Ik ben in het bezit van een Berlingo XTR, sinds enige tijd hoor ik een irritante rammel an de schuifdeur li-achter. Bij de dealer geweest, deze heeft alles goed in het vet gezet en gecontroleerd of alles vast zat. Probleem is niet opgelost, zijn er meer XTR rijders die dit probllem hebben en een oplossing weten?
Is het niet de plastic van het gorgijntje dat rammelt? Daar heeft die van mij soms last van. Als je het gordijntje eens op en af doet dan is dit meestal opgelost…
Citroën Berlingo XTR Citroën C3 Exclusive
-wit -bordeaux
-modulariteitspack -panoramisch schuifdak
-zichtbaarheidspack -parkeersensoren
-detectiepack
-afneembare trekhaak
Bij ons rammell(d)en de deuren op de deurpennen die in een kunststof gat vallen aan de voorzijde. Als je de voordeur open doet zie je ruimte tussen deze pen en het kunststof. Bij het rijden beweegt de deur en stoot in het gat tegen het kunststof en dus naar de stijl. “klok klok” geluid. De pen anders afstellen kan niet, de deur is bij ons wel goed betreft de de buitencontouren en sluit ook goed. Als je de pen lost en vastzet of omdraait dan blijkt dat deze na het regelmatig dicht drukken op het dunne plaatmateriaal vanzelf weer met ruimte gaat zitten in de boring. De pen iets buigen op het plaatmateriaal werkt ook alleen maar voor een korte termijn. Tot nu toe heb ik als enigste oplossing een oring rubber welke over de pen past en klemt en de ruimte tussen deur en stijl opvangt. Hierdoor rammelt de deur niet in het gat.
Hallo, ik heb hetzelfde probleem in mijn nieuwe Berlingo van december 2011. Een klapperend geluid aan de schuifdeur links. Ik heb de indruk dat het het plastic is aan de binnenkant, want dat rammelt als je erop klopt en aan de rechterkant is dat niet het geval.
Iemand een oplossing?
Zou het niet de stroomvoorziening kunnen zijn aan de onderkant van de schuifdeur?
Waarom altijd de linkerkant? Omdat de chauffeur aan de linkerkant zit?
Totaal aantal Berichten: 106
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
is niet altijd de linkerkant,bij mijn multispace 2009 rammelt de rechter schuifdeur,
hoe minder mazout in de tank hoe meer gerammel
cisds schreef:
hoe minder mazout in de tank hoe meer gerammel
Uitgehongerde mazoutbeestjes?
Sorry, kon het echt niet laten
Op de engelse site denken ze ook dat het het rolgordijntje is.
Totaal aantal Berichten: 106
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
er zijn geen rolgordijntjes aanwezig,gewoon slechte constructie