














Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
ach oude auto’s rijden is een dure hobby en als je iets kan besparen op brandstof kosten is dat mooi mee genomen toch, maakt het iets betaalbaarder.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ronvanzon schreef:De mijne rijd (op een goede dag) 1:7 op gas.
Ron
Dan is een Diesel CX dus goedkoper. Diesel kost rond de 1,30-1,35 en LPG zit toch snel op 65-70 cent. En een diesel loopt zeker 1 op 15.. en geen installatie die extra onderhoud vraagt..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
mbender schreef:ach oude auto’s rijden is een dure hobby en als je iets kan besparen op brandstof kosten is dat mooi mee genomen toch, maakt het iets betaalbaarder.
(relatief) nieuwe auto’s rijden is ook niet goedkoop, hoor…
En ik berust ook in de gedachte dat het afdanken van een auto (en het kopen van een nieuwe) zeer milieubelastend is, gezien de carbon footprint van iedere geproduceerde auto.
Nog meer redenen om een klassieker (of “oude auto”) te rijden?
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
waterman schreef:ronvanzon schreef:De mijne rijd (op een goede dag) 1:7 op gas.
Ron
Dan is een Diesel CX dus goedkoper. Diesel kost rond de 1,30-1,35 en LPG zit toch snel op 65-70 cent. En een diesel loopt zeker 1 op 15.. en geen installatie die extra onderhoud vraagt..
Mja, en meer bagageruimte en minder gewicht (vanwege 100 liter tank). Maar wel vlotter in het verkeer, en aangezien tijd geld is…
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Naja, een 2.0 op LPG of een turbodiesel… Geef mij die laatste maar (sorry, heb ik al…). Gaat als de brandweer (uit 1984)
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
je kunt geen appels met peren vergelijken natuurlijk.
Wolfman gaat er blij mee worden lpg diesel of wat dan ook het gaat om het jasje
het is wel een mooie vroege serie 1 smalspoor 24400 pallas
Citroen c32 Hilton XLS












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Franq schreef:Naja, een 2.0 op LPG of een turbodiesel… Geef mij die laatste maar (sorry, heb ik al…). Gaat als de brandweer (uit 1984)
We hebben het hier toch over een 2400?
Ik denk dat een 2400 sneller is al een TRD Turbo 1. Ik heb nog nooit in een 2400 gereden, maar van een Turbo 1 was ik niet echt onder de indruk





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
2400 op benzine wil best wel hoor, op lpg is het wat gezapiger tenminste mijn ervaring.
Citroen c32 Hilton XLS





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
geoarthc35 schreef:het is wel een mooie vroege serie 1 smalspoor 24400 pallas
WOW! 24400?
Maar zonder gekheid op een stokje, dan is het een tweelingbroer (of -zus) van de mijne. Tenminste, als het een origineel nederlandse is…
Gr Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Het is een ingevoerde
Alle 2400 brun scarabee Pallas modeljaar 77 komen uit dezelfde serie
de oplage was 1250 stuks, het waren de eerste 2400 Pallas die in productie kwamen
de eigenaar (Raymond) http://www.gg-autoservice.nl/ uit Heinkenszand heeft er ook 1, bel hem maar eens hij kan je er alles over vertellen.
edit ik heb even bij rdw gekeken jouw CX is met grote zekerheid ook eentje uit deze serie
Citroen c32 Hilton XLS
In eerste instantie zocht ik ook een diesel. Gewoon omdat ik diesels altijd fijn vind rijden met lekker veel koppel.
Maar degene die ik op het oog had werd het niet. En ondertussen een pb gekregen van George dat hij zijn CX misschien weg wilde doen.
En van het een kwam het ander. Onderandere door lovende woorden van een paar forum bewoners hier over de CX van George en het feit dat ik de history een beetje na kon gaan via dit forum besloten om bij George te gaan kijken.
Van CX’en weet ik nog niet veel en wist niet eens het verschil tussen serie 1 en serie 2 maar ik wist wel wat ik zocht.
Chromen bumpers en het oude dashbord. Dat het uiteindelijk een vroege serie 1 geworden is uit 1976 is dus min of meer toeval.
Nog een paar weekjes geduld en ik kan gaan zweven….heb er heel veel zin in!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






























Totaal aantal Berichten: 11797
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Er wordt inmiddels driftig aan gewerkt heb ik de indruk… Zodoende wordt de Smurf thans na rijp beraad ingezet om soortgenoten te redden. ‘t Komt vast goed met deze CX!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
ronvanzon schreef:mbender schreef:ach oude auto’s rijden is een dure hobby en als je iets kan besparen op brandstof kosten is dat mooi mee genomen toch, maakt het iets betaalbaarder.
(relatief) nieuwe auto’s rijden is ook niet goedkoop, hoor…
En ik berust ook in de gedachte dat het afdanken van een auto (en het kopen van een nieuwe) zeer milieubelastend is, gezien de carbon footprint van iedere geproduceerde auto.
Nog meer redenen om een klassieker (of “oude auto”) te rijden?
Ron
helemaal mee eens en gebruik deze beredenering ook altijd als iemand iets over uitstoot, vervuilende auto heeft
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Penny Lane schreef:Er wordt inmiddels driftig aan gewerkt heb ik de indruk… Zodoende wordt de Smurf thans na rijp beraad ingezet om soortgenoten te redden. ‘t Komt vast goed met deze CX!
Derk
De smurf??
Toch niet klungel he?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






























Totaal aantal Berichten: 11797
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het leek gisteren meer op Handige Smurf. Zelfs het eruit lepelen van het contactslot was in een vloek & een zucht geschied, zonder dat de haakse slijper erbij hoefde. Als het erin lepelen in de Mestkever net zo goed gaat, start ze waarschijnlijk nu alweer met de sleutel
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!