Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Goed bezig zeg. Leuk dat er een origineel Nederlandse GS op de weg blijft!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
De GS is weer rijdend op straat geweest! Het was alleen om hem even om te draaien, zodat ik nu aan de voorkant de zaak af kan maken, maar toch, wel weer op eigen kracht.
En wat belangrijker is: alle vervangen leidingen doen wat ze moeten doen. Alles kwam netjes omhoog enzo. Toch leuk als je alles tot en met de veercilinders en hoogteregelaar uit elkaar hebt gehad, alle leidingen vervangen etc.
Heeft iemand nog tips voor het ontluchten van de achterremmen? De beschrijving in de vraagbaak is nogal gecompliceerd. Moet het op die manier , of kan het ook anders?
Nu de neus weer opbouwen en dan kunnen we weer rijden en op naar de APK.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooi! succes met de laatste loodjes.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Mooi werk!
Melchior schreef:...tips voor het ontluchten van de achterremmen?
Ik heb de boeken even niet bij de hand, maar het belangrijkste is dat je de hoogteregelaar van de achteras fopt dat er veel druk op de achterwielen staat zodat er oliedruk naar de remmen gaat, kwestie van klepje uit de kofferbak schroeven en er een wig tussen klemmen.
Mijn GS is ook van ‘79, je hebt dan waarschijnlijk ook de ingewikkeldste variant van het hydraulisch systeem, maar dat is vooral van belang bij het drukloos maken geloof ik.
Ik ben morgenavond bij het boek in de buurt, maar ben bang dat er dan al betere tips zijn binnengekomen
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Ah, dat foppen van die regelaar makes sense to me.
In de handleiding beschrijven ze wel de achtereenvolgende handelingen, maar ze zeggen niet waarom. Nu snap ik het al beter, maar ik houd me aanbevolen voor nadere aanwijzingen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
14 Januari zou je in theorie moeten kunnen halen…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Laatste loodjes: verlichting controleren etc. Alles klaar om weer de weg op te gaan. Dan starten en ineens begint de startmotor zwaar te draaien. Ik kijk onder de geopende motorkap en zie dikke rook van de bobine komen. Terwijl ik om de auto loop zie ik dat de hele kabelboom begint te roken. Ik kijk zo op een bundel roodgloeiende draden! Snel op zoek naar een sleuteltje 10. Natuurlijk ineens nergens te vinden (ik moet er wel 5 hebben). Uiteindelijk wel en toen de accupolen eraf. Dat was de oplossing om het wegsmelten van de kabelboom te stoppen.
Nu: alles aan elkaar gesmolten. De garage staat te luchten (stond helemaal vol rook!) en ik zit bij te komen. Intussen gaat de rookmelder iederen 5 minuten af. Die doet het tenminste.
In elk geval ga ik nu de APK-datum niet halen. Dat is balen…..
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
wat sneu
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Oef, dat heb ik ook wel eens meegemaakt met een snoek, zijn best enge momenten.
Zeker als de auto in de garage staat…
Succes met herstellen!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ai, waar is het verkeerd gegaan?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Om geen rookvergiftiging op te lopen heb ik de deuren tegen elkaar open gezet en ben ik weggelopen. Wel twee keer gekeken of het goed ging intussen. Ik zal vanavond als de kust weer veilig is, op onderzoek uitgaan. Maar wat ik zo snel zag, denk ik dat het de metalen beugel was die op het blok zit om de bougiekabels te geleiden om het blok heen. Ik denk dat die in contact is gekomen met de bobineaansluiting.
Ik zal fotootjes maken ter lering en vermaak.
O ja, in Berlikum is ie dus niet te zien. Had het bijna gehaald…..
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
ah man, dit is ontzettend waardeloos zeg. Maar gelukkig is de auto niet afgefikt.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat is echt geen feest om zoiets mee te maken. Zet je nu ook een kill switch op je lijstje als je de boel weer in orde gaat maken ?
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wat balen zeg! Het is zo’n leuk GS’je
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Zover was ik gekomen:
Zo ziet de kabelboom er nu uit:
Hier ging het mis volgens mij:
Alle foto’s staan hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=3SAB4SDA
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’