Ik ben er nu mee bezig maar krijg die bout er echt niet uit, heb het juiste gereedschap maar zit heel erg vast… dus ik vroeg me af of het bij deze bouten wel ged dat linksomdraaien losdraaien is? (voorat ik echt geweld ga gebruiken)
vr. gr. Douwe
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Volgens mij wel ja, tegen de klok in draaien is los.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Dan zal ik de hamer er eens ff bij gaan… zalk de bout us ff laten schrikken
hij is losgekomen en inmiddels weer gevuld… maar hoeveel liter gaat er eigenlijk in?
Ik vind het nogal moeilijk pijlen met die lichte olie, ik heb er net geen 4 liter ingegooid, is dit juist?
bij mijn GTI moest er (en moet er) 5 liter in. heb je een airco af fabriek(heb ik dus niet), dan is het een halve liter minder. tussen bovenste en onderste streepje van de peilstok zit 1 liter verschil.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
jah oke ik denk dat er dan nog wel een litertje bij kan inderdaad want ik dacht al dat hij nu aan het minimum streepje toe kwam, net iets erboven
Bedankt allemaal
staat ook gewoon in je instructieboekje dacht ik. Bij mij volgens mij ook rond de 5 ltr…
Douwe schreef:jah oke ik denk dat er dan nog wel een litertje bij kan inderdaad want ik dacht al dat hij nu aan het minimum streepje toe kwam, net iets erboven
Bedankt allemaal
Bij twijfel *nooit* meer dan een halve liter bijvullen…
Teveel olie kan érg slecht uitpakken; rond min is niet fataal.
Ich bin ein Breaker
er kon inderdaad wel zo ongeveer 5 liter in…. hij zit nu heel mooi iets onder het maximum… bedankt allemaal
Totaal aantal Berichten: 296
- ZX 1.8 Break aura
kweetniet of je je motor even moet laten draaien maar in je (nieuwe) filter schijnt ook aardig wat olie te kunnen (0,5 ltr?) en dat daardoor het peil weer iets zakt.
Rien
of gewoon van tevoren checken hoeveel er in moet
Blueduck schreef:das t makkelijkst ja….
Moet je wel opletten dat je het volume van het oliefilter meerekent, en wel het volume van het filter wat erop gaat want daar kan wel enige spreiding in zitten.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Blueduck schreef:das t makkelijkst ja….
Moet je wel opletten dat je het volume van het oliefilter meerekent, en wel het volume van het filter wat erop gaat want daar kan wel enige spreiding in zitten.
Daar is het instructieboekje op berekend toch? Bovendien kan ik me niet voorstellen dat er heel erg veel verschil zit in filtervolume’s… Meer dan ong. 0,1 L zal dat toch niet zijn?
voge schreef:karel schreef:Blueduck schreef:das t makkelijkst ja….
Daar is het instructieboekje op berekend toch? Bovendien kan ik me niet voorstellen dat er heel erg veel verschil zit in filtervolume’s… Meer dan ong. 0,1 L zal dat toch niet zijn?
De spreiding is veel meer dan dat! Hangt er gewoon van af wat voor filter je erop zet.
Ik had op de TGD eerst een echt mini-filter (kleine diameter en erg plat); heb nu een relatief “oversized” filter, ik denk een krappe halve liter verschil oid.
Ich bin ein Breaker