11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

De BX Break 1.4E van Patrick => Verkocht
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 10 januari 2012 10:46 PM
  [ # 151 ]

De stoelen in deze BX zijn het basismodel zitzakken. Dun van stof en daardoor vaak compleet versleten. Welke stoelen in de Progress zitten weet ik niet. Wellicht dat iemand dat nog hier kan toevoegen.

En dank voor de complimenten Rex.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 10 januari 2012 10:48 PM
  [ # 152 ]

In de Progress zitten GTI-stoelen. Mechanisch exact gelijk, maar met heel andere kussens die door velen veel prettiger worden gevonden (ik ben niet erg lang en dan zijn ze dus inderdaad echt helemaal geweldig). Ook de stof is sterker, maar dat nepvelours van GTI-stoelen wil nogal tot statische lading leiden zodat je bij droog vriezend weer elke keer vonken trekt als je de deur dicht slaat Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 10 januari 2012 10:54 PM
  [ # 153 ]

Laten we niet vergeten dat bij de GTI-stoelen ook de zitten in hoogte verstelbaar is. Dat is niet het geval bij het zitzakmodel wat Patrick in zijn Break had zitten.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia TD SX
Gepost: 10 januari 2012 11:02 PM
  [ # 154 ]

Dat was bij mijn GTI-stoelen ook niet. Wel kon ik de kanteling van de zitting regelen. In ieder geval passen volgens mij de zitzakkussens zo op GTI stoelframes.

Derk

Profiel  

Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 306

- BX Cannes
Gepost: 11 januari 2012 02:13 PM
  [ # 155 ]

Patrick, Derk en XBXG bedankt voor jullie reacties over de verschillende stoelen.

Ik heb 2 BX-en op het oog, een 1.4 [met zitzakken] en een 1.6 Progress [met GTI stoelen].
Vandaar mijn vraag. Maar weer terug naar de BX Break van Patrick..!!

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  

Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2107

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 11 januari 2012 09:03 PM
  [ # 156 ]

De zitzak stoelen in mijn tzi zijn wat zachter dan de gti stoelen in de progress, voor een lange rit geven de stoelen in de progress toch wat meer steun
OT: hele mooie break, heb dit draadje nog niet eerder gelezen. Chapeau voor al het geld wat je in deze dame stopt!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 11 januari 2012 09:47 PM
  [ # 157 ]

GTI-stoelen zijn goed genoeg om op kantoor te willen hebben Cool Ze zitten echt ontzettend goed.

Derk

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 11 januari 2012 09:50 PM
  [ # 158 ]

Dank je Twan. Ik gebruik de Break voor mijn woon-werkverkeer, maakt dus wel wat kilometers per jaar: ongeveer 17-18K. Afgelopen jaar dus een LPG installatie geïnstalleerd en Dinitrol bij Gosliga laten doen. Volgende groot onderhoud zal de koppeling worden.

Ik rijd in ieder geval met plezier rond. De meeste kilometers maak ik in de Kop van Noord-Holland en dat is lekker relaxed rijden omdat het niet druk is.

Iemand nog doneren?

Profiel  

Rex
> 300 berichten
RankRankRank

- BX Cannes
Gepost: 12 januari 2012 11:54 AM
  [ # 159 ]
Penny Lane schreef:

GTI-stoelen zijn goed genoeg om op kantoor te willen hebben Cool Ze zitten echt ontzettend goed.

Derk

Mijn vader beaamt jouw verhaal helemaal. Vroeger gingen we altijd met z’n 5 op vakantie naar Frankrijk. Sleurhut erachter en lekker tuffen. Heerlijke stoelen zegt mijn vader. Eenmaal op de camping aangekomen, kun je plaats nemen in die ***campeerstoeltjes. Tjah, mijn vader verheugde zich dan ook altijd weer op de terugweg.

Mijn vader is daarna overgestapt op de eerste serie van Megane Scenic, maar jeetje die stoelen zaten echt een stuk minder zei mijn vader. Vooral bij lange ritten merkte je dat erg.

Kortom, heerlijke stoelen voor een prima autorit.

hogervp schreef:

Dank je Twan. Ik gebruik de Break voor mijn woon-werkverkeer, maakt dus wel wat kilometers per jaar: ongeveer 17-18K. Afgelopen jaar dus een LPG installatie geïnstalleerd en Dinitrol bij Gosliga laten doen. Volgende groot onderhoud zal de koppeling worden.

Ik rijd in ieder geval met plezier rond. De meeste kilometers maak ik in de Kop van Noord-Holland en dat is lekker relaxed rijden omdat het niet druk is.

Misschien een rare vraag, maar wanneer is rijden op LPG goedkoper?

Profiel  

Gepost: 12 januari 2012 12:01 PM
  [ # 160 ]

Bij een belastingvrije auto zoals deze is op LPG rijden goedkoper zodra het verschil in brandstofprijs de inbouw van de installatie heeft terugverdiend. Dat is dus even een klein rekensommetje maken. Wat verbruikt je auto op benzine, wat op lpg (zo’n 20% meer over het algemeen). Wat zijn de prijzen van beide brandstoffen. Zet dat even tegen elkaar af en je weet hoeveel kilometer je gereden moet hebben voor je de installatie er uit hebt. Daarna is elke kilometer min of meer winst (je zou kunnen zeggen dat er misschien een klein bedrag opzij gezet moet worden voor extra onderhoud aan de gasinstallatie, maar dat is voor de echte excellfreaks). Bij een auto waarvoor wel wegenbelasting verschuldigd is, zul je de meerprijs van de lpg-tarieven ook in je berekening mee moeten nemen.

Profiel  

Rex
> 300 berichten
RankRankRank

- BX Cannes
Gepost: 12 januari 2012 12:04 PM
  [ # 161 ]
graddus schreef:

Bij een belastingvrije auto zoals deze is op LPG rijden goedkoper zodra het verschil in brandstofprijs de inbouw van de installatie heeft terugverdiend. Dat is dus even een klein rekensommetje maken. Wat verbruikt je auto op benzine, wat op lpg (zo’n 20% meer over het algemeen). Wat zijn de prijzen van beide brandstoffen. Zet dat even tegen elkaar af en je weet hoeveel kilometer je gereden moet hebben voor je de installatie er uit hebt. Daarna is elke kilometer min of meer winst (je zou kunnen zeggen dat er misschien een klein bedrag opzij gezet moet worden voor extra onderhoud aan de gasinstallatie, maar dat is voor de echte excellfreaks). Bij een auto waarvoor wel wegenbelasting verschuldigd is, zul je de meerprijs van de lpg-tarieven ook in je berekening mee moeten nemen.

Bedankt voor de informatie. Ik heb 2 BX-en op het oog, maar allebei zijn ze nog niet belastingvrij.
Ze hebben het bouwjaar 1992. Moet dus nog even.

Profiel  

Gepost: 12 januari 2012 01:02 PM
  [ # 162 ]

Tegen die tijd heb je ze wel versleten Very Happy

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 januari 2012 02:44 PM
  [ # 163 ]
Penny Lane schreef:

Derk

Ik heb er jarenlang 1 gehad als bureaustoel. Die staat nu bij mijn broertje op kamers, en hij vind hem net als ik heerlijk zitten.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 990

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 15 januari 2012 11:12 PM
  [ # 164 ]

Patrick,

De bekleding die jij in je bx hebt, is die, naar jou weten nog ergens te krijgen?

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 15 januari 2012 11:45 PM
  [ # 165 ]

Je moet net mazzel hebben dat iemand nog zo’n interieur heeft liggen. Ze worden letterlijk en figuurlijk steeds dunner gezaaid.

Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook