Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Bij de nieuwe C4 is de ‘analoge’ snelheidsmeter wel mooi maar moeilijk af te lezen. Daarom erg blij met de digitale aflezing. Als je dat niet prettig vindt kun je er ook voor kiezen om deze niet zichtbaar te maken.
@Gompy58
In je reakties mis ik positiviteit die veelal dit forum siert. Er lijkt vanuit jouw schrijven niet veel goed aan ‘dat ding’ waar de meesten hier bijzonder op gesteld lijken te zijn.
Mij doet vermoeden dat de DS5 voor jou niet de beste keus zal zijn, hoewel je mogelijk slechts te verkeerde toon kan hebben geraakt in je bericht.
De door jou genoemde onderzoeken zou ik graag lezen, maar doen er feitelijk niet toe op dit forum. Als mensen digitaal niet zien zitten, zullen ze vanzelf voor de auo’s met wijzers kiezen en zullen de fabrikanten als vanzelf weer volgen. De koper heeft namelijk altijd gelijk!
Mogelijk is dat wel de reden dat VW het best verkoopt, maar veel lezers/leden hier willen niet dezelfde auto als de buurman.
Zelf heb ik de DS5 al besteld. Niet vanwege de keuzes bij de accessoires of het open dak, maar gewoon omdat de auto in 2005 in Frankfurt al een onuitwisbare indruk heeft gemaakt. Als je een auto puur op feiten koopt (of least), komt er vrijwel zeker een andere keus naar voren. Een keuze maken is namelijk per difinitie concessies doen. Als een auto 100% goed is voor je, zal het meestal niet passen bij de uitgaven….. En als je wel voldoende middelen hebt, zie je meestal meer auto’s voor de deur staan.
Veel succes.
Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
voor de liefhebbers van de DS5, er staat een mooie test in de laatste ‘Autowereld’ (belgie dus) en ik citeer een paar stukken:
“Een moderne DS-reïncarnatie is deze DS5 dus niet geworden, maar oh, wat zaten de Fransen er verduiveld dicht bij! “
“... net als zijn voorvader rukt hij zich daarbij los van bestaande tekenwetten en geplogendheden om een eigenreide koers te varen. Alleen al daarvoor verdient Citroën tonnen respect.”
” de DS5 is een rijdende sculptuur die met sprekend gemak alle aandacht naarzich toezuigt”
vooral veel of over het esthetische, techniek is ok, maar niet zo vooruitstrevend, maar alleszins een mooi begin van een ongetwijfeld schitterende carriere!
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 09-01-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive robotbak
Hier een mooie voorstelling….
http://ds5.citroen.be/nl/?spot=1&campaignid=BAM-1201&advertiserid=s3email&bannerid=ds5nl&utm_source=email&utm_medium=ds5nl&utm_campaign=BAM-1201
C4 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive, sinds 15/1/2011 - robotbak - eMyWay - Perla Nera Zwart.
EX: Diane - GS - Visa - BX Sport - XM - Audi A4 - Bmw 320d.
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik heb net een VIP uitnodiging aangekregen, dit voor op woensdag 11 januari omstreeks 16u te Brussel met Walking-diner en testrit…
We zien wel wat het word
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!
Ik bestel binnen nu en een maand een nieuwe leasewagen. Na bijna 4 jaar met een C5 gereden te hebben is mijn indruk van Citroen alleen maar beter geworden.
De DS5 is momenteel favorieet maar heeft echter een groot nadeel: Het ontbreken van een ligne business.
Weet er iemand of er sprake van is om alsnog een ligne business toe te voegen?
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
heb hem gister voor t eerst live mogen aanschouwen bij onze citroen dealer en hij is mooi meteen maar even de brochure gescoord ... en daar zal het voormij helaas bij blijven
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
wij hebben as zaterdag een proefrit staan. ik ben benieuwd!
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt met de 2.0 hdi met automaat. leuke vlotte wagen met heel wat gadgets
En ja je waant je wat in een vliegtuig niet bepaald met het vliegtuigdak want daar merkt je als driver niet veel van, geeft trouwens maar een beperkt daglicht maar je hebt wel het gevoel in de wagen dat je in een lage sportwagen zit door het beperkt zicht.
Of deze wagen mijn beurs laat opengaan?? denk het niet?
Staat in elke geval op mijn lijst om binnen enkele jaren als 2dehands te kopen…....
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Je hebt een proefrit gemaakt schrijf je. Kun je mij dan vertellen hoe de instap en zit is? Ben nogal corpulent en rij daarom nu in een C4 Picasso. Ik vraag me namelijk af of ik erin zou passen. Helaas kan ik zelf nog niet gaan passen aangezien mijn dealer pas in maart een exemplaar krijgt.
Ik heb er nog niet in gereden, maar wel proefgezeten. De DS5 is bedroevend krap, maar dat vond ik van de nieuwste C5 ook al. Een C4 Picasso is vele malen ruimer, zowel voorin als achterin. Bovendien zal je daarin met een dikke buik een stuk makkelijker instappen.
Zelf ben ik een lange bonenstaak, dus pas ik prima achter het stuur, maar het hoofd en de benen hebben moeite een plekje te vinden.
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Hier was ik al een beetje bang voor.
Dan maar wachten op een nieuwe C4Picasso met een echte automaat. Of…. maar liever niet, overstappen op een ander merk.
Ik denk dat je bij alle merken hetzelfde probleem tegen gaat komen. Van buiten groeien de auto’s, maar van binnen krimpen ze. Je kan dus beter naar een wat oudere auto zoeken als je veel binnenruimte wilt. OF je moet echt in het hogere segment gaan zoeken.
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Ben ook gecharmeerd van de Hyundai i40 en de Skoda Superb. De laatste is best wel ruim en zit goed. Maar mijn voorkeur, na de DS5, gaat nog steeds uit naar een MPV. De auto die i nu rij voldoet prima ware het niet dat ik niet kan/wil wennen aan die rare EBV6. Dat geschok frustreert me enorm en vergalt mijn rijplezier.
Het is hier natuurlijk nogal off-topic, maar dat geschok is geen gebrek van de EB6V, maar een ‘gebrek’ van de berijder. Behandel je de bak als een volautomaat dan zal het schakelen schokkerig gaan. Anticipeer je op het schakelmoment door tijdig je rechtervoet even te lichten, dan zal hij lekker soepel schakelen. Je moet de EB6V dus eigenlijk rijden als een handbak, alleen hoef je geen schakelpook te gebruiken, dat doet de computer voor je.
Maar goed, je houdt ervan of niet.