Acceleratiepomp-injecteur
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 04 januari 2012 02:02 PM

Beste forummers,

Ik heb een startprobleem met de Visa en had dit al aangekaart bij een topic wat iemand anders had geopend.
Als controle al het e.e.a. uitgevoerd: Benzinepomp werkt, bougies geven vonk.
Als de auto wordt aangesleept slaat de motor (na lang aanslepen) wel aan. Na een flinke rit start de motor weer wel. Probleem zit dus bij de koude start. Soms wil het na lang doorstarten wel lukken, in dat geval zonder choke en zonder gasgeven. Maar tegen die tijd is de accu bijna leeg.
Ik heb zojuist de werking va de acceleratiepomp gecheckt. Nu ben ik niet zo heel technisch, daarom enkele vragen:

Als de carb deksel eraf is zie je de vlotterkamer met de benzine erin. Bovenaan zie ik een soort haakje/tuitje dat heb ik eruit geschroefd en met de gasboom/handel gas gegeven. Eerst gebeurde er niets, maar toen kwam er benzine omhoog (uit de plek waar ik het haakje uit had gehaald. Het lijkt dus of de acceleratiepomp op zich wel werkt. Dat haakje is volgens een schematekening die ik heb de acceleratiepomp-injecteur.
Als ik de injecteur terugplaats en weer met de gashandel gas geef zie ik niets gebeuren.
Het is toch de bedoeling dat uit dat haakje (dus die injecteur) benzine komt? Of zie ik het nu helemaal verkeerd? Met het haakje eruit en gasgeven zakt de benzine in de vlotterkamer, met het haakje erin en gas gevan zakt het bezine-niveau niet. Zie foto, bovenaan is dat haakje/tuitje te zien. Of injecteur genaamd.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2012 02:08 PM
  [ # 1 ]

Haakje verstopt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 04 januari 2012 02:32 PM
  [ # 2 ]

Dat zal dan inderdaad, maar uit dat haakje moet dus de benzine(verneveling) komen? Daar komt nu niets uit.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 04 januari 2012 04:52 PM
  [ # 3 ]

Bijkomende vraag: Kan een verstopte acceleratie-sproeier de oorzaak zijn van niet kunnen starten?

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2012 05:16 PM
  [ # 4 ]

Neen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook