Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
waterman schreef:Als het is wat ik denk dat het is heb je wel lef hé... om zo’n risico te nemen in Holland….
Holland?? België
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, maar ik dacht even dat je de wagen met een belgische plaat van een andere wagen had opgehaald in NL. Vandaar. Maar ook in BE kan je toch niet meer zomaar een plaat op je kar schroeven hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
euh… wel het kan wel zomaar… als je geen gele of blauwe strepen tegenkomt…
nuja, je hebt wel gelijk hoor, maar ik heb ooit eens mijn toen nog niet ingeschreven CX gewassen voor ons huis, zonder platen aan dus, 15 minuten later… je raad het al… (de overbuurman )
dus die platen van CX erop, en ondertussen eens rond de kerktoren gereden, en dan weer binnen. En dan zo snel mogelijk (na lekzak ed) naar de garage voor de keuringen. dan zal ik ook op mijn gemak zijn.
maar zie je wel dat je het wist
hallo, mag je naar de keuring met een plaat op uw naam ,of moet dit gebeuren met een garageplaat (Z plaat)
groeten
boulanger schreef:hallo, mag je naar de keuring met een plaat op uw naam ,of moet dit gebeuren met een garageplaat (Z plaat)
groeten
Hoi,
Je mag in Belgie enkel met een plaat naar de keuring die op het inschrijvingsbewijs staat of met een Z-plaat.
Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
demuywo schreef:euh… wel het kan wel zomaar… als je geen gele of blauwe strepen tegenkomt…
nuja, je hebt wel gelijk hoor, maar ik heb ooit eens mijn toen nog niet ingeschreven CX gewassen voor ons huis, zonder platen aan dus, 15 minuten later… je raad het al… (de overbuurman )
dus die platen van CX erop, en ondertussen eens rond de kerktoren gereden, en dan weer binnen. En dan zo snel mogelijk (na lekzak ed) naar de garage voor de keuringen. dan zal ik ook op mijn gemak zijn.
maar zie je wel dat je het wist
Als je je wagen inschrijft in ons belgisch pottenstampers autoclub van de overheid, krijg je nu zo’n lekkere mega super lelijke nieuwe plaat
Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Mr. Smith schreef:boulanger schreef:hallo, mag je naar de keuring met een plaat op uw naam ,of moet dit gebeuren met een garageplaat (Z plaat)
groeten
Hoi,
Je mag in Belgie enkel met een plaat naar de keuring die op het inschrijvingsbewijs staat of met een Z-plaat.
Smith
1 uitzondering, voor een inschrijving onder een O-plaat, mag je wel met een andere plaat op jouw naam naar de keuring. (heb ik gedaan voor mijn vorige DS)
Keuring voor dagelijks gebruik is met Z, ZZ, of de huidige plaat van de wagen. (dus niet met een plaat die op jou naam staat)
(begin er zo nagenoeg expert in te komen )
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mr. Smith schreef:Als je je wagen inschrijft in ons belgisch pottenstampers autoclub van de overheid, krijg je nu zo’n lekkere mega super lelijke nieuwe plaat
Ik hoor half België steen en been klagen over die nieuwe plaat, maar wij hier in NL zien het probleem niet: eindelijk zijn die Belgische platen ook goed leesbaar en niet meer van 300 gaten voorzien, bijgewerkt met verf, viltstift of nagellak. Daarbij zijn ze nu ook goed herkenbaar voor onze traject-controlecamera’s zodat jullie eindelijk de bij ons gemaakte bekeurin thuiskrijgen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik krijg al jaren alle Hollandese boetes thuis met “oude” ” nummerplaten
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De camera’s op de trajectcontroles hadden vaak moeite met de Belgische platen. Het formaat van die dingen moest ook worden aangepast ivm EU-voorschriften trouwens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik heb alleszins geen problemen met de nieuwe plaat, zolangs ze tussen de achterlichten past ist goed voor mij
zo, en nu eens beginnen met die lekzak ed te demonteren.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
drukstang is verwijderd, oude lekzak en kogelhoesje eraf. Ik heb ook even de kop van de drukstang (waar de kogel dus komt tegen te liggen) gekuist, en daar zit een soort groef in, ofwel hoort het zo, ofwel uitgesleten (vandaar mijn gekraak bij opstijgen?) zie foto hieronder. Op het andere uiteinde zit dan dat ronde schijfje, dat wel nog rond is, maar niet meer in 1 vlak, het is precies een beetje getorst? (we spreken over +/- 1 a 2mm) rechten, of kan dat geen kwaad?
demuywo schreef:Mr. Smith schreef:boulanger schreef:hallo, mag je naar de keuring met een plaat op uw naam ,of moet dit gebeuren met een garageplaat (Z plaat)
groeten
Hoi,
Je mag in Belgie enkel met een plaat naar de keuring die op het inschrijvingsbewijs staat of met een Z-plaat.
Smith
1 uitzondering, voor een inschrijving onder een O-plaat, mag je wel met een andere plaat op jouw naam naar de keuring. (heb ik gedaan voor mijn vorige DS)
Keuring voor dagelijks gebruik is met Z, ZZ, of de huidige plaat van de wagen. (dus niet met een plaat die op jou naam staat)(begin er zo nagenoeg expert in te komen )
Oh ja daar heb je gelijk in. Alleen is een O plaat niet lelijker dan een gewoon plaat, het is géén echte plaat ; je moet afstand doen dat je je wagen niet als normaal gebruik op de weg mag zetten.
Je downgrade de auto min of meer..
Voor de rijtaks moet je het niet doen, het is 34euro voor ALLE voertuigen ouder dan 25jaar.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
demuywo schreef:drukstang is verwijderd, oude lekzak en kogelhoesje eraf. Ik heb ook even de kop van de drukstang (waar de kogel dus komt tegen te liggen) gekuist, en daar zit een soort groef in, ofwel hoort het zo, ofwel uitgesleten (vandaar mijn gekraak bij opstijgen?) zie foto hieronder. Op het andere uiteinde zit dan dat ronde schijfje, dat wel nog rond is, maar niet meer in 1 vlak, het is precies een beetje getorst? (we spreken over +/- 1 a 2mm) rechten, of kan dat geen kwaad?
En dat kommetje moet je dus helemaal glad slijpen. zo, dat er geen randje meer voelbaar is. Dan is je knak verleden tijd.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman schreef:Mr. Smith schreef:Als je je wagen inschrijft in ons belgisch pottenstampers autoclub van de overheid, krijg je nu zo’n lekkere mega super lelijke nieuwe plaat
Ik hoor half België steen en been klagen over die nieuwe plaat, maar wij hier in NL zien het probleem niet: eindelijk zijn die Belgische platen ook goed leesbaar en niet meer van 300 gaten voorzien, bijgewerkt met verf, viltstift of nagellak. Daarbij zijn ze nu ook goed herkenbaar voor onze traject-controlecamera’s zodat jullie eindelijk de bij ons gemaakte bekeurin thuiskrijgen
zolang de plaat van de eigenaar is ( en niet van de auto), zullen de 300gaten op termijn lekker terugkomen.
En de helft klaagt omdat er geen enkel ander land als den belgique heeft geklungeld met nummerplaten :
- eerst verplichting met de voorste reflecterende plaat
- omschakelen van traditionele plaat naar 3cijfers + 3letters combinatie ( ipv direct naar europese plaat te gaan )
- verplichting naar een europese plaat met robijn rode 7 karakters met wit achtergrond.
De beste combinatie is een plaat met zwarte letters op een witte of gele achtergrond.
Zoals vele andere europese landen trouwens.
Maar ik blijf lekker met mijn oude plaat rondtoeren, er is geen einddatum voorzien.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige