
- voorbumper recht hangen
- mistlampen voor nakijken
- achterspeakers monteren
- grijs TZI kuip interieur ophalen en monteren.
- kickdown nakijken en bak olie verversen
- klokje vervangen
- interieur verlichting nakijken
langer termijn:
- motorkap vervangen voor een netter exemplaar in kleur
- rechterachterdeur vervangen voor een netter exemplaar in kleur
- ster in het linker achterscherm bijwerken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vandaag vergeten plaatjes te schieten toen het licht was. Ach in het donker heeft ook zijn charmes:
Totaal aantal Berichten: 664
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ziet er erg net uit. Met een heel mooi interieur
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Vandaag een ander interieur opgehaald. Weliswaar wel weer grijs!
De stoelen hadden zwarte kappen etc. Dus ik moest het zwikkie overzetten. De achterbank leuning moet ik nog maar dat heb ik nog niet eerder gedaan dus dat moet ik nog even bekijken.
De deurpanelen zijn ook netjes met grijs maar die doe ik morgen even. De armsteun zal ik dan ook nog bekleden met de juiste stof.
Het oude interieur:
Ik had de portieren open gezet om de foto`s te maken, met de gedachte, ik zie wel hoever ik vandaag kom. Maar toen sprong de Hond erin met zijn smerige poten en toen moest ik wel.
Het oude interieur is voor een liefhebber GRATIS af te halen, en de stof is verder in een nette staat. (even schoonmaken).
Nieuw:
Niet echt duidelijk en toen ik de andere voorstoel erin had was het donker, morgen een paar foto`s met de deurpanelen er ook in.
Dit grijze interieur vind ik niet zo oudbollig en het zit ook een stuk beter.
Totaal aantal Berichten: 116
- BX 1.6 TGI progress
De achterbank leuning is het moeilijkste niet. Ik heb ooit een tgi gesloopt en dat was al los met 3 boutjes.
De zitting even naar voren klappen en de leuning inklappen en stofje iets omhoog trekken en dan zie je als het goed is 3 bouten als het goed is. Die eruit en de leuning is dr uit. Als het is zoals ik het heb ervaren duurt het nog geen kwartier.
Ook deze gek een gebrek!
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik denk dat Daan wat van de oude bank over wil zetten naar de nieuwe? Want ik denk niet dat dit de eerste bank is die McDean eruit haalt .
- BX 1.6 TGI progress
Mc dean schreef namelijk het volgende:
Vandaag een ander interieur opgehaald. Weliswaar wel weer grijs!
De stoelen hadden zwarte kappen etc. Dus ik moest het zwikkie overzetten. De achterbank leuning moet ik nog maar dat heb ik nog niet eerder gedaan dus dat moet ik nog even bekijken.
Dus dacht ik geef het even het advies. Tevens mocht hij nog een achterbankleuning zoeken heb ik eventueel nog wel een liggen.
Ook deze gek een gebrek!
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Als je het zo leest heb je gelijk bram. Echter, bedoel ik delen van de achterbank. De leuning zelf zit er al in.
- BX 1.6 TGI progress
Mooi dat de leuning er al in zit. Had eigenlijk ook niet anders verwacht dat je dat wel kon aangezien ik lees dat je al menig BX hebt gehad en aan hebt geknutseld. Mocht je nog eventueel (Tgi)interieur onderdelen nodig zijn hoor ik het wel!
En gelijk geef ik je dat het lekker zit. Heb bijvoorbeeld de bestuurdersstoel zelf op een plateau gebouwd, en is een heerlijke stoel om in te studeren!! Beter dan welke stoel in huis dan ook
Ook deze gek een gebrek!
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Helaas heb ik er geen foto meer van, maar ik had een Bx stoel op een draai onderstel gemonteerd, met de zijstukken van de achterbank als armleuningen was dat een heerlijke bureaustoel.
- BX 1.6 TGI progress
Ben ik dus niet de enige met die slimme gedachte! Maar het is gewoon een geweldig comfort wat het geeft die stoelen! Van’t zomer naar zuid Duitsland gereden. Ik kwam voor mijn gevoel nog fitter aan dan dat ik was vertrokken!
Ook deze gek een gebrek!
- BX 1.6 TGI progress
Waar blijven de foto’s?
Ook deze gek een gebrek!