3 van de 35
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Diesel ... LPG of Benzine ??
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 06 augustus 2004 12:07 AM
  [ # 31 ]

ouders van een vriend van me hebben een M*ndeo 2.0TDCi en als ie ff het gas intrapt pluimt ie ook behoorlijk zwart. Is wel leuk als je een paar wielrenners inhaalt, ff “stof"happen!

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 06 augustus 2004 12:08 AM
  [ # 32 ]
Lelijke Eend schreef:
Bram schreef:

http://www.magirustig.nl/index.html

Klinkt lekker ! Wil ik ook in m’n Eend !  Laughing

Waarom niet….hij is i.i.g. (ook) Luchtgekoeld Twisted Evil  Laughing

Dus geen gesodemieter met koelvloeistof, waterpompen al die ongein waar wij weleens mee te maken krijgen. Wink

Wel zul je denk ik *wat aanpassingen* moeten maken…..maar als ze er zelfs een V8 in krijgen…..dan lijkt me dat een mooie uitdaging. Smile

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 06 augustus 2004 12:30 AM
  [ # 33 ]
Bram schreef:
Lelijke Eend schreef:
Bram schreef:

http://www.magirustig.nl/index.html

Klinkt lekker ! Wil ik ook in m’n Eend !  Laughing

Waarom niet….hij is i.i.g. (ook) Luchtgekoeld Twisted Evil  Laughing

Dus geen gesodemieter met koelvloeistof, waterpompen al die ongein waar wij weleens mee te maken krijgen. Wink

Wel zul je denk ik *wat aanpassingen* moeten maken…..maar als ze er zelfs een V8 in krijgen…..dan lijkt me dat een mooie uitdaging. Smile

Chassis versterken, gat in kopschot maken + verstevigingen aanbrengen en er in met dat ding Wink Maar ik vrees dat de aandrijfas een enkele is die uit de achterkant van de motor + versnellingsbak komt. Wordt een beetje ingewikkeld dus.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 06 augustus 2004 02:27 AM
  [ # 34 ]

@Bram.

Hier zie ik dat er toch een leuke wisseling van meningen ontstaat.
Ik vind het leuk en zinnig om ieders mening te lezen.

Vreemd dat je bij de buren een ban krijgt. Crying or Very sad

jij dan

Persoonlijk vind ik het niet nodig om met iemand het gevecht aan te gaan wat er nu wel of niet beter is.

Nu naar bed want morgen effe 1400Kilometers zweven (op benzine)

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 06 augustus 2004 01:05 PM
  [ # 35 ]

ik kies zelf voor LPG. maar dat komt omdat ik de optie hout-vergas-installatie mis.  lpg is een rest product en het minst slecht voor het miljeu van de fosiele brandstoffen.
ik moet er wel bijzeggen dat ik al jaren geen lpg mee rij zelf.

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 06 augustus 2004 01:21 PM
  [ # 36 ]
erik wijngaarden schreef:

ik kies zelf voor LPG. maar dat komt omdat ik de optie hout-vergas-installatie mis.

Kun je (ook) voor Anders kiezen. Smile

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 06 augustus 2004 01:21 PM
  [ # 37 ]
Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 augustus 2004 02:02 PM
  [ # 38 ]

idd, erik, nu je het zegt….

in een autoweek staat een kunstenaar die een DS heeft verbouwd tot “hout"auto, is dus van hout (buitenkant) en loopt op hout, ziet er spectaculair uit….

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 06 augustus 2004 02:07 PM
  [ # 39 ]
Tom Duckpower schreef:

in een autoweek staat een kunstenaar die een DS heeft verbouwd tot “hout"auto, is dus van hout (buitenkant) en loopt op hout, ziet er spectaculair uit….

Dus…..die kan met zo’n installatie, waar Erik het over heeft….zijn eigen Auto opstoken ! Mr. Green

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 06 augustus 2004 02:38 PM
  [ # 40 ]
Bram schreef:
Tom Duckpower schreef:

Dus…..die kan met zo’n installatie, waar Erik het over heeft….zijn eigen Auto opstoken ! Mr. Green

Nee, hij had een ‘brandstoftank’ op wielen. Oftwel: een kar vol hout.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 augustus 2004 03:26 PM
  [ # 41 ]
renz schreef:

Evil or Very Mad  daarom zijn wij wielrenners vaak zo asociaal Rolling Eyes  Wink  Cool

Dan heb jij zeker ‘Anders’ gestemd? Macaroni, Snickers en flessen AA-drink….  Laughing  Laughing

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 06 augustus 2004 10:48 PM
  [ # 42 ]

Ik kies 100% voor LPG, waarom? Omdat:

- LPG is een ‘restproduct’ en wordt anders maar gewoon afgefakkeld
- LPG is nog altijd de meest milieuvriendelijkste brandstof die volop verkrijgbaar is
- Vermogensverlies is met de nieuwe generatie LPG-installaties niet meer van toepassing
- Hoe vaak gebruik je de capaciteit van je kofferbak? Daar kan best een tankje liggen
- Ik rij al 400.000 km op LPG en het rijdt heerlijk
- Aan de pomp blijf je nog steeds lachen en dat zie ik steeds minder bij dieselrijders en dan praat ik maar niet over benzine-junken Wink
- LPG is veiliger dan benzine (knuppel in het hoenderhok)
- LPG zorgt ervoor dat ik toch veel kilometers kan rijden met een sportieve ‘benzine’-auto (BX 16V) voor een betaalbare prijs

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 augustus 2004 11:45 PM
  [ # 43 ]

LPG is veiliger dan benzine (knuppel in het hoenderhok)

Wat veiligheid betreft is Diesel de veiligste brandstof, vliegt niet zo snel in de fik als benzine en LPG.

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten

Gepost: 06 augustus 2004 11:46 PM
  [ # 44 ]

benzine brand ook niet, benzinedamp wel…...

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 07 augustus 2004 03:16 AM
  [ # 45 ]
Tom Duckpower schreef:

benzine brand ook niet, benzinedamp wel…...

Het heeft ook niet alleen te maken met het branden van de vloeistof, maar ook hoe de vloeistof vervoerd en verpakt is in de auto. Bij een aanrijding kan een benzine/diesel plastic tank heel eenvoudig scheuren. Een LPG-tank krijg je nog niet stuk, al had je dat graag.

Profiel  

3 van de 35
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook