














Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
geoarthc35 schreef:Nou een laatste update over mijn dame
Vandaag is de dame verkocht aan een medeforum lid en gaat eind januari Friesland verlaten.
Ik wens hem veel zweefplezier met deze dame toe.
Ik heb jou auto niet in het echt gezien maar heb alleen maar goede verhalen gehoord en laatst nog zeer lang telefonisch over gehad, in jou geval fijn dat je de CX hebt kunnen verkopen maar jammer dat het moest.
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wolfman schreef:Een goede avond mede CX rijders.
Ik ben het dus die de CX van George verder gaat vertroetelen.George zet nog even de puntjes op de i en dan kom ik haar zo rond het einde van de maand ophalen.
Van harte met deze CX, heb je alwel je 2cv kunnen verkopen of kon je deze kans niet voorbij laten gaan?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
toniclight schreef:Monsieur Grad…..
Jeroen
Jammer he Jeroen, dat niemand je grap begrepen heeft
Allemaal bedankt voor de felicitaties!
Nelis Infra schreef:Haaaa Wolfman! Gefliciteerd!
Heb je toch redelijk snel gedaan of niet? Leuk hoor! Open je je eigen draad?
Ja die gaat er echt wel komen. Ik zal zeker in het begin heel veel vragen hebben want nog lang niet alles is helder voor mij in de wondere CX wereld.
mbender schreef:
Van harte met deze CX, heb je alwel je 2cv kunnen verkopen of kon je deze kans niet voorbij laten gaan?
Nee ik heb de 2CV van “de markt” gehaald. Hij was nog niet helemaal klaar en na goed beraad vond ik het zonde om hem snel te verkopen omdat ik een CX wil. Ik ga de 2CV afmaken en dan met een hooger prijskaartje weer op de markt zetten.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Jammer he Jeroen, dat niemand je grap begrepen heeft Very Happy
Dit was ook wel weer kostelijk.
Jeroen



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Heb er nog ‘s 5x naar gekeken, maar ik zie ‘m nog steeds niet Ik weet het dat je een grap eigenlijk niet kunt uitleggen, maar misschien een uitzondering?
Way out in the water, see it swimming.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hee Wolfman, toch een CX, proficiat met de nieuwe aanwinst!
Maareehh.. je zocht toch een diesel van een nieuwer bouwjaar?
Wat heeft je doen besluiten om nu toch een CX uit the Seventies op LPG te kopen?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tja, wat valt erover te zeggen…..
Proficiat met deze mooie CX Wolfman..
@Jammer dat hij weg is bij je George?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Mark Gielen schreef:Wolfman,
gefeliciteerd en iig heb je er een gekocht in de goede kleur…
Brun Scarabee…...
veel zweefplezier.
Mark
Hier sluit ik me graag bij aan, gefeliciteerd (en goed dat je ook de juiste cylinderinhoud hebt gekozen, in combinatie met die kleur…)
Gr Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
@Leo: Ik neem aan dat Wolfman graag goedkoop wil rijden. Dus of een diesel, maar LPG is net zo mooi. Nee eigenlijk mooier, want nog goedkoper en ook nog eens beter voor het milieu dan zo’n roetende jaren ‘80 diesel.





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Nou, “beter voor het milieu” kun je een carb versie niet noemen, en het ligt er ook maar net aan waar je het mee vergelijkt. De mijne rijd (op een goede dag) 1:7 op gas. Op benzine is het iets zuiniger.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
fluidphreak schreef:goedkoop wil rijden.
Oh op die manier….
LPG is zeker een heel stuk schoner dan diesel en per liter voordeliger. Maar je verbruik ligt zoals Ron terecht opmerkt bijna 2x zo hoog bij een dergelijke CX, dus erg veel zal dat uiteindelijk niet schelen.
Ik haal 1 op 13 met mijn Break van 1500 kg met de stroomlijn van een tuinschuurtje en dan rijd ik niet eens heel truttig.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Wolfman schreef:Een goede avond mede CX rijders.
Ik ben het dus die de CX van George verder gaat vertroetelen.George zet nog even de puntjes op de i en dan kom ik haar zo rond het einde van de maand ophalen.
Gefeliciteerd Wolfman. Mooi dat je de CX die je zocht hebt gevonden!





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
fluidphreak schreef:@Leo: Ik neem aan dat Wolfman graag goedkoop wil rijden.
Dus of een diesel, maar LPG is net zo mooi. Nee eigenlijk mooier, want nog goedkoper en ook nog eens beter voor het milieu dan zo’n roetende jaren ‘80 diesel.
Ik denk dat goedkoop niet het juiste woord is, maar dat je voordeliger rijdt is wel juist
daar komt bij dat een simpele carburateur versie op lpg het minst gecompliceerd is
ten tijde dat ik er mee reed lag het gemiddelde verbruik op 1 op 8 (met vierbak)
dus voordelig
Als je goedkoop wilt rijden moet je geen auto van 30 jaar plus gaan rijden want dan kom je op de koffie.
Citroen c32 Hilton XLS





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Voordelig is het zeker, aangezien LPG tegenwoordig minder dan de helft van benzine kost, en volgens mij nog wel de helft tov diesel.
Ik maak mezelf steeds wijs dat ik omgerekend 1:16 rij, als ik het vergelijk met benzine qua prijs. En ach, als je jezelf niets mag wijsmaken, wie moet het dan doen…?
gr Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken