13 van de 40
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
‘85 serie 1 Gti turbo restauratie - project naw in verkoop, interessepeiling?
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 januari 2012 02:45 PM
  [ # 181 ]
PHoskam schreef:

heb ze inmiddels bij jochen besteld.

Jochen is van CX basis?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 04 januari 2012 03:27 PM
  [ # 182 ]

Jup, alleen is CX-Basis nog 5 dagen dicht, dus das wel wat minder.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 januari 2012 03:44 PM
  [ # 183 ]
F.SvM schreef:

Jochen is van CX basis?

ja.
Jochen, achternaam is Heusel

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 06 januari 2012 10:31 AM
  [ # 184 ]

jochen heusel is inderdaad de man achter cx basis.

gisteren weer druk geweest met de a stijl, moelijke klus om iets te maken als het voorbeeld totaal weggerot is.

iemand een bruikbare a stijl uit een sloper liggen ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 januari 2012 10:35 AM
  [ # 185 ]

Nelis heeft er nog 1

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 10 januari 2012 12:12 AM
  [ # 186 ]

Heb al geprobeerd niels te pakken te krijgen VIA zijn topic en per pb, maar nogvgeen reactie terug.

Vanavond weer met de stijl aan het puzzelen geweest, heb nu el een idee en beeld Vwb hoe ik het kan en wil doen, en ook op zo’n manier dat uiteindelijk het portier en scherm ook daadwerkelijk op de juiste manier passen, vooral veel passen en meten tussendoor.


Hoe kan ik het beste de stijl behandelen ?

De verstevigingsplaat las je als laatste weer erop, dus hierachter en binnen in de stijl brand je weer verf weg, wat is de remedie ?

Als het laswerk klaar is alles gronden en goed waterdicht afkitten van buiten en de stijl binnenin vet in de antiroest spuiten was mijn idee, veel meer kun je toch niet doen ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 januari 2012 01:31 AM
  [ # 187 ]

Dit is voor mij ook nog een raadsel hoe ik dit het beste kan doen.
Ik heb alles wel goed in de primer gezet,maar net wat je zegt met lassen brand het op die punten weer weg.
Afkitten rondom zou ik niet doen.
Want er komt altijd vocht tussen,en kan helemaal niet meer weg.
Ik denk dat ik alle naadjes en gaatjes tijdelijk dicht plak,alleen de bovenkant niet,en dan vol laat lopen met ML
Een andere oplossing heb ik ook nog niet.

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 januari 2012 01:33 AM
  [ # 188 ]

Wou je die verstevegings plaat nu nog?
Ga zaterdag of zondag de (21 of 22 ) januarie richting jou,
Dus zeg het maar.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 10 januari 2012 01:52 PM
  [ # 189 ]
PHoskam schreef:

De verstevigingsplaat las je als laatste weer erop, dus hierachter en binnen in de stijl brand je weer verf weg, wat is de remedie ?

De oplossing is: Inox-spray. Het te lassen deel geheel hiermee inspuiten en even laten opdrogen. Daarna kun je er gewoon mee/over/doorheen lassen, wat je wilt.
Niet te verwarren met zink-spray trouwens!

Ik bedoel dit:

(merk maakt niet uit, als het maar INOX-spray is)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 10 januari 2012 03:30 PM
  [ # 190 ]

Eh, en dat houd de warmte tegen of zo? Of is het een soort laklaag die net zo goed beschermd, en hittebestendig is?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 10 januari 2012 03:44 PM
  [ # 191 ]

ff gegoogled, inox spray is een hoogwaardige soort zinkspray, van de week eerst eens even halen.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Gepost: 10 januari 2012 04:06 PM
  [ # 192 ]
ronvanzon schreef:

Of is het een soort laklaag die net zo goed beschermd, en hittebestendig is?

Dat dus.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 januari 2012 07:00 PM
  [ # 193 ]
La Léo schreef:
PHoskam schreef:

De verstevigingsplaat las je als laatste weer erop, dus hierachter en binnen in de stijl brand je weer verf weg, wat is de remedie ?

De oplossing is: Inox-spray. Het te lassen deel geheel hiermee inspuiten en even laten opdrogen. Daarna kun je er gewoon mee/over/doorheen lassen, wat je wilt.
Niet te verwarren met zink-spray trouwens!

Ik bedoel dit:

(merk maakt niet uit, als het maar INOX-spray is)

En ook weer bedankt.een zeer goede tip banana

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 januari 2012 08:50 PM
  [ # 194 ]
PHoskam schreef:

ff gegoogled, inox spray is een hoogwaardige soort zinkspray, van de week eerst eens even halen.

Wat houd dat in?
Hoger zink gehalte?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 januari 2012 08:51 PM
  [ # 195 ]

ik heb ervaring met dat spul en echt roestbestendig is het ook niet. Toch maar goed behandelen met een vettige substantie na dat je laswerk klaar is.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
13 van de 40
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook