Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ja, en mooi opgeknapte velgen ook zo te zien. Wel lullig dat het enige wat harder gaat door die Turbo velgen het geld uit je portemonnee is. Gelukkig krijg je wel fantastisch plakkend rubber voor je geld.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
xm'metje schreef:toch heeft dit ook wel wat terwijl dit maar een 20 re is ziet er op de foto’s redelijk strak uit
http://www.automobielbedrijf-hbs.nl/dbpages/details.php?Merk=citroen&Submit2=Bevestig&&Id;=280
Groet Roy
:cevr
die staat er al een hele tijd
heb nog wel eens zitten twijfelen om even te kijken
Hebben zelf een 25 GTi automaat én een 25 RD break dus kan aardig vergelijken.
Qua rijden is de break zelf fijner dan de GTi, dat zal’m in de wielbasis zitten. Zou dus graag voor een Prestige/Limousine gaan.
Wil je tempo draaien dan is natuurlijk een TRD Turbo 2 aan te raden, mits de motor een betrouwbaarheidshistorie heeft, want die zijn niet altijd top.
Met betrekking tot geluidsniveau is het inderdaad zo dat de automaat aardig luidruchtig wordt boven de 120km/u vanwege de drietraps-automaat. Je zit namelijk al bij 50 km/u in z’n 3, bij 120 zit je derhalve op aardig wat toeren.
Een diesel is heel aardig geisoleerd, dus het geluid van binnen is heel acceptabel, vergelijkbaar met onze GTi. Zal bij een TRD Turbo gelijkwaardig of zelfs nog beter zijn.
Maar ja… GTi Turbo 2 is natuurlijk de crème de la crème…. ook qua kosten. TRX banden à 350 per stuk, duurste benzine d’r in (met een loodvervanger), dan 1 op 9 lopen als je het rustig aan doet, reken een eurotje of 200 per maand aan onderhoud….
Onze diesel loopt ongeveer 1 op 14,5 trouwens, heel netjes.
Als je diesel met benzine vergelijkt heb je de diesel er binnen 10.000 kilometer uit m.b.t. wegenbelasting.
arjan_verkade schreef:xm'metje schreef:toch heeft dit ook wel wat terwijl dit maar een 20 re is ziet er op de foto’s redelijk strak uit
http://www.automobielbedrijf-hbs.nl/dbpages/details.php?Merk=citroen&Submit2=Bevestig&&Id;=280
Groet Roy
:cevrdie staat er al een hele tijd
heb nog wel eens zitten twijfelen om even te kijken
ik houd niet van lange stilstand
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Kan misschien een deal maken met een cx 2500 gti automaat van 1985 wel geen type 2 maar wel leuk !
Kan iemand mij vertellen :photo wat voor interieur ( kleuren ) in deze auto thuis hoort?? en het kleur van het dashbord?
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die is mooi inderdaad, had em ook al eens gezien op internet (ben de naam van het bedrijf vergeten).
Aan de foto te zien zit er een grijs(?) interieur in.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
xm'metje schreef:Kan misschien een deal maken met een cx 2500 gti automaat van 1985 wel geen type 2 maar wel leuk !
Kan iemand mij vertellen :photo wat voor interieur ( kleuren ) in deze auto thuis hoort?? en het kleur van het dashbord?
Groet Roy
:cevr
Kleuren van interieur kunnen nogal uiteenlopen.
Bij de kleur auto die op de foto te zien is lijkt een standaard blauw of grijs interieur mij niet onlogisch.
Onze Rouge Delage 25 GTi automaat had een bruin interieur, ook standaard, maar die is wel serie 2.
Volgens mij had alleen de GTi Turbo (1) destijds het wat “VIP”-interieur genoemd wordt. Dat is het zwart-grijze visgraat interieur.
Dat VIP inteieur zit veel beter, vind ikzelf, is allemaal net iets steviger.
Bruin interieur is bruin dashboard etc., blauw interieur is blauw dashboard, VIP interieur is volgens mij normaal gesproken een zwart dahboard.
Maar ja, jij hebt hier het “tussenmodel” te pakken…, dus met het mooie serie 1 dashboard.
heb de foto’s binnen, zal ze vanavond even posten, de bekleding lijkt op een wollen karpet met een d.grijs dashbord. hij staat mij wel aan
Groet Roy
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heb zelf twee jaar met een citroen cx trd turbo II (officiele benaming volgens de achterklep) gereden. Zalige auto, beetje een zware koppeling, maar dat was waarschijnlijk exemplarisch voor de mijne. Liep als een lier, zelfs bij honderdzeventig kwam ie nog enthousiast uit zijn veren, euh bollen, bij gasgeven. Gemiddeld verbruik onder alle omstandigheden rond de 1 op 15. Het is dat ie langzaam uit elkaar viel en me te duur en bewerkelijk werd om er in te blijven rijden in combinatie met een te verbouwen huis enzo, maar ik zou er zo weer een willen…
xm'metje schreef:Kan misschien een deal maken met een cx 2500 gti automaat van 1985 wel geen type 2 maar wel leuk !
Kan iemand mij vertellen :photo wat voor interieur ( kleuren ) in deze auto thuis hoort?? en het kleur van het dashbord?
Groet Roy
:cevr
die staat al een hele tijd te koop
die staat al een hele tijd te koop
ja weet ik en dat is het enige waarom ik nog een beetje twijfel
hier nog de rest van de foto’s
weet dat een apk niet veel uitmaakt maar heb toegehap mits nieuwe apk welke in januari afloopt.
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
hoe is de verdere staat van de auto kwa roest enz
citroenc2 schreef:hoe is de verdere staat van de auto kwa roest enz
volgens mij kwa roest nog redelijk maar wel gebruikssporen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
xm'metje schreef:citroenc2 schreef:hoe is de verdere staat van de auto kwa roest enz
volgens mij kwa roest nog redelijk maar wel gebruikssporen
ja die achterkant
zonde zonde
ziet er verder wel netjes uit, maar dat kan soms lijken op een foto…