Hmmm, ik had eigenlijk verwacht dat de sfeerverlichting in de DS3 wat vaker zou branden. Bijvoorbeeld als de auto stopt of als je een deur open doet. In de C5 baadde je dan altijd in een aangename zee van licht, de DS3 is in vergelijking stikdonker.
Doet de sfeerverlichting het echt alleen maar als je de lichtschakelaar op “parkeerverlichting” (i.p.v. de oh zo handige “auto”) zet?
Bij mij doet hij het alleen als het dimlicht aanstaat.
In de stand “auto” dus ook alleen als deze de verlichting inschakeld.
Als alleen de LED’s branden doet de binnenverlichting het niet!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Aaah! Ik ben erachter na een tijdje puzzelen!
De optie “Voertuig > Sfeerverlichting cockpit > Dagrijverlichting” gaat over de LEDs aan de voorkant. Als je die uit zet, gaan twee suffe stadslichten branden in plaats van de LEDs. Je deactiveert je LEDs er dus mee.
Verder branden LEDs branden alleen in de stand “0” of “auto” (mits het buiten licht genoeg is).
Dat heeft twee zij-effecten: je achterlichten gaan uit en je cockpitverlichting (op de snelheidsmeters na) gaan uit. Op zich logisch; stand “0” zet de verlichting uit.
Mensen die vinden dat de DS3 in de “auto” stand iets te vroeg overschakelt op de gewone (niet LED) verlichting en nog iets langer met LEDs zouden willen rijden, kunnen dus de LEDs aan forceren door de stand “0” te gebruiken.
Let wel op: je voorliggers zien je nu wel duidelijk, maar je achterliggers niet want je achterlichten zijn uit. En knopjes vinden wordt lastiger zonder interieurverlichting.
Vergeet dus niet tijdig weer naar “auto” over te schakelen zodat de normale verlichting weer brandt en iedereen je ziet.
Duidelijk antwoord, ik zou inderdaad willen dat het zo zou werken. Helemaal goed dus
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 242
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Doen de LED’s het ook, wanneer het donker is en je hem in stand 0 hebt staan?
Dus voor de show, als je hem op de oprit hebt staan en het aan mensen wilt laten zien? Of doen de LED’s het echt alleen als het licht (overdag) is.
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
De LED’s werken gewoon als het donker is.
Als de leds het doen als hij op je oprit staat, denk ik niet dat je lang van je DS3 zult genieten…
De sleutel zit dan namelijk in het contact.
Zodra je de sleutel eruit haalt dooft automatisch alle verlichting.
Het zou wel leuk zijn als je de leds als follow-me-home kunt gebruiken.
De LED dagrij verlichting werkt alleen als de motor draait (of uit staat middels de start-stop)
Om wat langer door te rijden met de LEDs op de 0 stand heb ik door de garage de stadslichten laten activeren samen met de LED dagrij lampen, hierdoor heb ik ook altijd achter verlichting.