Xantia V6 en Lexia 3
Bert Boesten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

- Xantia V6 Activa
Gepost: 18 december 2011 01:01 PM

Hallo; Ik heb een tijdje geleden in een opwelling een V6 activa gekocht. Had geen andere auto nodig, maar kon deze echt niet laten staan (zeker niet na een testrit van zo’n half uur) Ik weet verder niet zoveel van deze auto en het liefst zou ik hem aan de computer hangen en zien of alles functioneert zoals het hoort, voordat ik naar de keuring ga.
Mijn plan is om een Lexia 3 te kopen, ook omdat er in dit gezin nog meer Xantia’s en Peugeot’s 306 cabrio’s de revue passeren. Op het internet worden lexia’s aangeboden (en PP2000) maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb ik bijvoorbeeld een PIN code nodig (Dit is een serie I met startcode). Of is er misschien iemand die een lexia heeft en eens tot hier wil komen om mij kennis te laten maken met het systeem?

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 18 december 2011 01:06 PM
  [ # 1 ]

Ik ben in het bezit van een Activa, en de Proxia/Lexia/PP2000 interface + software. Heb hem al veelvuldig gebruikt om storingen uit te lezen, sleutels in te leren en andere ongein. Kan het je zeker aanraden, helemaal bij motormanagement storingen is het ding ideaal. Van de week nog een goede diagnose kunnen stellen met het apparaat (stukke map sensor). Het enige wat je nodig hebt om uit te lezen is het orga nummer in het geval van Proxia, en het chassisnummer in het geval van de Lexia/PP2000 software. Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar je bent hartstikke welkom om hier een keer te kijken hoe het werkt Smile

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

toyosoft
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104

- Xantia 2 1.8 i 8v
Gepost: 18 december 2011 07:51 PM
  [ # 2 ]

Ik heb de mijne hier http://www.door2doorshop.com/wholesale/Lexia-3-Diagnostic-Scanner-Tool-For-Citroen-and-Peugeot-1022.html gekocht.
Goedkoper ga je hem niet vinden denk ik, ik was incl verzenden
nog geen 100 euro kwijt.
Alleen de levertijd is een dag of 10, moet uit China komen, wel met track and trace.
Leuk om te zien hoe hij eraan komt, via China, Engeland, tilburg.

Groeten Theo

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 december 2011 12:43 AM
  [ # 3 ]

Welkom Bert Smile

De Lexia die toyosoft aangeeft in zijn link, is het setje dat je nodig heb, deze heb ik ook.

In welke regio woon je? voor regio Rotterdam, ben je bij mij welkom voor een Lexia demonstratie.

Profiel  

Bert Boesten
< 100 berichten
Rank

- Xantia V6 Activa
Gepost: 20 december 2011 11:47 AM
  [ # 4 ]

Is er nog een verschil tussen de verschillende aanbiedingen. Lexia of lexia-proxia? Blijkbaar werken sommige versies niet voor de C5. Hoewel dat voor mij momenteel niet van belang is weet je maar nooit of er een C5 in de nabije toekomst voor de deur staat.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 december 2011 03:11 AM
  [ # 5 ]

Van de Lexia3 is er maar 1 soort, de bijgeleverde software zijn 2 pakketten, namelijk Lexia software en Proxia software.

In princiepe heb je alleen Lexia software nodig, daar kun je het meeste wel mee doen.
Met Proxia heb je wat meer mogelijkheden om in realtime sensoren uit te lezen, je kan bijvoorbeeld iets van 5 parameters kiezen die je naast elkaar in realtime wil zien. Beide programma’s zijn een beetje knullig in de bediening, maar Proxia is toch wel wat lastiger.

De C5 kun je er prima mee uitlezen, alleen voor het laatste model Berlingo (en andere bedrijfbussen ?) heb je een extra stekker of interface nodig.

Profiel  

Bert Boesten
< 100 berichten
Rank

- Xantia V6 Activa
Gepost: 02 januari 2012 05:05 PM
  [ # 6 ]

OK; Ik heb een setje besteld zoals door toyo en moderator vermeld. Software geinstalleerd en de auto van onder het stof gehaald. Accu opgeladen. Het zag er allemaal goed uit en ik was er helemaal klaar voor. Wat blijkt nu: de Xantia heeft geen OBD2 stekker en bij mijn setje zit geen 30 polige PSA stekker. Dat is even balen. Ik dacht dat dat OBD2 vanaf 96 verplicht was. Of zit die ergens verstopt waar ik hem niet kan vinden?
Ik zal mijn adem nog even moeten inhouden en eerst maar een stekker bijbestellen
Wordt vervolgd

Profiel  

toyosoft
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104

- Xantia 2 1.8 i 8v
Gepost: 02 januari 2012 06:22 PM
  [ # 7 ]

De stekker zit niet verstopt hoor, zit gewoon in de zekeringenkast onder het stuur.
Klep open en je ziet hem gelijk zitten.

Als het goed is staan er op die zelfde site ook losse kabels te koop.
http://www.door2doorshop.com/wholesale/Free-Shipping-30-PIN-cable-for-Lexia-3-Citreon-Diagnostic-Tool-1027.html

versturen is gratis staat er, prijs is €15,80.

Groeten Theo

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 januari 2012 02:16 AM
  [ # 8 ]

Sorry, helemaal niet bij stilgestaan dat je een type-1 Xantia heb, dan heb je inderdaad nog een oude 30-polige stekker. Het setje waar Toyosoft naar verwijst is zonder deze 30-polige stekker.

Het is ook zo verwarrend he, ze kosten allemaal rond de € 100, maar bij de één zitten meer stekkers bij dan bij de ander.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook