192 van de 224
« Eerste  < Vorige 190 191 192 193 194 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 januari 2012 11:47 PM
  [ # 2866 ]
puffel schreef:

Niet te volgen dit.

Maar wel ontzettend leuk! Laughing

http://auto.howstuffworks.com/cvt.htm

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 03 januari 2012 12:06 AM
  [ # 2867 ]

Is een sequentiële versnellingsbak misschien een optie? Geen idee of daar een beetje betaalbaar aan te komen is en of dat nog een beetje normaal te gebruiken is in het dagelijks verkeer, maar die bakken zijn doorgaans wel wat compacter gebouwd dan de gebruikelijke handschakelbakken die we kennen. Geeft gelijk een extra rally-tintje aan de CX.  Mr. Green

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 januari 2012 12:18 AM
  [ # 2868 ]

Wel leuk, maar dan moet ik nog een boel auto’s verkopen Wink. Dus wie weet, in combinatie met een 20b…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 januari 2012 12:41 AM
  [ # 2869 ]
sans-pareil schreef:

Ja een wankeltje:
http://www.youtube.com/watch?v=iPfghudUfoM
en nog een:
http://www.youtube.com/watch?v=RomCIKez7Lw&feature=related

Wow gulp vermogens in vier cijfer - kweenie hoor. (Waar is de tijd dat SAAB voor gek werd verklaard toen ze zomaar meer dan 130 pk op de voorwielen loslieten - waanzin, die zweden)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 januari 2012 01:02 AM
  [ # 2870 ]

dit wankeltje wordt echt rood gloeiend !
ook op you tube

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 januari 2012 01:35 PM
  [ # 2871 ]

Serieus gebruik van een turbo lijdt ook tot roodgloeiende taferelen, zelfs op een normale gti t. Misschien heeft iemand nog ergens die leuke publicity shot daarvan bij de hand?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 januari 2012 02:18 PM
  [ # 2872 ]
break23m schreef:
sans-pareil schreef:

Ja een wankeltje:
http://www.youtube.com/watch?v=iPfghudUfoM
en nog een:
http://www.youtube.com/watch?v=RomCIKez7Lw&feature=related

Wow gulp vermogens in vier cijfer - kweenie hoor. (Waar is de tijd dat SAAB voor gek werd verklaard toen ze zomaar meer dan 130 pk op de voorwielen loslieten - waanzin, die zweden)

ehhh… was je vergeten dat de sm in 1970 al 170 pk op de voorwielen had? en de Oldsmobile Toronado maar liefst 300? Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 03 januari 2012 02:22 PM
  [ # 2873 ]

Is dit niks? http://www.youtube.com/watch?v=5IF0VbUb_Ug

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 januari 2012 02:25 PM
  [ # 2874 ]

Het blijft toch ook wel een interessant verhaal. Ik heb nog nooit iets gezien wat kan verklaren waarom je niet heel veel vermogen op de voorwielen zou mogen hebben. Een CX is zowiezo een goeie keuze voor veel vermogen voor omdat ie lekker zwaar is daar. Tot zover is het enige wat ik merk van m’n 270pk op de voorwielen dat een wiel gaat spinnen als je volgas een bocht uit accelereert. Dat is een bekend probleem bij voorwielaandrijvers en zelfs achterwielaandrijvers zonder sperdif kunnen er onder dezelfde omstandigheden last van hebben al ligt dat punt veel verder weg dan bij een achterwielaandrijver.

Maar goed, daarvoor maakt quaife de oplossing. Vermoedelijk kan ik dan gelijk ook uit parkeervakken komen als er veel sneeuw ligt wat ik toch ook wel handig vind.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 januari 2012 02:34 PM
  [ # 2875 ]

Men neme een V8 van een litertje of 7 en zette die schuin naast een automatische bak. Tussen krukas en ingaande as een setje kettingen (vast niet die uit de sm….) en trekken daar 300 pk uit…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 januari 2012 02:34 PM
  [ # 2876 ]

Dat uit de sneeuw wegkomen lukt soms ook door de handrem ietsje aan te trekken - om eens een hele lompe vorm van sperren te noemen Wink. Geen idee waarom men tot diep in de jaren 80 zo bevreesd was voor een flink vermogen op de voorwielen. De eerste Audi 200 Turbo schijnt in ieder geval nog wel een doodenge auto geweest te zijn.
Edit - Waterman gooit er een Amerikaan tegenaan. Tja. Vonden we vroeger niet alle amerikanen eng als de weg niet recht en horizontaal was?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 januari 2012 02:36 PM
  [ # 2877 ]

Turbine brandstofverbruik is absurd hoog. Dan is een drieschijfswankel nog gewoon heel zuinig daarmee vergeleken. Bovendien heb je met turbines het probleem dat het het moet doen met afgedankte, dertig jaar oude militaire meuk wat ontworpen is om ook op lampolie te werken als het effe moet. In de praktijk betekent dat dat je een betere power-to-weight krijgt met een moderne getunede automotor dan met een halfbakken oude turbine, en nog eens dramatisch minder brandstof verbruikt ook.

Iets zoals een hyperbar zie ik dan meer in. Dat is een leuke voorziening die in een franse Leclerc tank zit. Een gasturbine aangedreven turbo die ook een dynamo is. Instant boost.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 januari 2012 02:42 PM
  [ # 2878 ]
sans-pareil schreef:

..oude militaire meuk wat ontworpen is om ook op lampolie te werken…

Ja maar dat is toch juist tof?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 januari 2012 02:46 PM
  [ # 2879 ]

De kleine toronado had schijnbaar al 385 pk, en hij was er ook met 400pk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oldsmobile_Toronado

Tot voorkort had je ook northstar v8 voorwiel aandrijvers, ook 300pk op de voorwielen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 januari 2012 02:52 PM
  [ # 2880 ]
waterman schreef:
sans-pareil schreef:

..oude militaire meuk wat ontworpen is om ook op lampolie te werken…

Ja maar dat is toch juist tof?

Op zich wel. Als iemand nog ergens een oplegger met 20,000 liter lampolie heeft slingeren voor weinug.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
192 van de 224
« Eerste  < Vorige 190 191 192 193 194 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook