Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kunnen ze meteen mijn chasie nummer er weer in slaan
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je bent toch wel voor een schouwing geweest met het oude nummer? en je hebt het deel met het oude nummer toch wel bewaard? anders kan je best wel wat uit te leggen hebben…......
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik wil niet stoken in een goed huwelijk maar RDW graveert niet zo snel een nummer in je chassis. Hier gaat inderdaad een schouwing vooraf, is het spul niet in orde dan gebeurt er niets en dan hebt je een probleem.
Ingraveren mag niet elke keurmeester doen en dient op afspraak te gebeuren. Gezien de grootte van het graveerapparaat wordt meestal aan de binnenzijde van de auto ( op vloer of kokerbalk) het nummer opnieuw ingegraveerd. Tevens betekent dit een nieuw kenteken ( de plaats van het chassisnr is immers gewijzigd).
In elk geval succes.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Je bent toch wel voor een schouwing geweest met het oude nummer? en je hebt het deel met het oude nummer toch wel bewaard? anders kan je best wel wat uit te leggen hebben…......
Het oude nummer is er nog wel,veilig bewaard in het orginele scherm.
En als ik het topic van SM Mark lees komt dit wel goed.
Schouwing inderdaad niet aan gedacht
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
met de eerste ‘droge dag’ (letterlijk want nu is het weer eens aan het regenen…) hebben we onze rooie eens buitengereden, alle wielen eraf en op blokken, achterschermen eraf etc…
een beetje vet was toch wel welkom hier en daar, net zoals bijna een liter LHM, en wat motorolie, evenals wat aangekoekt slijk ed verwijderd.
Ik heb wel gemerkt, dat als de handrem opstaat, het gele lampje van ‘versleten remblokken’ oplicht, maar als ik de handrem los, dan dooft het lampje ook, is dit niet gewoon het lampje van de handrem? want de remblokken zien er nog meer dan goed uit?!
dan het kofferdeksel, waar (en hoe) kan ik eigenlijk juist de scharnieren eens invetten?
dan nog een lichtjes lekkende lekzak achter, en andere is nog dicht maar ziet er niet beter uit, dus dat wordt ook vervangen, samen met de aanslagrubbers (heb ik nog liggen)
wat die lekzakken betreft, klopt dat dat een originele al meer dan 50 euro kost en een imitatie met moeite 20 euro? (over de kwaliteit en ervaring heb ik al rondgelezen op het forum) Ik hoor dat die van de club ook goed zijn, maar dat is ook geen optie voor mij zolang er niets verzonden wordt.
volgende week dan eerst naar garage in afwachting van gelijkvormigheidskeuring, dan nog de tweedehansdkeuring en CarPass, en ik hoop dat ik er in februari mee kan zweven!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het versleten remblokken lichtje is echt een versleten remblokken lichtje. Maar misschien heeft bij jou een vorige eigenaar dat gemodificeerd tot parkeerrem-staat-er-nog-op-lichtje
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
is het dan ook niet zo dat dat lampje moet blijven branden? of niet?
kan ik dat zien aan de remblokjes dat ze versleten zijn? moeten die draadjes dan geen contact maken met de schijven?
en alvast prettige eindejaarsfeesten aan iedereen gewenst!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
na al wat uurtjes geblader in de map met onderhoud, (de eerste NL eigenaar was ook al lid van de DS club… aanvraag en al zitten in de map) en het originele instructieboekje, kom ik erop uit dat deze DS een FR-15 of FR-20 moet hebben, blijkbaar zijn modellen die hiermee uitgerust zijn standaard voorzien van de watertemperatuurmeter. Maar wie kan mij meer vertellen over dat FR-.. verhaal, en wat dat juist inhoudt?
de raamslingers zijn ondertussen gevonden!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
een - 15 / -20 graden uitrusting bestaat uit een klep voor in de luchttunnel, een temperatuurmeter en een extra kachel in de kofferbak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
er stond inderdaad ook in het boekje iets van een klep aan de radiateur, maar voor de rest wordt er verwezen naar een ‘kartonnen bijlage’ waarin alles precies beschreven staat, maar deze mis ik dus.
Dus normaal moet ik nog iets vinden in de koffer ook, waarschijnlijk een soort ‘extra’ verwarming?
en kan/moet er iets gebeuren(handmatig/automatisch) met die klep in de luchttunnel?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen klep, geen temp meter en geen kachel is geen -20 uitrusting. Dus eerst de wagen bekijken wat er in zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De klep is het snelst te herkennen aan een knop aan een kettinkje links onder het dashboard. Daarmee bedien je een klep in de luchttunnel. Er bestaan ook kachels in het normale kachelhuis met een grotere capaciteit. Geen idee bij welke ‘fr-waarde’ de tweede kachel achterin hoort.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
zo, geen kachel gevonden in de koffer, ook geen kettingkje onder dashboard, al zit daar wel tussen rempedaal en je stuur een doorvoerrubbertje, alleen gaat er niks meer door, misschien is het boeltje vroeger al eens verwijderd (radiator is ook al 2 keer vernieuwd volgens de facturen)?
ofwel is die temperatuurmeter toch een aparte optie geweest, zonder dat FR gedoe.
vandaag nog een een nieuwe ruitewisser gekocht en geplaats, amai, dat is nu eens iets wat makkelijker gaat bij een CX dan bij een DS… of is er een speciale handeling voor nodig? maar kom, ze zitten erop. Morgen naar de douane, dan wachten op lekzak en dan nog monteren, en dan naar de keuring.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die temperatuurmeter kon gewoon los bij de dealer besteld en ingebouw worden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En de ruitenwisser is heel simpel - als je het eenmaal weet ... De ruitenwisserarm heeft bovenaan een ‘krulletje’. Zie bijvoorbeeld het plaatje op http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=114&returnId=114&itemId=2725. De ruitenwisser moet je dus naar beneden duwen - precies de andere kant dan dat logisch lijkt. Daar kom je wel uit.
En gefeliciteerd met je temperatuurmeter. Sowieso handig. En een zeer gezochte optie. Op Citromobile bijvoorbeeld kun je zien dat iedereen op de losse oude dashboards dat glaasje schoonveegt om te checken of de meter er in zit. En als dat dan zo is, is het opeens een heel duur dashboard.