Heb ik weer…de dag begon goed…om 7 uur uit mijn bed gekropen want mijn dochter (7) had een turnwedtrijd. (gouden plak gehaald…)
toen ik rond middernacht terug kwam van het huis van mijn moeder dacht ik even snel naar huis te blazen..100….120…..130 PSSSSSSSSSS
Allemaal witte rook achter de auto (geen lampen branden)
Ik dacht meteen aan de koppakking, ik moest nog 5km snelweg rijden dus ik besloot de motor langzaam te laten draaien en met uitrollen en gas te geven ben ik thuis gekomen…eenmaal thuis met de meter op 110 graden, ben ik uitgestapt, de motorkap opengetrokken en wat rook aangetroffen…meteen de accupool maar ff losgetrokken voor de zekerheid en gekeken….zie ik dat de achterkant van de motor zeiknat is geworden…hee? niet de kop?? nee…de onderste slang is losgeschoten van het beruchte kachelaansluitstuk.
de onderste slang is dus gebroken…HEEEEELP
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
als ej de andere slang ook losmaakt, kan je ze door verbinden met een buisje. je hebt dan geen verwarming, maar je kunt wel rijden! Op naar je geliefde Dealer!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Precies…straks effe kijken voor een pijpie…
OEF…dat is alvast gelukt.
Vervelend voor je rene, maar laten we eerlijk zijn, het is toch niet normaal meer hoe vaak je op verschillende fora leest dat deze slangen of erger nog je verwarming stuk gaan in een Xantia.
Hadden ze daar nou niks beters op kunnen verzinnen?
Gelukkig is het bij jou alleen de slang (alhoewel die ook meer dan genoeg kost, ik meen rond de 170 euro?) en niet de kachel….zoals bij mij
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Morgen met dfe Fiat…pijpie regelen en maandag of dinsdag weer vullen..dan weer verder kijken.
Stuiter stuiter stuiter….das ook niks!
René van Maren schreef:Stuiter stuiter stuiter….das ook niks!
Niet huilen….ik doe morgen wel een boodschap voor je
Een koppelstuk is ook al geregeld, van een sloper
Dus dat gaat goed!
Kijk maar even op het parallelle universum
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Balen Succes!
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
thx, maar de motor liep nog goed zonder vloeistof….pingelde in de straat een beetje….gisteren starte die weer normaal.
Komt goed met je Xantia, die van mij is morgen gefixt
Slecht weekend, 2 Xantia’s met pech in het Noorden
Ik ga zo met mijn hobbybob lampje de boel aan elkaar knopen en dan hopen dat alles nog dicht is..