Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Het is vrijdag, en naar de RDW geweest.
Handelsplaten erop, en rijden maar.
Tis een ritje van zo’n 30 km, maar na 25 km begon de wagen toch hevig te protesteren.
Weinig vermogen, de A58 in dikke blauwe mist gehuld, en max 2.000 toeren.
Goed… Maar op het dooie gemakje met 50/60 naar de RDW gesukkelt, aangezien de auto bij 1.500 toeren geen enkele afwijking vertoonde, en op kenteken laten zetten.
Terwijl ze daar de administratie aan het doen waren, maar even onder de kap gedoken, en dankzij mijn feiloos technisch inzicht (ahum, kuch, proest) was het euvel snel verholpen.
De slang richting luchtfilter is zo gaar als boter. Zag er op het ook nog acceptabel uit, alleen had de auto hem compleet vacuüm gezogen. Tja.. Leek mij een logische reden om niet harder te willen werken dan 1.500 toeren en de verbranding in het honderd te gooien. En inderdaad, slang losgehaald, terug in oorspronkelijke vorm gewrongen, en zonder problemen met 100 naar huis gegaan.
Nu hebben ze bij de RDW in Rijen van die prachtige putten, en had de beste man een 20/25 minuten nodig voor het papierwerk. Mooi moment voor een inspectie van onderaf dus. De onderkant van de auto is eigenlijk nog beter dan ik hoopte. Geen roest te zijn en ook de LHM leidingen zijn onwaarschijnlijk goed. Zien er stukken beter uit dan bij mijn andere diesel!
Alsof het niet op kwam, kwam daar ook ineens de pa van een maat van mij voorbij wandelen. Ik wist wel dat ie iets met auto’s deed, maar het bleek dus dat hij keurmeester was bij de RDW in Rijen.
Die heeft dus alvast globaal de auto nagelopen op mogelijke afkeurpunten. De hoes om de aandrijfas rechtsvoor is gescheurd, maar voor de rest kon hij op het eerste oog niets vinden, al was hij niet 100% overtuigd van de fuseekogels. Remmerij kon ook wel een opknapbeurtje gebruiken, maar het gepiep rechtsachter was daar al een aardige hint voor.
Ik ga binnenkort dus de remmen nakijken, en die hoes moet dus vervangen worden. Wat ik me nog van mijn Deauville kan herinneren, is dat dit wel een naar klusje was, maar wel te doen. Dan maar eens door de APK knallen. Weten we gelijk of de fusee kogels nog acceptabel zijn of niet, en anders zijn die ook zo vervangen. Ik weet namelijk inmiddels precies hoe dat niet moet
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Allochteun schreef:beerpeet schreef:
En dus toch maar niet zomaar op basis van een leuk verhaaltje en wat foto’s naar zuid Frankrijk rijden. Tres bon etat en etat de marche betekenen daar toch echt iets heel anders dan hier.
Tja, helemaal waar. Maar als je er vanuit moet gaan dat foto’s jaren oud zijn en iemand glashard liegt op directe vragen, wanneer kun je dan wel gaan kijken?
Wat ik wel eens heb gedaan is vragen voor additionele specifieke foto´s. Dus vraag specifiek om een foto van de onderkant van de dorpels bijvoorbeeld. En zo nog een paar foto´s van specifieke plekken afhankelijk voor welk model je kijkt. Toegegeven, nog geen 100% zekerheid (die heb je nooit), maar wel een aardige indicatie als de foto’s geleverd worden. Als ze niet geleverd worden kun je ook je conclusies trekken. (Als iemand graag wil verkopen zal hij die extra moeite graag leveren)
In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop, ziet er fraai uit!
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Zat zojuist even op de site van de RDW te neuzen, en kwam het volgende tegen onder “mijn voertuigen”.
44JXD7 CITROEN BX 25-10-1988
18TFD6 CITROEN BX 19 TRD 13-06-1986
Nog geen kenteken binnen, maar de RDW heeft het wel weer voor elkaar!
Wellicht dat iemand hier zich nog kan herinneren dat op mijn TRD met op papier kenteken 44 JXD 7 het kenteken 44 JDX 7 hing, nu hebben ze het weer gepresteerd.
Waar op de ingevulde formulieren en het Franse kentekenbewijs 13-06-1985 staat als datum 1e toelating, prijkt nu op de website van het RDW 13-06-1986 als datum 1e toelating.
Ga ik hier problemen mee krijgen of zal dit verder een rotzorg zijn?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Zolang het kenteken maar klopt is er geen echt probleem, en bouwjaar 1986 is belastingvrij zonder voorbehoud, dus op dat vlak is er ook niets aan de hand. Maar ik zou toch even kijken hoe ze dit nu weer voor elkaar hebben gekregen, deze BX is per slot van rekening van 1985 en dat stond ook keurig in de Franse papieren, afgaande op jouw verhaal. Dus eigenlijk moeten ze dit gewoon corrigeren.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ach ja. Ik neem aan dat de gegevens gewoon handmatig ingeklokt worden, dus een typefout is zo gemaakt natuurlijk.
Wel slordig natuurlijk, maar iig al blij dat er geen 1987 staat.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Slordig, zou het wel laten aanpassen, auto’s van 30 jaar en ouder hoeven maar 1x per 2 jaar APK, zit je een jaar eerder bij die groep
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Zo. Dat is geregeld zeg.
Maandag werd ik teruggebeld door een dame van de RDW, die eigenlijk ook niet wist wat ze er mee moest. Uiteindelijk heeft ze het lokale keuringstation maar verzocht contact op te nemen.
Gisteren werd ik dus gebeld door het keuringsstation in Rijen. Ze wilden het oude kentekenbewijs terug hebben, en dan zou ik per post een nieuwe krijgen. Beetje onhandig dat ik er onder werktijd nog eens heen moest, maar vooruit, als het goed is heb ik begin volgende week een nieuw kentekenbewijs.
Compleet andere vraag.
De auto heeft her en der wat deuken in de carrosserie.
Kan ik ergens de kleurcode van de lak vinden?
En weet iemand of de achterste zij ruitjes makkelijk te vervangen zijn?
Die ik nu heb zijn helemaal verweerd, ziet er eigenlijk ook niet uit.
De kleurcode kun je vinden onder de motorkap op de wielkuip van je linker wiel.
Allochteun schreef:Zo. Dat is geregeld zeg.
Maandag werd ik teruggebeld door een dame van de RDW, die eigenlijk ook niet wist wat ze er mee moest. Uiteindelijk heeft ze het lokale keuringstation maar verzocht contact op te nemen.
Gisteren werd ik dus gebeld door het keuringsstation in Rijen. Ze wilden het oude kentekenbewijs terug hebben, en dan zou ik per post een nieuwe krijgen. Beetje onhandig dat ik er onder werktijd nog eens heen moest, maar vooruit, als het goed is heb ik begin volgende week een nieuw kentekenbewijs.
Compleet andere vraag.
De auto heeft her en der wat deuken in de carrosserie.
Kan ik ergens de kleurcode van de lak vinden?En weet iemand of de achterste zij ruitjes makkelijk te vervangen zijn?
Die ik nu heb zijn helemaal verweerd, ziet er eigenlijk ook niet uit.
De achterste zijruitjes zijn moeilijk nieuw te krijgen. Je kunt ze wel redelijk eenvoudig opknappen, heb ik ook vaker gedaan.
Voorzichtig schuren met steeds fijner schuurpapier, eindigen met “nat” schuren. Daarna met blanke lak afwerken, zien ze er weer toonbaar uit.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ik heb inmiddels het een en ander op de kop getikt.
4 electrische raam-mechanismes (Thanks REHC).
Linksvoor is defect, rechtsvoor ontbreekt (Leader donordeur) en achter heeft deze Fransoos ze nooit gehad.
Zwarte visgraat deurpanelen (Thanks Redbird voor de bezorging).
Nu heb ik de deurpanelen van de Leader deuren verwijderd (rechtsachter komt ook een nieuwe deur in, zit nu een gedeukt exemplaar), maar de panelen zitten nog vast met de zwengels voor de ramen.
Zit daar ergens een schroefje in verwerkt, of is dat gewoon een kwestie van kracht zetten?
Bekleding indrukken en met een haakje een borgveertje verwijderen. Dus niet forceren.
Wat is er leuker dan een BX ? . . . . . Vijf BX-en !
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Volgens mij kan je die er gewoon aftrekken, heb ik altijd gedaan en er is er nog nooit een gesneuveld.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Type 2: dichte zwengels zitten geklemt, geen borging
Type 1: open zwengels, zitten met een borgveer, bekleding wegdrukken dan zie je de metalen pennetjes.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Goed om te weten!
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Pff.. Het is gelukt hoor. Maar wat zat dat kreng vast. Gelukkig mocht de huidige bekleding de container in, dus met een klauwhamer lukte het uiteindelijk…
Volgende stap, op zoek naar de bedrading voor de elektrische ramen…
Moet ergens een kabel lopen, al dan niet afgeknipt, want er heeft ooit een deur met elektrisch raam ingezeten.