Ik heb twee jaar geleden een bx trd turbo gekocht, van de 1e eigenaar overgenomen. Complete onderhouds historie erbij, en een lage km stand (toen 136 dkm)
Inmiddels staat er 194 dkm op, maar ik heb de bx helemaal top bijgehouden. Alle bonnen bewaard en ook veeeel aan vervangen afgelopen twee jaar.
Nu zie ik op Marktplaats dat wegenbelastingvrije diesels (belachelijk) veel geld waard zijn. Mijn bixje is niet WB vrij, en ik twijfel om ‘m te verkopen…
Hij rijdt echt heerlijk, alles werkt en zo, maar weer eens wat anders lijkt me ook leuk.
Wat zou het nog waard zijn? 1989 TRD turbo, 194 dkm, complete historie vanaf nieuw is aanwezig, paar krasjes natuurlijk, maar verder in topstaat.. Ik heb werkelijk geen idee van de waarde.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Omdat ie niet wegenbelastingvrij is en wordt vrees ik dat het niet heel interessant zal zijn om hem te verkopen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Een nette turbo diesel is niet compleet waardeloos. Ik studeer nu en rij belastingvrij diesel in een type 1, maar een type 2 vind ik véél lekkerder rijden, wat minder rammeltjes, ‘t voelt allemaal wat meer solide.. Daarom zou ik meteen een type 2 diesel BX kopen als ik een baan heb. Als ik dan een nette turbo diesel tegen zou komen, dan hoeft de prijs voor mij niet per se onder de 1000 euro te liggen.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb mijn TZD uit 1992 voor 1350 euro gekocht en dat is ie ook waard in mijn ogen:
- heel nette staat, binnen en buiten
- 250.000 km / verbruik 1 op 18,5
- hard
- onderhoud bekend en zeer goed gedaan
- voelt superdegelijk aan
- goede michelins eronder
Kortom, als ik jouw omschrijving zo lees, is ie dat ook zeker waard. Je nadeel is domweg dat veel BX-rijders vaak niet bereid zijn meer dan 1000 euro te betalen. Dat zie je steeds weer. Ik zeg, geduld en dan komt er wel iemand die er tussen de 1000 en 1500 voor wil betalen.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ik heb voor mijn 1.9 TRD(1988)in 2009 € 1.350,- betaald.
Betrof een geïmporteerd exemplaar, maar ik was destijds nog niet op de hoogte van het feit dat onze vrienden in Den Haag de belastingvrije status gingen afschaffen…
Achteraf gruwelijk zuur natuurlijk, maar ja, shit happens.
Zorgt er iig voor dat ik zo nu en dan eens met een schuin oog http://www.leboncoin.fr kan afspeuren naar dieseltjes .
en dus houd ik ‘m gewoon! Ding rijdt zo fantastisch….