de C5 heeft dus een gescheiden rem-systeem..
maar ik zet hem in de Hoogste stand, trap de rem in zet hem in zijn laagste stand, gaat langzaam aan de voor kant omlaag, aan de achterkant niet( of bijna niet). waneer de motor uit is zakt de voorant naar beneden en de achter kant niet. maar hij zakt wel (behoorlijk snel) als de rem los word gelaten.
nu is mijn vraag gewoon uit intresse, maar hoe zit het nou zijn de achterwielen wel gekoppeld aan het systeem of zo? (het gaat overigs over een Breakm (1.8 16v) met Hydractive III, dus niet III+)
of is het iets anders
Pjotr.

Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
doordat de voorwielophanging anders geconstrueerd is zakt hij voor wel en achter niet .
de veerpoot voor zit rechtboven het wiel dus als de auto zakt hoeft het wiel niet te verdraaien.
achter verdraait het wiel wel door de constructie van de draagarm (het wiel moet dus achteruit.
de wielbasis wordt dus langer als je de auto van de hoogste naar de laagste stand laat zakken.
omdat je je voet op de rem houdt kan dit dus niet en zal hij alleen voorzakken.
maar waarom doe je dit???
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
het was gewoon toeval toen ik er achter kwam, ik doe het ook niet vaak hoor. hij stond in de hoogste en ik zetten hem in de laagste stand met de rem ingetrapt en toen viel me dit op.