Hi,
Sinds een paar maanden zijn wij rond aan het kijken naar een nieuwe auto. De C5 break is een serieuze kandidaat. Maar in korte tijd is deze auto ineens snel duurder aan het worden.
In oktober gingen de prijzen met 360 Euro omhoog. In november nog eens met 400 Euro.
In oktober kon je nog zeggen dat er een stevige korting aktie tegenover stond. 3000 Euro korting op elke uitvoering Maar in november is die aktie gedevalueerd naar 2000 Euro
Dat is ineens 1400 Euro meer betalen van de ene op de andere dag, zonder vooraankondiging.
Normaal verwacht je dat merken gaan stunten naar het eind van het jaar.
Waar is Citroen helemaal mee bezig ?
Ja da’s waar.
Maar wat moeten al die dealers de komende 2 maanden in die lege showrooms doen ?
Re: C5
M&M schreef:
€ 760,- prijsstijging is naar mijn idee niet echt schokkend
Op zich niet echt schokkend. Maar wel als je alles denkt te hebben afgesproken en, oh ja, er komt ook nog € 400,- bij, en oh ja, de korting is vanaf vandaag ook € 1.000,- minder.
Wat ik jammer vind is de manier waarop Citroen dit aanpakt. Nu kan je het alleen achteraf ontdekken, als een onaangename verrassing. terwijl je het ook als een verkoopbevorderend instrument in zou kunnen zetten. Ik bedoel maar, laat die verhoging in januari ingaan tegelijk met het verlagen van de kortingsactie en adverteer dat nu alvast. Dan kan het mensen over de streep trekken. Zo van, laten we het nu maar doen want straks scheelt het 1400 Euro. Het maakt ook het onderhandelen van de dealer wat makkelijker omdat kopers toch in hun achterhoofd hebben dat nu kopen eigenlijk een voordeel van € 1.400,- is. En het kan de verkopen in de toch altijd moeilijke decembermaand dan nog omhoog stuwen.
Maar goed. Citroen kiest hier allemaal niet voor, en roeit nu een beetje tegen de stroom in. Ford bijvoorbeeld heeft de prijzen van de Mondeo juist verlaagd. Staat de C5 zo goed in de markt dan ? Ik dacht eigenlijk van niet.
Maar afijn, het is allemaal goed gekomen. Koop toch gesloten tegen de oktober condities. Wachten tot januari. Dan, C5 Break


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb je je dealer al vertelt dat je niet van plan bent een C5 te kopen nu de aktie’s afgelopen zijn?
Vergeet niet, dealers zijn ook handelaren, maar dan in pak… Wellicht valt er toch wel een leuke deal uit te slepen als je gaat praten.
Wellicht is het zelf een idee om je C5 niet bij een dealer te kopen, maar bij een specialist. Er zijn er genoeg waar je gewoon nieuwe Citroëns kan kopen. (geen ervaring mee trouwens, ik maal maar wat)
Re: C5
M&M schreef:PatH schreef:Staat de C5 zo goed in de markt dan ? Ik dacht eigenlijk van niet.
Ik zie ze anders zeer regelmatig voorbij komen , met name de Break
Ja, ik zie ze ook heel vaak. Ik let er zeker meer op nu.
Maar het is internetwijsheid dat de C5 het niet goed doet. Heb ergens gelezen dat de opvolger een jaar eerder komt dan aanvankelijk gepland. 2007 in plaats van 2008.
In dat licht gezien lijkt het me de auto geen goed doen door’m elke maand een beetje duurder te maken.
Overigens, M&M, het valt me nu pas op. Je rijdt een 2.2 diesel exclusive, in break. Mooie auto man.
Even helemaal off topic dan. We wilden gaan voor de 2.0 diesel met automaat. Omdat dat zo’n mooie caravantrekmotor is. Die motor wordt niet meer geleverd en is opgevolgd door de 2.2. Maar, de 2.2 mag maar 1300kg trekken
Dus helaas niet dieselen, slechts de 2 liter benzine genomen (3.0 V6 werd iets te gortig, die mag wel 1600 kg trekken ).
Re: C5
M&M schreef:De 2.2 HDi -16v is nu weer opgevolgd door een 2.0 HDi-16v met bijna dezelfde aantal PK’s ( 138 ipv 136 )
Ja, dat vertelde de dealer. Heeft nu ook de 6-traps automaat. Maar ook deze motor (met de automaat) mag maar 1300 kg trekken.
M&M schreef:
Suc6 met de beslissing
...
Of heb je al besloten
Ja, de knoop is doorgehakt (zoals een paar berichtjes terug al geschreven).
De C5 Break 2.0 automaat exclusive. Komt in januari.
(als’tie voordien niet afbrand. Beetje rare toestand nu in Frankrijk).
M&M schreef:
Nog voor leuke extra optie’s gekozen , ondanks de Exclusive uitvoering ??
Jawel,
een trekhaak
Nee hij is wel af zo.
Hoef geen schuifdak. Geef niet echt om leer. Beetje koud ‘s winters. Oké stoelverwarming. Maar niet voor die arme kindertjes achter. Navi hoeft ook niet.
Wat wel leuk zou zijn, maar niet leverbaar is;
Privacy glass, instapverlichting (voordat de deur open gaat, in de onderkant van de spiegels), elektrische voorruitverwarming, verwarmde ruitensproeiers.
Maar afgezien dan van deze kleinigheidjes heeft de exclusive voldoende speeltjes aan boord.
M&M schreef:
Da’s waar
... goede keuze , welke kleur ?
Gris Icelande.
En nu maar wachten.
ik ben het even kwijt, 2.2 diesel met automaat 1300kg
2.0 benzine met automaat 1500kg trekken?
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Ja klinkt raar. Gekker nog, de vorige 2.0 diesel met automaat kon wel 1500 kg trekken (de phase I).
Theorie daar over, weet het niet zeker; Slip in de automaat bij deze hoge koppels geeft te veel warmte zonder een oliekoeler. In plaats van een oliekoeler monteren dan maar het trekgewicht omlaag.
De prijslijst december is uit, en…
De C5 Break is weer 400 Euro duurder geworden.
(benzineversies, de diesels maar 200 Euro)
Dat is al de derde prijsverhoging in 4 maanden tijd !
Nou ja, misschien is het goed voor de inruil straks.
De C4 is per november ook 300 euries duurder geworden.
Volgens mijn dealer kwam de prijsverhoging van november niet van Citroen!
De mannetjes in Den Haag hebben de BPM regeling aangepast. De dealer krijgt dus per november niets meer, alle extra centen gaan naar Den Haag
C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG