Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Eric Vertogen schreef:Wil je echt fatsoenlijk geluid met het nodige volume, dan zul je met eindversterkers moeten gaan werken. Iedere autoradio gaat hard vervormen.
Ah Eric, jij bent dus zo’n Ice-fanaat!
Kijk, als je je luidsprekers en je normale radio goed op elkaar af stemt, dan is het heel goed mogelijk om gied geluid te krijgen. Kwaliteit is niet afhankelijk van vermogen, maar afhankelijk van kwalitatief goede componenten die op de juiste wijze zijn samengesteld.
Maar goed, als fatsoenlijk geluid gelijk staat aan kei hard, tja…. Daarbij komt natuurlijk dat een auto natuurlijk een accoustiek van een badkuio heeft, dus “huiskamerkwaliteit” moet je niet verwachten. Om dit te compenseren ben je al snel geneigt om er verhoudingsgewijs veel te veel laag en hoog in te gooien, dan stampt het lekker.
Ach, het is net wat je wil. Ik heb in mij GS ouderwetse Phillips opbouw speakers zitten. En hoewel ik vele dure apparatuur heb gehad in mijn vorige wagens, deze speakers klinken het meest natuurgetrouw met een juiste hoog-midden-laag verhouding.
Ik moet er wel bij vertellen dat deze speakers de duursten waren uit het Phillips assortiment in 1980.
bibberlam schreef:ow… dat is dan een serieus probleem.
het kan dus niet zijn dat er gewoon teveel signaal naar de tweeters gestuurd wordt? eigenlijk moet er een kabel vanaf de 165mm speaker naar de tweeter lopen, zo staat het op de doos.
De situatie nu is dat de kabel vertrekt van de radio, gesplitst wordt naar de deur en het dashboard… kan het daar niet aan liggen?
ik denk dat je hier gelijk in hebt
want normaal zit er tussen een tweeter een filter die alleen de hoge tonen eruit haalt
dus probeer eerst eens een los kabeltje zoals het op de doos staat en dan zal hij wel goed klinken
groetjes fraaske
patje74 schreef:Eric Vertogen schreef:Wil je echt fatsoenlijk geluid met het nodige volume, dan zul je met eindversterkers moeten gaan werken. Iedere autoradio gaat hard vervormen.
Ah Eric, jij bent dus zo’n Ice-fanaat!
Nee, ik ben geen Ice-fanaat, echter de originele poster had het over hard zetten van de radio en dan gaat iedere autoradio vervormen. Het kopen van een andere autoradio, zoals de originele poster aangaf, is dan geen oplossing.