37 van de 39
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende > 

Willems BX GTI automaat (operatie red LPM deel 274 geslaagd)
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 02 januari 2012 10:42 PM
  [ # 541 ]

Even een paar vragen.

Ik zoek nog wat dingen voor LPM.
Ik heb namelijk stoelverwarming erin zitten maar in de lederen bekleding zit natuurlijk niks.
Nu is mijn vraag, kan dat in lederen bekleding gezet worden? Zo ja wie heeft er nog een setje over voor mij wat betreft bekabeling en de rest wat ik nodig heb. Ik wil het namelijk graag voor de wintersport inbouwen.

Dan de kilometertellerkabel. Die is er vooral aan het begin van de rit slecht aan toe.
De snelheid schommelt volgens de teller enorm heen en weer. Na een 15 minuten rijden is het over. Het heeft toch te maken met het laatste deel van de kilometertellerkabel? Maar vraag is dan hoe vervang ik die? Ik weet niet eens waar dat laatste deel eigenlijk begint.

Ook zoek ik nog een digitaal klokje voor LPM. Het klokje valt niet uit, maar 1 getal daar werken niet alle streepjes meer? Hoe kan dat eigenlijk en kan ik er iets aan doen of heb ik een nieuw klokje nodig?

Alvast bedankt voor de hulp!

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 03 januari 2012 02:36 PM
  [ # 542 ]

waar dat gezwabber vandaan komt kunnen mede-forummers beter zeggen denk ik. Zou gokken op de kabel. Onderste deel van de teller kabel begint onder de kap daar vlak waar ie door het schutbord komt (regio accu). Daar zit de schroefkoppeling waar de twee delen van de kabel aan elkaar gedraait zitten. Volg de kabel gewoon vanaf schutbord kom je vanzelf die koppeling teegn. Onderste deel loopt vanaf de schroefkoppeling tot aan/in de versnellingsbak. Daar zit ie met een rubberen clip geklemd in het huis bij differentieel/rechter aandrijfas.

klokje: gewoon vervangen door eentje van de sloop…

verwarmde stoelbekleding: geen ervaring mee maar volgens mij kan je er gewoon een setje after market matjes in zetten en eventueel bedrading pakken die je nog nodig hebt van je huidige interieur of een sloper.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 06 januari 2012 09:54 PM
  [ # 543 ]

Is dat hetzelfde bij een handbak n een automaatbak?

Verder zoek ik nu dus:
- stoelverwarming
- kilometertellerkabel
- de auto lekt olie bij de aandrijfas (dus even de keerring laten vervangen)

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 06 januari 2012 09:58 PM
  [ # 544 ]

volgens citroen documentatie wel. Alleen één tandwiel is anders voor de GTI aut, maar daar heb je niets mee te maken. Voor de rest is alles identiek.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  

shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 354

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 07 januari 2012 10:53 AM
  [ # 545 ]
BX19TZI schreef:

Ook zoek ik nog een digitaal klokje voor LPM. Het klokje valt niet uit, maar 1 getal daar werken niet alle streepjes meer? Hoe kan dat eigenlijk en kan ik er iets aan doen of heb ik een nieuw klokje nodig?

Alvast bedankt voor de hulp!

Het LCD-schermpje zit “los” in het klokje gemonteerd. (Geen lijm o.i.d.) Misschien dat het tikkeltje scheef zit waardoor LCD niet goed contact maakt met printplaatje. Even loshalen, zaakje schoonblazen en terug in elkaar en schroefjes goed aandraaien. 2 a 3 min. werk, en je weet of je alsnog naar sloop moet.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 11 januari 2012 05:22 PM
  [ # 546 ]

Zo dat was voorlopig weer de tijd met LPM.
De afgelopen 2 weken zo’n 1000 km gereden en gisteravond had die er geen zin meer in!
Onderweg zie ik WEER tijdens het rijden de toerenteller naar 0 zakken en weer einde verhaal.
Ik had zelf niet het gereedschap bij me om het te maken en de anwb vond het te veel werk.
Dus toen hebben ze de auto naar de garage gebracht.

Vanmorgen de sleutel afgegeven bij de garage en ze gaan weer kijken of er leven in te krijgen is.
Ik zal dit kreng weer goed rijdend hebben voordat die na de wintersport de deur uit gaat!

LPM wat een wagen!

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 januari 2012 05:40 PM
  [ # 547 ]

Leer eruit en platslaan dat hok!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 11 januari 2012 07:15 PM
  [ # 548 ]

Gooi er een diesel in, ben je van het gezeik af!  Laughing

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 januari 2012 09:29 PM
  [ # 549 ]

Enkeltje sloop voor LPM, Willem. Dit kan niet meer.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 21 januari 2012 05:06 PM
  [ # 550 ]

Briljante reactie wouter en knackor!

Maar jullie kennen me! De campagne redt LPM is alweer in volle gang!
Dingen die er maar meteen bijkomen zijn:

- nieuwe benzinetank
- nieuwe vulhals
- nieuwe rechteraandrijfas + keerring
- handrem opnieuw afstellen
- alle sapjes verversen

Uiteraard ook een nieuwe BDP sensor!

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 21 januari 2012 05:06 PM
  [ # 551 ]

Briljante reactie wouter en knackor!

Maar jullie kennen me! De campagne redt LPM is alweer in volle gang!
Dingen die er maar meteen bijkomen zijn:

- nieuwe benzinetank
- nieuwe vulhals
- nieuwe rechteraandrijfas + keerring
- handrem opnieuw afstellen
- alle sapjes verversen

Uiteraard ook een nieuwe BDP sensor!

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27901

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 januari 2012 07:48 PM
  [ # 552 ]

Waarom een nieuwe tank?

Dat ding is van kunstof, daar gebeurt toch niet zoveel mee?

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 11 februari 2012 08:38 PM
  [ # 553 ]

LPM laat me voorlopig nog steeds in de steek.
De auto heeft nog 1 keer gelopen bij de garage en dat was het.
Ook de garage krijgt er geen leven meer in.

Alles is doorgemeten. De weerstand van de bdp sensor is goed. Maar ze krijgen geen signaal uit de bak. Een of ander apparaat moet een bepaalde uitslag geven begreep ik. De ECU reageert pas op dat signaal met inspuiting en vonk en dergelijke. Dus daar staan we weer met een niet werkende auto. Vrijdag zou ik ermee op wintersport gaan! Dus dat wordt weer vreselijk kansloos natuurlijk. Maar ik zou mezelf niet zijn als ik de garage de wagen niet laat maken. Ze halen volgende week de bak eraf en vervangen alles wat nodig is en het kreng kan weer in elkaar. Ze gaan ervoor om te proberen hem voor vrijdag weer helemaal klaar te hebben. Maar ik moet vooral hopen. Want vinden ze niks in de bak dan denk ik toch voorzichtig aan einde verhaal.

Dat terwijl het blok perfect is. Alles nieuw echt ongeloofelijk. De BX zal dan dus naar de sloop moeten met een onoplosbaar elektronisch probleem. Daar kan ik wel heel slecht tegen. Ik weet het gewoon niet meer.
Ik zal de garage elke dag bellen en dan hoor ik het wel.

Ik kan wel huilen om deze auto.
Mag ik 1 rot zin zeggen over deze auto?

Wat is het toch een vreselijke ho*renwagen en een kl*te k*t ding. (mijn lpm) think

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 februari 2012 11:00 AM
  [ # 554 ]

In de bak zit toch alleen maar een schakelaar die er voor zorgt dat de auto enkel in P gestart kan worden?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 703

- BX 16V MK2
Gepost: 12 februari 2012 11:27 AM
  [ # 555 ]

Inderdaad en als het daaraan ligt, kun je die omzeilen door een directe verbinding tussen accu en startmotor te maken. Maar wat is het precies? Draait de startmotor niet of slaat hij niet aan?

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  

37 van de 39
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook