Hoi,
Ik heb, na jaren “oldtimers” te hebben gereden een Citroën C2 1.4i Ligne Ambiance AUTOMAAT/ECC/CRUISE gekocht uit 2003 met 75.000km op de teller. Ik was gelijk verliefd op het autootje en rijdt veel comfortabeler dan mijn oude mini cooper. Echter nu heb ik eens op het forum gelezern en schrik wel een beetje van alle problemen met de C2… Is het kwalitatief niet zo`n goede auto? Kan ook de C2 niet meer teug vinden in de huidige Citroen lijst. Weet iemand die reden?
Met de mini cooper stond ik nog wel eens (paar keer per jaar) wel eens aan de kant :p Ik ben wel wat gewend dus:-).
Groetjes,
Anneke
Welkom op CiFo Anneke! Veel plezier met de C2.
Ik zelf ervaar het als een probleemloze auto. Heb hem sinds 2009 en de kilometerstand is inmiddels ruim verdubbeld. Alleen de gasklep is vervangen, maar verder geen last gehad.
Dat je hem niet meer in de huidige lijst ziet staan is simpel te verklaren: hij wordt al een poosje niet meer nieuw verkocht! Je kan de DS3 een beetje als de spirituele opvolger zien.
DS 3 OPVOLGER…..?
ZX 1.4 break ‘95
J.H.meijndert schreef:DS 3 OPVOLGER…..?
Wat ik bedoel: als je al een opvolger aan moet wijzen is het de DS3. Zoek je een zelfde soort auto bij Citroën komt die nl het meest in de buurt. Echter is die wel een stuk duurder. Officieel heeft de C2 geen opvolger, maar veel mensen zien de DS3 als opvolger van de C2.